Pět největších témat před GP USA

Formule 1 se letos podruhé vydává do Spojených států, konkrétně do texaského Austinu. O titulech je už sice rozhodnuto, ale stále se máme na co se těšit.

Štítky: GP USA Zveřejněno 16. 10 2023 — Petr Horák

UDRŽÍ MCLAREN FORMU?

Víte, který tým získal za poslední tři víkendy nejvíc bodů? Ne, nebyl to Red Bull, ale právě oranžový tým z Wokingu. Fantastická výkonnost podtržená pěti umístěními na pódiu včetně vítězství v katarském sprintu znamená, že McLaren nasbíral o plných 30 bodů více než mistrovský Red Bull. Na Ferrari a Mercedes získal 34, respektive 41 bodů, a na Aston Martin dokonce 91.

McLaren si myslí, že jeho vozu hodně sedly charakteristiky okruhů v Japonsku i Kataru, zatímco soupeři se o něco více trápili. Ale pokud by si McLaren dokázal tuto převahu udržet, tak není nereálné, že by mohl ještě potrápit Ferrari v bojí o třetí místo v poháru konstruktérů.

Mercedes, Ferrari i Aston Martin musí v Austinu pořádně zabrat. Oranžový stín se k nim totiž mílovými kroky přibližuje.

INTERNÍ BOJ V MERCEDESU

Mercedes, narozdíl od McLarenu, nevyužil v Kataru naplno svůj potenciál. George Russell sice dojel čtvrtý, ale chtělo se říct, co by bylo, kdyby…se v první zatáčce nesrazil s týmovým kolegou Lewisem Hamiltonem. Z kolize se nejdříve oba obvniňovali navzájem, načež ale Hamilton po zhlédnutí záznamu vzal celou vinu na sebe.

Napětí mezi oběma piloty bublá už nějakou dobu, však jen o závod dříve se dostali do křížku na Suzuce. Prozatím se nic vážného neděje, ale pokud bude chtít Mercedes bojovat o přední příčky, takovéto rozepře mezi jezdci si musí pohlídat.

HAAS VEZE VELKÝ UPGRADE

Kromě speciálních kombinéz a zbarvení vozu si Haas pro domácí závod naplánoval výrazná technická vylepšení. Ta byla vyvíjena v průběhu sezony a měla by být podobná konceptu RB19. Pokud zafungují, mohla by to být pro americký tým zásadní vzpruha. Především kvůli katastrofální závodní rychlosti se totiž propadl až na deváté místo poháru konstruktérů za Williams a Alfu Romeo.

A plus to nemusí být zdaleka jen pro letošní sezonu. Mohlo by to rovněž pomoci s vývojem vozu pro příští rok, tomu by totiž jistě prospělo pochopení jiného konceptu. No a na rychlost Haasu bude určitě pečlivě dohlížet i Ferrari, které si na svém zákaznickém týmu otestuje přechod na nový koncept.

RICCIARDO JE ZPÁTKY

Ano, tuto zprávu jste už slyšeli před Velkou cenou Maďarska, ale teď je znovu aktuální. Australan už je po zlomenině zápěstí v pořádku a je připraven se vrátit do kokpitu. Byla šance na návrat už v Kataru, ale tým se to nakonec rozhodl neriskovat.

Christian Horner řekl: “Samozřejmě se chtěl vrátit. Pro příští rok má jistou smlouvu, ale bylo to i o Liamovi. Máme v něm skvělého náhradníka, a tak jsme se mu rozhodli dát další víkend a nevytvářet na Daniela přílišný tlak a možná mu i přivodit dlouhodobé následky.

Poslední místa na plzeňském představení KOLO na KOLO 19. října v CineStaru. VSTUPENKY tady

“Řekli jsme mu, ať to zkrátka nepřehání. Jak se ukázalo, podmínky v Kataru by pro něj byly velmi náročné, takže extra dva týdny volna přišly vhod.”

V Austinu to bude ale další sprintový víkend, a tak bude mít Ricciardo na aklimatizaci jen jeden trénink. Ovšem nelze pochybovat o tom, že se na svém oblíbeném podniku bude chtít předvést.

DALŠÍ SPRINT A NARVANÉ TRIBUNY

Poprvé se pojede sprint dvakrát za sebou a poprvé se pojede v Americe. Katarský sprint přinesl dramatický vývoj díky odlišným volbám penumatik a několika safety carům, takže se texaské publikum má na co těšit.

A že to bude pořádné publikum. Austin byl totiž v loňské sezoně nejnavštěvovanější závod, když za víkend přišlo 440 000 fanoušků. Podobné číslo se očekává i letos, ale kdoví, jestli třeba nepadne i hranice půl milionu.

Sice v pozdních hodinách, ale okruh Amerik slibuje jako vždy velkou show.