Motorsports: FIA Formula One World Championship 2016, Grand Prix of Japan, 
Parc ferme 
+++ Publication not in the Netherlands +++ *** Local Caption *** +++ www.hoch-zwei.net +++ copyright: HOCH ZWEI +++

GP Japonska 2017

Štítky: GP Japonska Zveřejněno 3. 10 2017 — Lukáš Štěrovský

ČASOVÝ HARMONOGRAM  A PROGRAM VYSÍLÁNÍ GP JAPONSKA 2017:

6. 10. 3:00 – 1. TRÉNINK (Sport 1)
6. 10. 7:00 – 2. TRÉNINK (Sport 1)
7. 10. 5:00 – 3. TRÉNINK (Sport 1)
7. 10. 8:00 – KVALIFIKACE (Sport 1)

8. 10. 6:00 – STUDIO F1 (Sport 2)
8. 10. 7:00 – GP JAPONSKA
 (Sport 2)

Ohlasy po závodě:

Ohlasy po kvalifikaci:

Ohlasy po volných trénincích:

Přehled využití pohonných jednotek – GP Japonska

PilotTým (motor)Spalovací
motor
TurboMGU-HMGU-KÚložiště
energie
Řídicí jednotka
HamiltonMercedes555433
BottasMercedes444433
RicciardoRed Bull (Renault)668344
VerstappenRed Bull (Renault)656344
VettelFerrari555444
RäikkönenFerrari444444
PérezForce India (Mercedes)444422
OconForce India (Mercedes)444433
MassaWilliams (Mercedes)444432
StrollWilliams (Mercedes)444422
AlonsoMcLaren (Honda)91111876
VandoorneMcLaren (Honda)101212977
HartleyToro Rosso (Renault)769355
GaslyToro Rosso (Renault)579345
GrosjeanHaas (Ferrari)444444
MagnussenHaas (Ferrari)444444
HülkenbergRenault556444
SainzRenault566344
EricssonSauber (Ferrari)444444
WehrleinSauber (Ferrari)444444

Penalizace pro GP Japonska:

  • Fernando Alonso, 35 míst (nový spalovací motor, turbo, MGU-H, MGU-K, úložiště energie a kontrolní jednotka)
  • Jolyon Palmer, 20 míst (nový spalovací motor, turbo a MGU-H)
  • Carlos Sainz, 20 míst (nový spalovací motor, turbo a MGU-H)
  • Valtteri Bottas, 5 míst (nová převodovka)
  • Kimi Räikkönen, 5 míst (nová převodovka)

ČASOVÝ HARMONOGRAM  A PROGRAM VYSÍLÁNÍ F2 A GP3 Z JEREZU 2017:

7. 10. 15:30 – 1. ZÁVOD F2 (Sport 1)
7. 10. 19:30 – 1. ZÁVOD GP3 (Sport 2 – záznam)
8. 10. 9:15 – 2. ZÁVOD GP3 (Sport 2)
8. 10. 10:15 – 2. ZÁVOD F2 (Sport 2)

Z padoku GP Japonska 2017

Živě komentovaný přenos začal: 05/10/2017 14:45 a skončil: 05/10/2017 17:03

  • 17:03 pm
    To by bylo to nejzajímavější z dnešního dne. Díky za pozornost a běžte brzy spát – ať jste na první trénink odpočatí! 😜
  • 17:02 pm
    Naopak problémy s vozem má Mercedes, který ještě ani neví, jakým směrem v nastavení se v Japonsku vydá. To přiznal Lewis Hamilton. „Pořád o tom diskutujeme. Raději bych šel jiným směrem, než co plánuje tým. Ale maximálně klukům věřím, chtějí vyhrát stejně jako já. Mají na své straně čísla, ale skvělá čísla nezaručují dobrý pocit na trati. V pátek by prý mohlo pršet, takže to by naši práci s nastavením ještě ztížilo. Rozhodneme se tedy asi až v pátek večer. Obecně vůz v některých chvílích funguje, ale někde je to naopak. Pořád ale vedeme a máme skvělé auto.“
  • 16:56 pm
    Velké haló bylo po Malajsii u Ferrari. Jeho prezident dokonce oznámil blíže nespecifikované personální změny. O tom ale nic neví Sebastian Vettel. „Co se stane na trati, to se stane. Nemyslím, že na základě toho můžete vyvozovat nějakou reakci. V Malajsii jsme měli technické problémy. Je normální, že tomu chcete porozumět a trochu zamíchat s lidmi. Nic velkého se ale neplánuje, takže nepanikaříme. Dobře jsme pochopili, v čem byl problém s motorem. Ale vyšetřujeme to i nadále, abychom měli komplexní obrázek. Nemělo by se to ale opakovat. Na Suzuku přijíždíme s vylepšením vozem, který je letos silný všude, takže jsme sebejistí,“ dodal Vettel.
  • 16:47 pm
    Takto odpověděl Max Verstappen na otázku, co musí udělat Red Bull pro to, aby příští sezonu hned vyhrával. „Možná bychom neměli čekat tak dlouho s představením auta. Ale to nezáleží na mně. Ale určitě jsme z toho, co se letos stalo, poučili. Jsem přesvědčen, že příští rok začneme lépe. Prvních pár závodů letos bylo auto nepředvídatelné. Teď je krásně čitelné, a to je vždycky potěšující. Občas jsme v závodě ztratili až minutu. Je velmi působivé, jak jsme se zlepšili. Až do Malajsie to byla sezona hodná zapomnění. Teď, i když nám chybí dost bodů, je to o něco lepší. Získal jsem novou motivaci.“
  • 16:27 pm

