Motorsports: FIA Formula One World Championship 2017, Grand Prix of Japan, 
#33 Max Verstappen (NDL, Red Bull Racing)
 *** Local Caption *** +++ www.hoch-zwei.net +++ copyright: HOCH ZWEI +++

Jezdci Red Bullu do závodu vstoupí s odlišným nastavením

Daniel Ricciardo se pro kvalifikaci na Velkou cenu Japonska rozhodl pro nastavení vozu s nízkým přítlakem. Max Verstappen naopak zvolil vyšší přítlak. Doufá, že mu pomůže při vyšších teplotách a degradaci pneumatik.

Štítky: GP Japonska Red Bull Zveřejněno 7. 10 2017 — Lukáš Štěrovský

Oba red bully v kvalifikaci dělilo jen 0,026 vteřiny (ve prospěch Ricciarda). Nicméně ztráta na třetího Vettela činila půl vteřiny a hodnota náskoku vítěze Hamiltona byla celá vteřina. Red Bullu nicméně po penalizaci Bottase připadne druhá startovní řada. Rakouská stáj často rozděluje strategie svých pilotů – teď podobný princip aplikovala i na nastavení vozů.

„Cítil jsem, že moje kolo bylo to nejlepší, co jsem z vozu mohl dostat,“ tvrdí Daniel Ricciardo, který pojede s nižším přítlakem. „Znovu to bylo natěsno s Maxem. Tlačíme na sebe v dobrém slova smyslu. Jsem šťastný, že zdědím Bottasovu třetí příčku. Snad z čisté strany roštu budu moci na začátku bojovat s kluky vpředu. Start toho dost určí, protože je tu hodně těžké předjíždět.

Auto jsem nastavil více pro závod, přes noc jsme trochu snížili přítlak. Na rovinkách tak budu mít větší šanci útočit nebo se bránit, což mi pro zítřek dává konkurenceschopnější balíček,“ popisuje Australan výhody svého nastavení.

Jak už bylo řečeno, Max Verstappen se vydal odlišnou cestou. „Bylo to v pořádku, ale mohlo to být lepší. Vybírali jsme si ze dvou nastavení, abychom mohli jet odlišnou strategii. Jedno bylo s nižším přítlakem, druhé s vyšším. Nakonec jsem vybral vyšší přítlak. Jestli je to správně, to si nejsem jistý. Teď bych možná mohl říci, že ne, ale zítra to třeba bude naopak, je to těžké,“ přiznává Verstappen.

„Obecně jsem po prvním kole v Q3 nebyl spokojený, takže jsem rád, že moje druhé kolo bylo slušné. Od toho se můžeme odrazit. Na Suzuce je obvyklé, že když začnete ztrácet v prvním sektoru, je to opravdu hodně bolestivé. Takže doufám, že pro zítřek mám trochu víc zatížení na zadní části vozu. Snad bude hodně teplo.“

Diskuse k článku

V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.

Přidat názor

Napsat komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.