Tak krátká, až skoro nebezpečná

Piloti formule 1 nebyli po pátečních trénincích zrovna nadšení vnější specifikací okruhu v Sachíru. Max Verstappen ji kvůli přílišnému provozu nepovažuje za příliš zábavný, Carlos Sainz zašel ještě dál, podle něj je to na hraně bezpečnosti.

Štítky: GP Sachíru Zveřejněno 5. 12 2020 — Martin Vejdělek

„Je to ošidné. Snažíme se jet rozumně a bezpečně, ale tato trať je plná nástrah, zejména kvůli vyhýbání se ostatním autům,“ varuje pilot McLarenu. „Musíme na brífinku najít způsob, jak zajistit, aby to nebylo nebezpečné. V současné době jsme v tomto ohledu na hraně. Mezi jezdci i stájemi jsou nějaké nápady a myšlenky, jak to v prostředním sektoru zjednodušit. Je opravdu nutné najít  řešení,“ dodal Sainz.

Velkou nástrahou pro jezdce byla spousta aut na závodní dráze. „Není to zrovna nejzáživnější trať, abych byl upřímný. Kvůli její krátkosti člověk pořád komunikuje přes rádio, pořád je upozorňován na provoz, což není nejlepší,“ říká Verstappen.

Na rozdíl od předchozích očekávání nizozemský závodník příliš nevyužíval slipstreamu. „Zkoušel jsem se za někým vyvézt. Pomalejší auta se dají předjet jednoduše, ale když následujete auta s podobnou rychlostí jako vaše, je to už složitější. Takže si nemyslím, že se to vyplatí.“

Rovněž Verstappen označil některé části za nebezpečné. „Ve druhém sektoru je několik slepých zatáček, což může být trochu nebezpečné. Stejně tak není dobré, že se musí zchladit pneumatiky, aby bylo možné odjet další kolo. Je to poměrně složité, ale prostě to tak je.“

Rodák z belgického Hasseltu zakončil oba tréninky na druhém místě za překvapivým vítězem Georgem Russellem. Red Bull se prý může ještě zlepšit. „Nenašli jsme zatím optimální nastavení, hlavně v krátkých stintech se trochu trápíme. Ty dlouhé nevypadají vůbec špatně, ale určitě to může být lepší.“

Mezi Mercedesem a Red Bullem můžeme každopádně očekávat dramatický souboj o pole position. Zadařilo se totiž i Alexanderu Albonovi, který se rychlosti svého týmového kolegy přiblížil více než v minulosti a prezentoval se třetím nejrychlejším časem dne. Zároveň je jedním z mála na startovním poli, komu se „ovál“ v Bahrajnu líbí. „Tuhle novou trať si užívám, je jedinečná a některé části jsou velkou výzvou, díky čemuž je to zábava.“

„V trénincích to bylo zajímavé, musíme analyzovat, co se nám povedlo a co ne. V prvním tréninku jsem měl pocit, že máme více přilnavosti než ve druhém. Celkově naše rychlost vypadá docela dobře, i když je ještě brzo soudit.“

Některé potíže ovšem spatřuje i on. „V kvalifikaci bude velmi těžké najít si volný prostor. Navíc se pro zchlazení pneumatik musí jet velmi pomalu, takže rozdíly v rychlosti budou obrovské. Naše inženýry rozhodně čeká velké množství práce.“

O tom, jak náročné je vypořádat se s ostatními vozy, se přesvědčili ve své kvalifikaci piloti F2. Lídr šampionátu Mick Schumacher se kvalifikoval až na osmnáctém místě poté, co kolidoval s Royem Nissanym.