Pavel Turek: Bezpečnost komunity F1 je nedostatečná. Bude lépe?

Formule 1 může být technologicky královnou motorsportu, ovšem existují i aspekty, ve kterých oproti jiným světovým a sportovním událostem výrazně zaostává – jedním z nich jsou nedostatečná bezpečnostní opatření celé komunity, jak prozradil Pavel Turek, odborník pohybující se dlouhodobě v prostředí F1, a jak vlastně ukázala i poslední Velká cena.

Štítky: Pavel Turek Zveřejněno 17. 11 2017 — GPF1.cz

Na letošní Grand Prix Brazílie vrhly stín události odehrávající se mimo závodní dráhu. Členové týmů Mercedes, Force Indie a Pirelli byli během odjezdu z okruhu na hotel (každý incident se odehrál v jiný den) napadeni tamními obyvateli. Zatímco zaměstnanci Force Indie a Pirelli z incidentu vyvázli, když se jim ve svých dodávkách podařilo ujet vozům, jejichž posádka se pokusila o přepadení, členové Mercedesu dopadli podstatně hůře. Dostali se dokonce do přímé konfrontace s útočníky, naštěstí neutrpěli vážná zranění.

Bohužel, takovýchto případů je během závodu na okruhu Interlagos, který leží na předměstí São Paula, několik každý rok. Z minulosti můžeme zmínit například Jensona Buttona, který se po podobném „zážitku“ rozhodl jezdit opancéřovaným vozem – podobně jako někteří další členové komunity F1.

Problémem pro jezdce, zaměstnance týmů, novináře a další, kteří se v kolotoči formule 1 pohybují, je jednak to, že na okruh se jezdí přes Favely, chudinské čtvrti známé vysokou mírou kriminality, jednak minimální bezpečnostní opatření ze strany organizátorů a vedení šampionátu. Ve formuli 1 momentálně neexistuje žádná bezpečnostní služba, každý tým se musí postarat sám o sebe. Osobní prohlídky, zajištění příjezdu na trať, spolupráce s místní policií, to se děje pouze v případě, dorazí-li na závod význačná osobnost jako hlava státu, kde se velká cena zrovna jede.

Otázkou bezpečnosti všech zúčastněných by se mělo zabývat právě vedení šampionátu. A podle posledních prohlášení se zdá, že královna motorsportu by se mohla dočkat zlepšení i v tomto ohledu. Události z Brazílie budou totiž diskutovány na zasedání Světové rady motorsportu 6. prosince. Na základě incidentů, které se staly členům Mercedesu, Force Indie a Pirelli, jež z obav o bezpečnost dokonce zrušilo plánované testy pneumatik na Interlagosu s McLarenem, by měl být vybudován koncept, který zajistí ochranu všech v padoku F1 na každém podniku šampionátu.

Doufejme tak, že se jednalo o poslední incidenty tohoto druhu a že nakonec opět bude platit ono otřepané „všechno zlé je pro něco dobré“…

Pozn. red.: Pavla Turka a jeho střípky z předchozího i současného života v motorsportu můžete nově sledovat na Instagramu, a to na adrese www.instagram.com/pavelturekf1/

#f1 #f1paddock

Příspěvek sdílený Pavel Turek (@pavelturekf1),

Diskuse k článku

Napsat komentář