Problémy Haasu s rychlostí a pneumatikami pokračují
Oba jezdci amerického týmu se také ve Spa potýkali s neoptimální teplotou pneumatik a rychlostí na rovinkách. V cíli skončili mimo bodovanou desítku.
Piloti týmu Haas startovali do závodu z osmé respektive deváté pozice. Znovu se potvrdilo, že Haas je relativně silný v kvalifikaci, ale v závodě je jeho rychlost diametrálně odlišná.
Problémy s rychlostí přiznává i šéf Haasu Guenther Steiner. „Jsme zklamaní z toho, kde jsme v závodě skončili. Pořád nám chybí rychlost na rovinkách a kvůli tomu nás všichni snadno předstihli. Jediné místo, kde se ve Spa dá relativně dobře zaútočit, je pasáž Les Combes. Pokud v ní chcete úspěšně předjet, musíte být rychlý na rovince Kemmel, což my jsme rozhodně nebyli. Auto ale jinak fungovalo celkem dobře,“ uvedl Steiner.
Magnussen v rozhovoru řekl, že před zastávkou v boxech zůstal dlouho na trati a doufal v malý zázrak v podobě safety caru. Zároveň byl překvapený, jaký je rozdíl v chování vozu na červené a žluté sadě pneumatik. „V první části jsem se dlouho zdržel na trati, a s pneumatikami to bylo opravdu hrozné. Doufal jsem v safety car nebo nějaké jiné okolnosti, které by nás vrátily zpět do hry o body, bohužel to se ale nestalo.
Když jsem nasadil žlutou sadu pneumatik, chování vozu se úplně změnilo. Vrátilo se zpět do normální kondice a já se cítil opravdu dobře. Bohužel je to tak nepředvídatelné, nikdy nevíte co od těchto pneumatik očekávat,“ řekl Dán.
Romain Grosjean byl z chování vozu také rozčarovaný. „Opět jsem měl problém dostat pneumatiky do optimálního provozu a chyběla mi rychlost na rovinkách. Se svou jízdou jsem spokojený, ale když startujete z devátého místa a velmi brzy se propadnete až na třinácté, je těžké se s tím smířit,“ uzavírá hodnocení Velké ceny Belgie Francouz.
Diskuse k článku