První zatáčka v Indy? Možná jako 130R na Suzuce

Fernando Alonso ve středu absolvoval nutný nováčkovský test na oválu amerických formulí IndyCar v Indianapolisu. Náročným programem očividně unavený Alonso vše zvládl bez problémů a během testů odkroužil 110 oválů, což je více než polovina z 200 oválů, které se během závodu na 500 mil na konci května pojedou.

Štítky: Fernando Alonso Motorsport Zveřejněno 3. 05 2017 — Tomáš Richtr

Obrovskou pozornost si vysloužil povinný nováčkovský test Fernanda Alonsa v amerických formulích IndyCar, které vedle městských a běžných závodních okruhů jezdí také pro Evropana na netradičních oválech. Alonso se chystá na účast ve 101. závodě 500 mil Indianapolis o poslední květnové neděli, kdy se také jede Velká cena Monaka vozů formule 1. Tu ale Alonso vynechá a nahradí jej Jenson Button.

Alonso se musel podrobit seznamovacímu programu, který byl ale natolik atraktivní, že hlavní pořadatel seriálu IndyCar zařídil šestihodinový nepřetržitý živý stream se spoustou rozhovorů a hlavně velmi slavných osobností. Bez nadsázky prvek, na který může moderní evropská mediální část formule 1 jenom ‘civět’. Záznam zkrácený na čtyři hodiny si prohlédněte zde:

Alonso odkroužil 110 oválů, přičemž každý má délku 2,5 míle, což je lehce přes 4 kilometry. Však se také samotný závod jede na neuvěřitelných 804 kilometrů. Alonso tedy najezdil 442 kilometrů. Uvedl, že jej nečekalo žádné nijaké velké překvapení, protože byl dobře připraven ze simulátoru. Ale uznal, že si musel zvykat.

“V počáteční fázi jsem měl pocit, že jedu naplno, ale data ukázala, že tomu tak není. Prostě mozek a noha byly na chvíli odpojeny! Ale o něco později už to bylo dobré,” prozradil Alonso, který uznal, že srovnání první zatáčky v Indianapolisu s některou ze slavných zatáček okruhů F1 je velmi těžké. Vypíchl ale zatáčku 130R japonského okruhu Suzuka, kde se jede rychlostí přes 320 km/h.

Alonso ve středu odkroužil celkem 110 dvou a půl mílových oválů a dosáhl nejvyšší rychlosti 358,166 km/h.

MonthOfMay

Diskuse k článku

Napsat komentář