Sainz “přes limit”, realistický Hamilton, chápavý McLaren. To a další reakce po čínském Sprintu

Šéf týmu McLaren Andrea Stella se po sprintu Velké ceny Číny zastal Landa Norrise. Charles Leclerc si bude chtít promluvit s Carlosem Sainzem. Lewis Hamilton krotí očekávání. Verstappenovy komplikace. To a další rakce na čínský Sprint.

Štítky: GP Číny Zveřejněno 19. 04 2024 — GPF1.cz

Pomalý start Norrise z pole position umožnil Lewisi Hamiltonovi, aby se v první zatáčce dostal před Norrise. Mladší Brit se snažil udržet na vnější straně, ale vyklouzal mimo trať a klesl na sedmé místo, které se nakonec po defektu Fernanda Alonsa a jeho odstoupení stalo šestým. Navzdory zklamání ze špatného startu se Stella Norrise rychle zastal.

ČTI ONLINE MAGAZÍN KOLO NA KOLO

“Lando se určitě nemusí omlouvat, ale ví, že to mohl udělat lépe,” řekl Stella poté, co se Norris po dojetí do cíle omluvil přes týmové rádio.

“Ceníme si jeho maximálního úsilí a práce jako týmu a jen nám dává najevo, jaký je to člověk, jako by tým zklamal.

“Neboj se Lando, tým jsi nezklamal, musíme ti dát lepší auto, a pak to bude mnohem jednodušší, než být pořád na limitu, aby to přineslo důležité výsledky. Je to spíše na nás, na mužích a ženách v McLarenu, kteří tvrdě pracují na zlepšení vozu.”

Lewis Hamilton byl oproti tomu s výsledkem pochopitelně spokojený.

“Jsem nesmírně šťastný a vděčný, samozřejmě jsme dnes nemohli bojovat s Red Bully, ale je to obrovský krok, obrovské zlepšení,” vysvětlil Hamilton. “Alespoň s deštěm, ten opravdu pomáhá, a závod byl těžký, a kdybych byl dál vzadu, měl bych problém postoupit, ale v tomto závodě jsem toho o autě hodně zjistil, takže jsem nadšený. Stále nejsme tak rychlí jako na jedno kolo Ferrari a Red Bull a myslím, že McLareny jsou určitě před námi a možná i Astony.

Jsme velmi blízko Astonům, ale nepředpokládám, že budeme bojovat o první řadu v kvalifikaci. Ale naštěstí můžeme provést nějaké úpravy, takže doufám, že se mi podaří v následujících třech hodinách auto zlepšit a mít lepší kvalifikační trénink, než jsme možná měli v minulosti.”

Šéf týmu Toto Wolff byl při vstupu do kvalifikace na velkou cenu také realistický.

“Výkon tam byl, takže budeme brát pozitiva, ale realisticky vzato, ti kluci za sebou bojovali jeden s druhým a drželi se navzájem,” řekl Wolff. “Jsme auto z první šestky, to musíme vzít na vědomí a pracovat na tom.”

Během sprintového závodu v Číně došlo k těsnému souboji mezi Charlesem Leclercem a Carlosem Sainzem, přičemž ke konci závodu došlo k kontaktu mezi oběma jezdci. Charles Leclerc prohlásil, že Carlos Sainz byl “za hranou” během jejich souboje o pozici během sprintového závodu v Číně. Dvojice Ferrari se v posledních fázích závodu zapojila do boje o třetí místo, o které se ucházeli také Fernando Alonso a Sergio Perez. Byl to právě Perez, kdo se dostal dopředu poté, co Alonso odstoupil s defektem, zatímco jezdci Ferrari ztratili čas vzájemným soubojem. Leclerc a Sainz se dostali do kontaktu při souboji ve 14. zatáčce, což způsobilo, že Leclerc vyjel mimo trať, ale v následujícím kole si v 1. zatáčce vzal pozici zpět.

Leclerc po závodě v rozhovoru pro Sky F1 označil Sainzovu jízdu za příliš agresivní.

