GP Malajsie 2017
ČASOVÝ HARMONOGRAM A PROGRAM VYSÍLÁNÍ GP MALAJSIE 2017:
29. 9. 5:00 – 1. TRÉNINK (Sport 1)
29. 9. 9:00 – 2. TRÉNINK (Sport 1)
30. 9. 8:00 – 3. TRÉNINK (Sport 1)
30. 9. 11:00 – KVALIFIKACE (Sport 1)
1. 10. 8:00 – STUDIO F1 (Sport 2)
1. 10. 9:00 – GP MALAJSIE (Sport 2)
Přehled využití komponent pohonných jednotek:
Pilot | Tým (motor) | Spalovací motor | Turbo | MGU-H | MGU-K | Úložiště energie | Řídicí jednotka |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Hamilton | Mercedes | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 |
Bottas | Mercedes | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Ricciardo | Red Bull (Renault) | 6 | 6 | 8 | 3 | 4 | 4 |
Verstappen | Red Bull (Renault) | 6 | 5 | 6 | 3 | 4 | 4 |
Vettel | Ferrari | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
Räikkönen | Ferrari | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Pérez | Force India (Mercedes) | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 |
Ocon | Force India (Mercedes) | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Massa | Williams (Mercedes) | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 |
Stroll | Williams (Mercedes) | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 |
Alonso | McLaren (Honda) | 9 | 11 | 11 | 8 | 7 | 6 |
Vandoorne | McLaren (Honda) | 10 | 12 | 12 | 9 | 7 | 7 |
Hartley | Toro Rosso (Renault) | 7 | 6 | 9 | 3 | 5 | 5 |
Gasly | Toro Rosso (Renault) | 5 | 7 | 9 | 3 | 4 | 5 |
Grosjean | Haas (Ferrari) | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Magnussen | Haas (Ferrari) | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Hülkenberg | Renault | 5 | 5 | 6 | 4 | 4 | 4 |
Sainz | Renault | 5 | 6 | 6 | 3 | 4 | 4 |
Ericsson | Sauber (Ferrari) | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Wehrlein | Sauber (Ferrari) | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Historie Grand Prix Malajsie
Poté, co se z Malajsie v průběhu devadesátých let minulého století stala jedna z nejvyspělejších a nejdůležitějších zemí jihovýchodní Asie, dostalo se jí na konci desetiletí té cti hostit jako první stát v tomto regionu závody formule 1. K tomu bylo nicméně zapotřebí vybudovat zbrusu nový okruh.
Projektu na výstavbu supermoderního motoristického stánku se nezhostil nikdo jiný než Bernieho dvorní architekt Hermann Tilke. Stavební práce na okruhu v Sepangu, jenž se nachází zhruba šedesát kilometrů jižně od Kuala Lumpur, započaly v listopadu 1997 a již o dva roky později se zde konala premiérová Velká cena Malajsie. A protože závod v sezoně 1999 sklidil obrovský úspěch, zavítala letos formule 1 na zdejší trať již pošestnácté v řadě.
Ačkoliv zázemí nabízí vše potřebné, hotely jsou blízko a okruh samotný se nachází v těsném sousedství mezinárodního letiště, piloti jej příliš v oblibě většinou nemají, a to hned z několika prostých důvodů.
Malajsie totiž představuje pro jezdce jeden z nejnáročnějších závodů sezony, neboť zde každoročně panují tropické teploty a nadměrná vlhkost. To způsobuje, že se z kokpitů monopostů stávají pojízdné sauny, ve kterých piloti během hodiny a půl zhubnou o poznání víc, než jsou průměrné tři kilogramy.
Druhým nepřehledným faktorem je hrbolatý povrch tratě, který jezdcům práci při řízení vozu rozhodně nikterak neulehčuje.
Z pohledu nastavení je Sepang pro inženýry jednotlivých stájí opravdovým oříškem. Ti zde totiž musí najít rozumné vyvážení mezi tolik potřebným přítlakem v rychlých zatáčkách a zároveň také minimálním odporem, který je zase velmi důležitý na dvou po sobě jdoucích rovinkách.
Celkem okruh v Sepangu čítá patnáct začátek, přičemž deset z nich je pravých, pět levých. 5 543 metrů dlouhou trať musejí jezdci během nedělního odpoledne odkroužit šestapadesátkrát, takže v konečném součtu zde najedou lehce před 310 kilometrů.