Nezávislé týmy by mohly s dodavateli motorů bojovat proti automobilkám
Zkušený novinář Joe Saward se zamýšlí nad vedlejším efektem toho, co by mohl přinést vstup nezávislých dodavatelů motorů do F1 v roce 2021. Podle něj je možné, že se týmy, které odebírají „cizí“ pohonnou jednotku, spojí s právě s dodavateli nezávislých agregátů v boji proti stájím s vlastním motorem – tedy automobilkám.
V poslední době šlo zaznamenat náznaky, na základě kterých si lze vyvodit velkou snahu nového vedení mít v F1 po roce 2020, kdy končí platnost současných technických pravidel, nezávislého dodavatele pohonných jednotek. Hovoří se o firmách jako Cosworth či Ilmor.
Šéf Red Bullu Christian #Horner si je jistý tím, že F1 bude po roce 2020 mít šestiválcové motory se dvěma turby. ⚙️🔧 pic.twitter.com/umuVtRwxi3
— GPF1 (@GPF1cz) August 16, 2017
Doslechl jsem se, že nové (případně staronové) značky by se mohly zapojit na bázi spolupráce s již zavedenými týmy. Taková spolupráce je zcela běžná v automobilovém průmyslu, tak proč ne i ve sportu. Například McLaren, Red Bull, Aston Martin a Cosworth by se mohly společně podílet na vývoji jednoho agregátu, který by posléze byl používán i jinými týmy – McLaren by tento motor mohl pojmenovat McLaren V6, Red Bull jako Aston Martin V6 a Cosworth by ten samý kus mohl nabízet dalším stájím jakožto vlastní výrobek.
Kupříkladu Ferrari by tak opět mohlo skrze tento počin přivést do formule 1 zpět značku Alfa Romeo (podobně jako Red Bull, který jezdí s motory Renault, avšak pojmenovanými jako TAG Heuer).
Jak Mezinárodní automobilová federace, tak i nový majitel F1 Liberty Media se netají tím, že se jim tato myšlenka zamlouvá. Tím by se totiž výrazně snížil současný vliv automobilek a výrobců motorů. Klíčovým elementem, ostatně jako vždy, však bude cena takových motorů. Ta by musela být výrazně nižší než u současných agregátů, což je dlouhodobý cíl vedení F1 a Mezinárodní automobilové federace.
Diskuse k článku