“Abych byl upřímný, v minulosti jsem také sám přejel čáru, a když se to stane, obvykle si o tom promluvíme,” řekl. “Vyčistíme si atmosféru, což už jsme v minulosti absolvovali a dopadlo to opravdu dobře. Takže nemám obavy, že by tomu tak bylo i tento víkend – ale dnes jel trochu přes limit. Chci říct, že [mezi námi] došlo ke kontaktu, [přitom] jsem byl v jiné závodní situaci, protože jsem docela šetřil pneumatiky, měl jsem na konci dobré tempo. Je trochu škoda, že jsme to místo ztratili kvůli Perezovi a nemohli jsme ho jet a vzít si ho, ale je to tak. P4, mohlo to být P3. Je to jeden bod, vždycky to může být lepší.”

Max Verstappen prohlásil, že měl během sprintu v Číně potíže, přestože vyhrál o více než 13 sekund. Nizozemec odstartoval do závodu ze čtvrtého místa na startovním roštu, ale postoupil mezi nejlepší tři, když se v úvodním kole propadl Lando Norris, který měl pole position. Verstappen se zpočátku snažil ukázat tempo, protože se potýkal s problémy s baterií a svou frustraci vyjadřoval přes týmovou vysílačku. Trojnásobný mistr světa však prozradil, že “to byla jen první dvě kola” a “jakmile jsme to vyřešili, bylo to zase v pořádku”.

Šéf týmu Red Bull Christian Horner také zlehčoval její význam.

“Jde jen o nastavení různé energie na různých místech okruhu,” uvedl pro televizi Viaplay. “Takže někdy se na začátku závodu jezdí s různým nastavením.”

Verstappen poté předjel Fernanda Alonsa a Lewise Hamiltona na cestě na nejvyšší stupínek – ale nastínil, že v prvních fázích závodu čelil tlaku ze strany Ferrari.

“Vpředu se dost tlačili a pak jsem měl samozřejmě vzadu Carlose s novými pneumatikami,” řekl Verstappen. “Takže zpočátku bylo velmi těžké udržet ho za sebou. Pak jsme ale posílili a také jsem se cítil trochu pohodlněji i s vyvážením vozu a mohl jsem si hlídat pneumatiky.”

Kvalifikace na velkou cenu následuje krátce po sprintu, přičemž Verstappen upřesnil, že měnící se větrné podmínky mohou ovlivnit zbytek víkendu.

“Kvalifikace je samozřejmě důležitá, abychom opět získali dobrou startovní pozici, která nám v prvních kolech hodně pomůže,” řekl. “Zítra se vítr každý den hodně mění – to dost ztěžuje jízdu.”

Výsledky Sprintu GP Číny

1 Max Verstappen Red Bull/Honda RBPT 32’04.660
2 Lewis Hamilton Mercedes 13.043
3 Sergio Pérez Red Bull/Honda RBPT 15.258
4 Charles Leclerc Ferrari 17.486
5 Carlos Sainz Ferrari 20.696
6 Lando Norris McLaren/Mercedes 22.088
7 Oscar Piastri McLaren/Mercedes 24.713
8 George Russell Mercedes 25.696
9 Zhou Guanyu Sauber/Ferrari 31.951
10 Kevin Magnussen Haas/Ferrari 37.398
11 Daniel Ricciardo RB/Honda RBPT 37.840
12 Valtteri Bottas Sauber/Ferrari 38.295
13 Esteban Ocon Alpine/Renault 39.841
14 Lance Stroll Aston Martin/Mercedes 40.299
15 Pierre Gasly Alpine/Renault 40.838
16 Yuki Tsunoda RB/Honda RBPT 41.870
17 Alexander Albon Williams/Mercedes 42.998
18 Logan Sargeant Williams/Mercedes 46.352
19 Nico Hülkenberg Haas/Ferrari 49.630
20 Fernando Alonso Aston Martin/Mercedes Not running