Ferrari nepřežilo první zatáčku, to otevřelo cestu k vítězství Hamiltonovi

Pár sekund ze závodu v Singapuru stačilo a Ferrari mohlo balit kufry. Hromadná kolize na startu vyřadila oba jeho jezdce a Hamiltonovi otevřela cestu k vítězství. Stupně vítězů doplnili Ricciardo a Bottas.

1 Štítky: GP Singapuru výsledky Zveřejněno 17. 09 2017 — Josef Nekvinda

Poprvé v desetileté historii, kdy v Singapuru závodí formule 1, byl start závodu klasifikován jako mokrý, neboť nad okruhem Yas Marina se krátce před 14. hodinou místního času rozpršelo. Jednotlivé týmy proto sáhly k různým závodním strategiím. Do hry vstoupily obě specifikace pneumatik do mokra.

To nejdůležitější se ovšem událo pár vteřin po zhasnutí červených světel. Nejlépe se ze svého slotu odlepil Kimi Räikkönen, protáhl se kolem Maxe Verstappena a dral se na úroveň Sebastiana Vettela. Svou pozici si Němec chtěl pohlídat zavřením Verstappena v první zatáčce, avšak nevšiml si zřejmě svého kolegy. Kolize Verstappena s Räikkönenem byla nevyhnutelná, a navíc to odnesl i Vettel.

Úhony doznal též vůz Fernanda Alonsa, který se prosmýkl na třetí pozici, ale dostal, hokejovou hantýrkou řečeno, bodyček na zadní část. Značná poškození podlahy jej zanedlouho rovněž vyřadila ze závodu. Ve světle těchto kolizí pochopitelně na dráhu musel i safety car.

Kolize v úvodu závodu znamenala konec pro Vettela, Verstappena, Räikkönena a později i Alonsa

Celé startovní pole se promíchalo, přičemž vedení se rázem ujal pátý muž po sobotní kvalifikaci, Lewis Hamilton. Ten si v úvodních kolech na zádech vezl Daniela Ricciarda a Nika Hülkenberga. Valtteri Bottas propadl ve prospěch pátého Jolyona Palmera na místo šesté. Znovu závodit se začalo v nájezdu do pátého kola a v nezměněném rytmu se pokračovalo až do jedenáctého okruhu. V té době havaroval Daniil Kvjat, který se stal již pátým odstoupivším. I po této události byl do akce povolán safety car.

Restart závodu patřil opět Hamiltonovi. Výhled a čistý vzduch se postaraly o to, že začal Ricciardovi ujíždět. Povrch dráhy navíc začal osychat a jezdci od pětadvacátého kola začaly přezouvat na ultra-měkkou sadu suchých gum. Mezi piloty na čele nicméně vznikly velké rozestupy a o rozruch se tak starali jezdci ze středu pole. Jmenovitě z týmů Force India, Williams a Haas.

Pole se znovu smrsklo, to když na Andersonově mostě havaroval Marcus Ericsson a na dráhu znovu mířil zpomalovací vůz. To už se spustil odpočet dvouhodinového limitu, neboť byl zřejmé, že stanovený počet jednašedesáti kol piloti nestihnou odkroužit. Vedoucí muž šampionátu si i tentokrát ohlídal restart a nenechal svým soupeřům naději a svůj vůz do cíle dovezl jako první. Za ním se seřadili Ricciardo a Bottas. Těsně pod stupni vítězů zůstal čtvrtý Sainz. Šestým místem se blýskl i Jolyon Palmer.

Necelou čtvrthodinu před koncem závodu odstoupil pro technické potíže skvěle jedoucí Nico Hülkenberg. Spolu s ním i Kevin Magnussen. Cílovou pásku tak protnulo pouze dvanáct aut.

Výsledková listina GP Singapuru:

DJ7oGQqWkAIcz6n

Podrobný průběh závodu:

Diskuse k článku

  1. Jakub McL
    Jakub McL 18.9.2017 (22:22)

    Když VET viděl, že neodstartoval nejrychleji (určitě viděl VER v zrcátku, jak se blíží), mohl tušit, že tam může být někdo další. Myslím, že měl být míň agresivní a nezavírat to tolik. Takhle zkazil závod 3 dalším jezdcům… Aspoň, že ho karma dohnala a pod tlakem se také sám roztočil a vyřadil. Jen škoda, že se konec šampionátu stává více jasným a rozhodne se určitě dřív, než v Abu.

Přidat názor

Napsat komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.