Pět největších témat před Grand Prix Kataru

Formule 1 se po roční pauze vrací zpět do Kataru. Naposledy jsme zde byli svědky bitvy o titul mezi Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem. Letos se zde možná dočkáme přímé korunovace! To a další témata shrnuje tento článek...

Štítky: GP Kataru Zveřejněno 2. 10 2023 — Vašek Štěpánek

Verstappenův mečbol

Max Verstappen má v Kataru reálnou šanci získat v předstihu svůj třetí titul mistra světa. Neobvykle dostane pilot Red Bullu dvě šance během jednoho víkendu. Nejprve ve sprintu a poté i v hlavním závodě v neděli.

Ve hře zbývá ještě 180 bodů a Max Verstappen se nyní může pyšnit náskokem 177 bodů! Jinými slovy: Verstappenovi k zisku dalšího titulu stačí v posledních šesti závodech ukořistit alespoň tři body, což se mu asi povede…

Pokud by se chtěl Nizozemec radovat už v Kataru, stačí, aby ve sprintu dojel do šestého místa. Pokud by v sobotu Verstappen zaváhal, v neděli musí skončit nejhůře osmý, nebo devátý a zajet nejrychlejší kolo závodu.

Mercedes versus Ferrari

Ačkoliv je boj o pohár konstruktérů už rozhodnutý, na dalších pozicích je stále na co se dívat! Bitva o druhou příčku mezi Mercedesem a Ferrari stále probíhá a jak se zdá, bude se bojovat ještě poměrně dlouho.

Každá trať sedí jinému vozu. Zatímco v polovině sezony sbíraly černé šípy velké body, v posledních třech závodech je na koni pro změnu Ferrari. To se navíc mělo zbavit i problémů s pneumatikami, a tak se Sainz a Leclerc radují z lepší formy.

O co se vlastně bojuje? Nejde jen o prestiž a sportovního ducha, ve hře je spousta peněz. Lépe umístěný tým obdrží na konci roku daleko větší finanční odměnu – rozdíl mezi druhým a třetím místem je zhruba 20 milionu dolarů.

McLaren se dotahuje

Podobný duel je k vidění i na dalších pozicích, a to rovnou mezi dvěma britskými týmy. Aston Martin šokoval svou rychlostí na začátku roku, ale jeho forma postupně upadá – jednak kvůli pomalému vývoji, ale také kvůli stěhování továrny.

McLaren je přesný opak! Oranžové monoposty byly zpočátku sezony tragické. Skvělým vývojem se ale McLaren vrátil do hry a nyní pravidelně bojuje o stupně vítězů a jeho jezdci sbírají velké množství bodů.

Velká ztráta McLarenu se postupně snižuje a aktuální manko čítá 49 bodů. S trendem, který je v tuto chvíli nastaven není nereálné, aby se McLaren v dalších závodech neposunul i před Aston Martin.

Herci Martin Stránský a David Novotný jsou exkluzivními hosty plzeňského představení KOLO na KOLO 19. října v CineStaru. VSTUPENKY tady.

Blížící se návrat

Daniel Ricciardo se stále zotavuje ze zranění, které utrpěl v rámci Grand Prix Nizozemska. Jeho návrat se ale očekává už v USA. Zlomená záprstní kostička by měla být už v pořádku a Australana čeká jízda v simulátoru.

Pokud si Ricciardo povede dobře a jeho zdravotní stav mu to dovolí, měl by se za dva týdny vrátit za volant monopostu AlphaTauri. Samotný ‘honey badger’ se už cítí dobře a je plně připraven dojet zbytek letošní sezony.

Zdá se tedy, že bychom se v Kataru měli prozatím rozloučit s náhradníkem Liamem Lawsonem. Ten by ale měl mít velké naděje na plné angažmá v roce 2025. Minimálně svými aktuálními výsledky si o sedačku Novozélanďan hlasitě říká.

Víkend se sprintem

V Kataru se také dočkáme už čtvrtého letošního sprintu. Doposud jsme experimentální víkendy viděli v Ázerbájdžánu, Rakousku a v Belgii. Po Kataru nás sprint čeká ještě v USA a již tradičně v Brazílii. Ta bude hostit sprint potřetí v řadě.

Pokud jste strukturu víkendu od konce července snad zapomněli, připomínáme, že v pátek uvidíme jen jeden jediný trénink. Po něm bude následovat kvalifikace, která rozhodne o postavení na startu do nedělního hlavního závodu.

Sobota bude patřit kvalifikačnímu rozstřelu. Ten určí postavení na startu do sobotního zkráceného závodu. V neděli nás pak čeká hlavní závod, ve kterém je tradičně povinný pit-stop a také se uděluje extra bod za nejrychlejší kolo.