Renault odkládá nasazení změn motoru na neurčito

Renault odkládá nasazení úprav a zlepšení své pohonné jednotky, a to na neurčito. Problémem je nespolehlivost chystaných novinek. Prozradil to šéf oddělení motorů Renaultu Remi Taffin. Hlavním viníkem je kinetický motorgenerátor MGU-K, který zatím nesplňuje požadované parametry durability.

1 Štítky: Pohonné jednotky Renault Zveřejněno 20. 05 2018 — GPF1.cz

Renault měl v plánu nasadit novinky pro GP Kanady o druhém červnovém víkendu. Francouzská automobilka na MGU-K spolupracuje se společností Magneti Marelli, a již na začátku letošní sezony si měl systém Renault vyrábět sám. To se ale stále nepovedlo, protože se Renaultu zatím nepovedlo dosáhnout životnosti 8 až 10 tisíc kilometrů na dynamometru v továrně. Jelikož jsou na sezonu povoleny dvě jednotky MGU-K, Renault tak má obavy, že nevydrží zbytek sezony.

“Musíme zapracovat na váze a na tomto řešení,” řekl Remi Taffin. “To je důvod, proč s nasazením nové jednotky nespěcháme. Nemáme ani jasný termín, kdy se tak stane. Až budeme připraveni jej nasadit, tak budu moci říci více.

Je to o spolehlivosti. Potřebujeme se ujistit, že MGU-K zvládne ujet to, co potřebujeme, aby ujel.”

Novou jednotku Renault zkoušel už v loňských testech, ale chyby ještě “poslední důkaz” požadované spolehlivosti. MGU-K navíc nesmí vážit méně než 7 kilogramů, ale jednotka Renaultu je o několik kilogramů těžší.

“Pokud bychom jednotku nasadili v závodě č. 7 (GP Kanady), nevydržela by 13 velkých cen (které do konce sezony zbývají),” řekl Taffin. “Musel bychom nasadit třetí a přijmout penalizaci.”

Renault si od nové MGU-K slibuje zrychlení až půl sekundy na kolo.

Diskuse k článku

Napsat komentář