GP USA 2017

Štítky: GP USA Zveřejněno 18. 10 2017 — Lukáš Štěrovský

ČASOVÝ HARMONOGRAM  A PROGRAM VYSÍLÁNÍ GP USA 2017:

20. 10. 17:00 – 1. TRÉNINK (Sport 1)
20. 10. 21:00 – 2. TRÉNINK (Sport 1)
21. 10. 18:00 – 3. TRÉNINK (Sport 1)
21. 10. 23:00 – KVALIFIKACE (Sport 1)

22. 10. 20:00 – STUDIO F1 (Sport 2)
22. 10. 21:00 – GP USA
 (Sport 2)

Ohlasy po závodě:

Ohlasy po kvalifikaci:

Ohlasy po volných trénincích:

Přehled využití pohonných jednotek – GP USA

PilotTým (motor)Spalovací
motor
TurboMGU-HMGU-KÚložiště
energie
Řídicí jednotka
HamiltonMercedes555433
BottasMercedes444433
RicciardoRed Bull (Renault)668344
VerstappenRed Bull (Renault)656344
VettelFerrari555444
RäikkönenFerrari444444
PérezForce India (Mercedes)444422
OconForce India (Mercedes)444433
MassaWilliams (Mercedes)444432
StrollWilliams (Mercedes)444422
AlonsoMcLaren (Honda)91111876
VandoorneMcLaren (Honda)101212977
HartleyToro Rosso (Renault)769355
GaslyToro Rosso (Renault)579345
GrosjeanHaas (Ferrari)444444
MagnussenHaas (Ferrari)444444
HülkenbergRenault556444
SainzRenault566344
EricssonSauber (Ferrari)444444
WehrleinSauber (Ferrari)444444

Penalizace pro GP USA:

  • Kevin Magnussen, 3 místa (blokování soupeře v kvalifikaci)
  • Lance Stroll, 3 místa (blokování soupeře v kvalifikaci)
  • Nico Hülkenberg, 25 míst (nový spalovací motor, nové turbo, MGU-H)
  • Max Verstappen, 15 míst (nový spalovací motor a nové MGU-H)
  • Brendon Hurtley, 30 míst (nový spalovací motor, nové turbo, MGU-H, úložiště energie a nová řídicí jednotka)
  • Stoffel Vandoorne, 30 míst (nový spalovací motor, nové turbo, MGU-H a MGU-K)

Justin Timberlake odsune kvalifikaci GP USA do nočních hodin

Historie Grand Prix USA:

Když v roce 2007 formule 1 zanevřela na okruh v Indianapolis, bylo všem jasné, že se do Spojených států jen tak nevrátí. Současně si však její vedení společně s velkými automobilkami uvědomovalo, že USA představuje tak velký trh, že je neradno ho dlouhodobě zanedbávat.

S koncem dekády se objevilo nápadů, jak přivést královnu motorsportu zpět do Ameriky, žádný z nich se nicméně zrealizovat nepodařilo. Ecclestone usiloval o pořádání Grand Prix v ulicích New Jersey s ikonickými manhattanskými mrakodrapy v pozadí, nakonec však padla volba na texaský Austin, kde měla vyrůst zbrusu nová trať postavená speciálně pro formuli 1. Projektu se zhostil kdo jiný než Bernieho dvorní architekt Hermann Tilke.

Základní kámen Okruhu Amerik byl položen v lednu 2011, o bezproblémové výstavbě se ale dalo hovořit jen stěží. V jednu chvíli to dokonce vypadalo, že celá záležitost skončí obrovským fiaskem a monoposty F1 se po tomto místě nikdy prohánět nebudou. Nakonec ale vše dopadlo dobře a v polovině listopadu roku 2012 se v Austinu uspořádala historicky první Grand Prix.

https://twitter.com/TomRichtrF1/status/920401412630163458

Závod, jenž opanoval Lewis Hamilton, skončil velkým úspěchem. Na Okruh Amerik si během onoho víkendu našlo cestu desetitisíce fanoušků, a tak se zdá, že zde, co se USA týče, našla formule 1 konečně ten pravý domov.

A s kladným přijetím se setkala i samotná trať. Ta je velmi členitá a Tilke se do jejího návrhu snažil zakomponovat některé slavné zatáčky z ostatních okruhů. Jezdci zde tudíž mají možnost zažívat podobné pocity, jako když projíždí vysokorychlostním úsekem Maggotts a Becketts na Silverstonu, stadionovou sekcí na Hockenheimu či legendární zatáčkou číslo 8 v tureckém Istanbul Parku.

Velmi zajímavý je rovněž konec startovní a cílové rovinky, který se na Okruhu Amerik prudce zvedá a po němž následuje poněkud nezvyklý nájezd do první zatáčky. Ten je charakteristický tím, že je zde vzhledem k jeho šířce možné zaujmout více než jednu ideální stopu.

Největší příležitost k předjíždění mají jezdci na jeden kilometr dlouhé rovince mezi zatáčkami 11 a 12. V tomto místě monoposty F1 dosahují rychlosti přes 310 km/h a následně brzdí až na stovku.

Okruh má délku 5 513 metrů a závod je vypsán na šestapadesát kol.

BOX! Legendární hlasatel uvede Grand Prix USA

Mapa okruhu