    Tohle by nejenom McLarenu mohlo pomoci :))
  • 16:25 pm
    Alonso si je současně vědom toho, že dobré výkony Red Bullu s motorem Renaultu znamení přímé srovnání a tím pádem i tlak pro McLaren v sezoně 2018. „V Monze jsme viděli dobrý výkon Red Bullu, a to je trať náročná na výkon. Malajsie pak byla další skok vpřed. Takže jsme spokojeni. Ale současně to vytváří tlak na McLaren pro příští rok, když bude mít stejný motor jako Red Bull. Musíme odvést dobrou práci se šasi, protože motor bude mít na vítězství, jak ukázal Red Bull. Nemám ale strach, McLaren by se nikdy neměl bát srovnání s jiným týmem.“
  • 16:23 pm
    Před domácí Velkou cenou pro Hondu se pochopitelně hodně mluvilo o končící spolupráci s McLarenem. K ní má co říct hlavně Fernando Alonso. „„Myslím, že největší problém v posledních sezonách bylo testování, protože jsme vždycky začínali od nuly. Museli jsme se pak zlepšovat a první závody byly jako testy. Nakonec jsme skončili s balíčkem, co jakžtakž fungoval. Doufali jsme, že se další rok přiblížíme konkurenci, ale to nestalo. Každý rok se měnila filozofie motoru. To nás hodně zpomalilo ve vývoji.“
  • 16:11 pm
    Nelehkou situaci zažívá Felipe Massa, když Williams veřejně deklaroval, že brzy uspořádá testy pro Kubicu a di Restu, v nichž se rozhodne o tom, kdo pro tým může závodit. „Myslím, že to pro mě nic nemění. Williams ví, co mu mohu nabídnout. Navíc testují se čtyři roky starými vozy, to je něco úplně jiného. Moc z toho nevyvodíte. Ale rozhodnutí není na mě,“ říká Brazilec.
  • 16:02 pm
    Se zajímavým prohlášením se vytasil i Marcus Ericsson. Ten prý na týmového kolegu ztrácí kvůli své váze. „Jsme si blízko, ale statisticky je lepší než já, což se mi nelíbí. Je to pro mě těžké kvůli váhové nevýhodě. Je to asi deset kilo navíc oproti Pascalovi. To je obvykle asi tři až čtyři desetiny ztráty na kolo.“ Švéd se prý snaží zhubnou, jenže problémem je jeho výška.
  • 15:47 pm
    Těžký víkend v Malajsii prožil Sergio Pérez, který se potýkal s virovým onemocněním. „Ve čtvrtek nebo v pátek jsem si myslel, že nebudu schopný závodit. Ale nakonec se to zlepšilo. Pomohlo mi počasí, v pátek jsme toho moc neodjezdili. Takže jsem měl kliku. Neděle, to byl nejtěžší závod mého života. Bylo to, jako bych ve svalech neměl žádnou sílu. Měl jsem fakt potíže. Vše navíc zhoršovalo teplo,“ tvrdí Peréz, který nakonec skončil na kapačkách. Teď už je však v pořádku.

Historie GP Japonska:

V současném kalendáři F1 se nachází jen velmi málo mimoevropských okruhu s tak dlouhou a zajímavou historií, jakou má trať v Suzuce. První Velká cena Japonska se zde jela již v roce 1963, tehdy se však jednalo jen o závod sportovních vozů. Mezi léty 1971 až 1975 hostila podniky formule 2, a když si to do země vycházejícího slunce zamířila samotná F1, volba padla na konkurenční Fuji. To tehdy vidělo památné finále mezi Nikim Laudou a Jamesem Huntem, na jehož konci získal britský pilot svůj jediný titul mistra světa. Jak ale s postupem času sílil vliv Hondy v královně motorsportu, podařilo se v roce 1987 tento kolotoč přemístit na Suzuku, kde vyjma let 2007 a 2008 měla a má svůj domov dodnes.

Bylo by spravedlivé připomenout, že okruh navržený Johnem Hugenholzem rovněž hostil v minulosti závody, které se, podobně jako ten ze sezony 1976, zapsaly do historie velmi tučným písmem. Za zmínku stojí například hned ten první – Velká cena Japonska 1987. Nigel Mansell tehdy ošklivě havaroval v kvalifikaci a jeho zranění byla natolik vážná, že nemohl nastoupit do nedělního závodu, čímž daroval titul Nelsonu Piquetovi. K dalším dvěma proslulým závodům, byť tentokrát poněkud nechvalně proslulým, došlo v letech 1989 a 1990. Tehdy spolu nelítostný boj o šampionát sváděli Alain Prost a Ayrton Senna. V prvním případě se z konečného triumfu radoval Francouz, zatímco jeho brazilský týmový kolega byl ze závodu penalizován za to, že se po vzájemné kolizi s Prostem, pro nějž tehdy klání skončilo, vrátil na trať nepovoleným způsobem. V roce 1990 spadl titul do klína naopak Sennovi, který nemínil po startu v nájezdu do první zatáčky sundat nohu z plynu a úmyslně s Prostem kolidoval, čímž sice vyřadil ze závodu jak sebe, tak Francouze, avšak díky většímu počtu dosud získaných bodů mu to na celkové prvenství již stačilo.

Suzuka je tratí, která se tradičně jezdcům velmi zamlouvá, neboť z jejich úhlu pohledu představuje opravdovou výzvu, na níž můžou vyniknout jejich schopnosti. Nachází se zde rovněž několik spektakulárních zatáček, které patří k jedněm z nejslavnějších v celém kalendáři. Tak například série zatáček 3, 4, 5, 6 a 7, které tvoří jedno táhlé esíčko, věhlasná ‚Lžíce‘ či super-rychlá 130R.

Samotná trať patří spíše k těm delším – měří 5 807 metrů a piloti ji musejí v neděli obkroužit celkem třiapadesátkrát.

MAPA OKRUHU