Pořadí na startu Sprintu Velké ceny Číny

Lando Norris z týmu McLaren získal první místo ve sprintu na Velké ceně Číny FIA 2024, když jezdec McLarenu formule 1 v deštěm ovlivněném tréninku na mezinárodním okruhu v Šanghaji znovu získal zpět vymazaný času 1:57,940 a porazil Lewise Hamiltona z Mercedesu a Fernanda Alonsa z Aston Martinu.

Štítky: GP Číny Zveřejněno 19. 04 2024 — GPF1.cz

Na konci mokrého kola SQ3 zajel Hamilton čas 1:59,321 s a obsadil první místo. Norris v kole před svým časem 1:57,940 vyjel z trati a jeho čas byl nejprve smazán, ale po okamžitém přezkoumání byl obnoven, což mu zajistilo start z první řady do sprintu.

“Bylo to ošidné! Vždycky jste nervózní, když jdete do takového tréninku, a dokonce i před kvalifikací, když víte, že bude pršet,” řekl Norris poté. “Poslední kolo bylo buď všechno, nebo nic.”

Na okruhu Shanghai International Circuit se objevilo několik dešťových přeháněk, a tak start SQ1 začal krátkou přestávkou, než se proud vozů vydal na trať na středně tvrdých pneumatikách.

ČTI ONLINE MAGAZÍN KOLO NA KOLO

Lewis Hamilton z Mercedesu zajel první čas 1:37,239 a dostal se na první místo, ale sedminásobného šampiona rychle sesadil Charles Leclerc z Ferrari, který se posunul na P1 s časem 1:36,886 s, zatímco McLareny Lando Norrise a Oscara Piastriho poskočily na druhé, resp. třetí místo.

Všichni tři však byli odsunuti zpět lídrem šampionátu Maxem Verstappenem, který zajel nejrychlejší kolo za 1:36,456. Nizozemcův pobyt byl však krátký, protože si ho rychle přivlastnil jeho týmový kolega z Red Bullu Sergio Pérez, jehož kolo s časem 1:36,110 se dostalo o 0,346 s před Verstappena a Alonso se zařadil na třetí místo.

Ferrari si poté polepšilo, Leclerc obsadil P3 se ztrátou 0,427 na Péreze a Sainz obsadil čtvrté místo. Dvě minuty před koncem však Norris zajel čas 1:26,384 a rozdělil Red Bully.

A tam se pořadí na špici ustálilo. Dál vzadu nebylo v SQ2 místo pro Alpine, Pierre Gasly a Esteban Ocon vypadli na P16, respektive P17, zatímco Alex Albon z Williamsu vyjel na 18. místě před Yukim Tsunodou z RB a druhým Williamsem Logana Sargeanta.

Když se trénink blížil ke konci, Leclerc se spojil s vysílačkou, aby ohlásil požár trávy mimo trať v páté zatáčce, podobný menšímu požáru, který předtím způsobil krátké zastavení prvního tréninku, ale maršálové oheň uhasili, jakmile byly vyvěšeny žluté vlajky. Incident vedl ke krátkému zpoždění startu Q2.

Před SQ2 se u výjezdu z boxů vytvořila fronta vozů, protože týmy předpovídaly pro druhý trénink déšť.

Norris na suchu zajel první hlavní čas 1:36,047, ale okamžitě ho překonal týmový kolega Piastri, který nastavil laťku na 1:35,853. Leclerc pak oba překonal časem 1:35,711, než se Verstappen opět vyhoupl do čela pořadí s časem 1:35,606, o desetinu před Leclercem a o 0,175 s před Pérezem, který obsadil třetí místo.

Dvě minuty před koncem se spustil očekávaný déšť, který znamenal, že z pásma pádu neunikli George Russell z Mercedesu na P11, Kevin Magnussen a Hulkenberg z Haasu na P12 a P13 a Ricciardo z RB, který se kvalifikoval jako 14. před Strollem. K radosti čínského publika na zaplněných tribunách to také znamenalo, že si místní hrdina Zhou Guanyu rezervoval místo v SQ3 na 10. místě.

V pauze před závěrečným osmiminutovým tréninkem déšť zesílil, a když se na konci boxové uličky rozsvítila zelená světla, vyjel Piastri na zeleně obutých pneumatikách do přechodných podmínek.

Norris byl první, kdo se dostal do obtížných podmínek, když vyjel mimo trať, ale Leclerc, který se v 9. zatáčce roztočil, měl ještě horší následky. Ferrari udrželo svůj vůz v chodu, ale ohlásilo poškození předního křídla a zamířilo zpět do boxové uličky ke kontrole.

Piastri pak získal P1 s časem 2:02,598, zatímco Verstappenův čas z prvního kola byl smazán kvůli vyjetí ze zatáčky 6. Pérez se poté dostal na první místo, když zajel čas 2:00,455. Valtteri Bottas z týmu Kick Sauber se zařadil na pozici P2, 0,987 sekundy za Mexičana, ale brzy byl vytlačen Piastrim a poté Norrisem, než se Fernando Alono z Astonu Martin dostal na pozici P1 s časem 2:00,213 min.

Španěl si však pozici neudržel a Lewis Hamilton z Mercedesu si vyjel první místo 1:59,321. Norris však letěl a svému krajanovi odskočil s časem 1:57,940.

Čas jezdce McLarenu byl rychle smazán kvůli možnému porušení traťových limitů, ale pak, senzačně, bez viditelného prohřešku, komisaři čas jezdce McLarenu obnovili a ten získal P1 pro sprint před Hamiltonem, Alonsem a Verstappenem, kterému se podařilo zajet čisté kolo a získat P4. První pětici doplnil Sainz před Pérezem, Leclercem, který se vrátil na sedmé místo, Piastrim, Bottasem a Zhouem.

Pořadí na startu Sprintu GP Číny

1 Lando Norris McLaren/Mercedes 1’57.940
2 Lewis Hamilton Mercedes 1.261
3 Fernando Alonso Aston Martin/Mercedes 1.975
4 Max Verstappen Red Bull/Honda RBPT 2.088
5 Carlos Sainz Ferrari 2.274
6 Sergio Pérez Red Bull/Honda RBPT 2.435
7 Charles Leclerc Ferrari 2.626
8 Oscar Piastri McLaren/Mercedes 3.050
9 Valtteri Bottas Sauber/Ferrari 3.104
10 Zhou Guanyu Sauber/Ferrari 5.597
11 George Russell Mercedes -21.595
12 Kevin Magnussen Haas/Ferrari -21.467
13 Nico Hülkenberg Haas/Ferrari -21.462
14 Daniel Ricciardo RB/Honda RBPT -21.387
15 Lance Stroll Aston Martin/Mercedes -21.263
16 Pierre Gasly Alpine/Renault -20.308
17 Esteban Ocon Alpine/Renault -20.220
18 Alexander Albon Williams/Mercedes -20.128
19 Yuki Tsunoda RB/Honda RBPT -20.048
20 Logan Sargeant Williams/Mercedes -20.017