Pět největších témat při návratu F1 do Ameriky

Poprvé od roku 2019 míříme zpět do Ameriky na Velkou cenu USA. A fanoušky toho i tentokrát čeká mnoho, nejen souboj mezi Lewisem Hamiltonem a Maxem Verstappenem.

Štítky: GP USA Zveřejněno 20. 10 2021 — Jiří Košta

1. Trať Mercedesu, ale Verstappen vede pořadí

Během víkendu Velké ceny Turecka byl z Mercedesu i Red Bullu cítit pocit defenzivy, protože každý tým věděl, že je důležité neztratit příliš mnoho bodů. Mercedes měl v Istanbul Parku převahu, ale penalizace Lewise Hamiltona znamenala, že skončil jen pátý, takže Red Bull byl spokojený s druhým a třetím místem v cíli.

Oba týmy zjišťovaly, kde ve zbývajících závodech přijdou jejich nejlepší šance, a Austin je první ze tří tratí, kde se zdá, že bude vše vyhovovat více Mercedesu.

Ne že by bylo příliš mnoho míst, kde by jeden tým měl oproti druhému obrovskou výhodu, ale Austin je okruh, na kterém bude Hamilton chtít získat plný počet bodů, zatímco Verstappen bude usilovat o minimalizování ztrát. Pilot Red Bullu aktuálně vede pořadí o šest bodů, a očekává se, že v Mexiku a Brazílii bude vládnout zase on.

2. Ferrari vs McLaren

Po dvou závodech, které byly pro McLaren opravdu silné, se Ferrari v Turecku vrátilo s Charlesem Leclercem a Carlosem Sainzem, který si po výměně motoru vybojovával cestu zpátky na body.

Pro Ferrari to mohlo být ještě lepší, ale kvůli pomalé zastávce v boxech Sainz ztratil důležité vteřiny. Přesto se rozdíl stáhl na 7,5 bodu mezi Italy a Brity.

Hodně se soustředíme na mistrovský souboj konstruktérů o první místo, ale boj o třetí byl po celý rok podobně těsný, přičemž oba týmy ukázaly, že jsou příležitostně součástí mixu, který může bojovat o vítězství v závodech. Ale nepředvídatelnost byla dalším aspektem, protože McLaren i Ferrari jsou schopné nekonkurenceschopných víkendů.

Zdá se, že nedávný upgrade pohonné jednotky od Ferrari jim dal jasnou výhodu a Mattia Binotto přiznává, že hlavním cílem nyní je překonat McLaren, protože chce, aby se jeho tým poučil z tlaku, který bitva vytváří o pozice. Rudá stáj chce v příštím roce konečně získat první titul od roku 2008.

3. Kalendář pro rok 2022

Na konci minulého týdne byl návrh kalendáře na rok 2022 oficiálně odhalen poté, co byl schválen Světovou radou motoristického sportu FIA, a příští rok se chystáme na rekordních 23 závodů.

Vzhledem k tomu, že v posledních dvou sezonách musel být kalendář z důvodu pandemie COVID-19 extrémně flexibilní, příští rok doufejme, že vše už uvidíme podle plánu.

Sezona začíná v březnu a my pořadatelé se snaží o návrat do Austrálie, kde se poslední dva roky nezávodilo. Chybět nemůže ani Miami v USA, nebo tradiční Singapur a Japonsko. Kalendář se uzavře v Abú Dhabí, přičemž Čína opět v plánu není.

4. Haas je zpátky doma

Pokud patříte mezi fanoušky Haasu, tak jste si letos moc zábavy neužili. Vůz, který se od konce loňského roku nevyvíjel zatím stále uzavírá pole, i když v Turecku dokázal překvapivě Mick Schumacher postoupit do druhé části kvalifikace.

Haas se vrací na domácí půdu, kde ho po dvou letech uvidí i domácí příznivci. Na okruh COTA by mělo v den závodu dorazit až 100 000 diváků.

5. Úžasný okruh

A to vše se bude odehrávat na trati, na které jsme dva roky nezávodili. Circuit of the Americas měl premiéru už v roce 2012, ale stále je hodně moderní a oblíbený. Kromě formule 1 zde závodí i MotoGP nebo letos poprvé domácí Nascar. O zábavu bude tento víkend postaráno, přičemž start GP USA je naplánován na 21:00 našeho času.

Populární ŠKODA ENYAQ iV se rozroste o verzi COUPÉ