Proč tu správnou barvu hledal Aston Martin celý rok
Od letošní sezony se bude tým vlastněný konsorciem Lawrence Strolla jmenovat Aston Martin. Tým začíná novou kapitolu a cíle nemá zrovna malé. S novým jménem přichází i zcela nové zbarvení. Že zvolit barvu není ani trochu snadné, to popisují následující řádky.
Nové zbarvení Aston Martinu jistě vynikne. Tým sáhl po tradiční britské závodní zelené barvě. Tu doplní ještě černá barva a růžové pruhy, o které se zasloužila rakouská společnost na systémy úpravy vody – BWT. Firma tým sponzoruje od roku 2017 a vždy výrazně promlouvala do zbarvení vozů a přileb jezdců.
Již několik měsíců dopředu se vědělo, že nový Aston Martin bude převážně v zelené. Podle hlavního designéra Marka Reichmana byl však největší problém vybrat konkrétní odstín zelené. Na fotografiích je každé zbarvení hezké, na trati to ale může vypadat zcela odlišně. Tomu se chtěl tým vyhnout a tak na barvě pracoval přes jeden rok.
“Ve skutečnosti to byla dlouhá cesta. Barva na voze je něco tak důležitého… jinak vnímáte barvu v televizi, jinak v reálném světě, jinak na fotografii a jinak v chladném a zataženém dni v Silverstonu. Jde o opravdu velmi důležitý faktor,” vysvětlil Reichman, který posledních 16 let navrhoval silniční automobily Aston Martin.
“Strávili jsme něco málo přes dvanáct měsíců vývojem nové barvy. Prošli jsme několika návrhy a pro výsledný, který můžete vidět, jsme se rozhodli až za pět dvanáct. Myslím si, že je to velkolepé a troufám si říci, že na trati budeme mít nejhezčí vůz v celém startovním poli.
Lidé si řeknou, co je na barvě tak složitého? Ve skutečnosti je toho více než dost. Musel jsem pracovat s takovou barvou, která lze použít i pro naše silniční automobily. Barva musí být také snadno k dostání v případě nehody. Poté jsem musel úzce spolupracovat s šéfem týmu F1 s Otmarem Szafnauerem, který chtěl, aby barva byla lehká. Nemohl jsem na vůz dát těžkou barvu, protože vůz by tak byl pomalejší.”
Reichman také přiznal, že tým musel projít poměrně rozsáhlým testováním, aby se ujistil, že konečná barva bude vypadat stejně dobře na fotografiích, v televizi a na denním světle na trati.
“Byl to dlouhý proces. Museli jsme si uvědomit, že náš sport sledují lidé, kteří mají pro barvu velký cit a v některých případech tito lidé pracují v módních společnostech a vědí, jaké barvy jsou dobré a jaké ne.”
Na konečný výsledek zda bude nové zbarvení Aston Martinu oblíbené, či nikoliv, si budeme muset ještě pár dní, možná týdnů počkat.