Váha vozu je na hranici bezpečnosti

Nové vozy s pozemními efekty, které byly představeny pro sezonu 2022, jsou se 798 kg nejtěžšími v historii šampionátu.

Štítky: George Russell Mercedes Zveřejněno 14. 01 2023 — Jiří Košta

Toto číslo je ve skutečnosti o 3 kg vyšší než minimální cílové číslo hmotnosti pro poslední reset pravidel F1, ale toto číslo bylo zvýšeno, aby zahrnovalo kovové podlahy, které několik týmů provozovalo během minulé sezony, aby se zlepšily jejich problémy s porpoisingem, a také proto, že bylo přidáno několik standardních dílů. těžší, než se očekávalo při výrobě pro týmy.

Hmotnost vozu byla také hlavním problémem z hlediska výkonu v roce 2022 u všech týmů Alfa Romeo – které dosáhly cíle minimální hmotnosti před minulou sezónou – protože se snažily dostat na limit kvůli těžším standardním dílům a nutnosti navrhnout. jejich nové stroje s těžšími 18palcovými koly a novými doplňky bezpečnostní konstrukce.

Vysoká celková hmotnost byla velkým faktorem v mnoha stížnostech pilotů na nové vozy, které fungovaly podle očekávání ve vysokorychlostních zatáčkách díky aerodynamickým povrchům pod podlahou, ale v pomalých zatáčkách se potýkaly s nedotáčivostí – problém ještě umocněný designem předních pneumatik Pirelli pro rok 2022.

V rozhovoru Goerge Russell řekl, že z této změny předpisů lze vzít „mnoho pozitiv“ a také nastínil své myšlenky na to, jak vysoká a zdánlivě stále rostoucí hmotnost se může brzy stát problematickým.

„Největším problémem je váha. Váha je mimořádná. V tuto chvíli není výkon při nízkých otáčkách velký.

Pořád vyrábíme tato auta bezpečnější a bezpečnější, ale čím těžší je uděláte, když máte náraz, je to jako srážka s autobusem ve srovnání se Smartem.

Budete mít větší vliv, pokud jedete stejnou rychlostí s autem, které na začátku závodu váží 800 kg nebo více než 900 kg, ve srovnání s vozem před 15 lety, kdy měli 650 kg.

A jsem si jistý, že probíhá analýza, která by měla najít správnou rovnováhu, protože nevím, kde je ta hranice.

Pokud to budete dělat stále těžší, těžší, těžší, silnější, silnější, silnější – ve skutečnosti se dostanete do bodu, kdy překročíte tu čáru, která příliš těžká ve skutečnosti není bezpečnější.”

TOGG prezentuje první elektrické vozidlo vyrobené v Turecku