Nebýt rozpočtových stropů, Mercedes by nasadil hodně odlišné auto. Takhle to půjde pomalu
Šéf Mercedesu Toto Wolff přiznal, že tým není schopen v sezóně 2023 přivést novou verzi svého monopostu formule 1 kvůli rozpočtovým stropům.
Osminásobní šampioni nakonec v Monaku představili nový rozsáhlý modernizační balíček pro vůz W14, který se zbavil koncepce nulového bočního podvozku a nahradil jej stylem více se podobající Red Bullu. Zatímco Lewis Hamilton a George Russell přivezli do cíle na čtvrtém a pátém místě, Wolff připustil, že modernizace je pouze začátkem procesu, jehož cílem je časem dostat se Red Bullu na kobylku.
Bylo však také poznamenáno, že vůz je kompromisem, protože původní podvozek W14 byl navržen kolem minimalistických bočnic, což znamená, že nové díly byly na vůz kompromisně dodělány. Takto rozsáhlá modernizace by za normálních okolností vyžadovala změnu podvozku a jeho opětovnou homologaci ze strany FIA, což však podle Wolffa jednoduše není možné.
“Kdybychom nebyli v zemi rozpočtových stropů, představili bychom jiný podvozek, což nemůžeme,” řekl Wolff. “To, co jsme udělali, je zásadní změna směru konstrukce, způsobu, jakým vytváříme přilnavost mechanicky a aerodynamicky. “Jsme na začátku procesu chápání současného vozu, a proto očekáváme, že modernizace budou přicházet pravidelně v rámci finančních parametrů, které existují – ale všichni mají stejná omezení.
Barcelona nestačí na to, abychom věděli, kde se musíme zlepšit, protože potřebujeme shromáždit data – proto jsme nový vůz nasadili už v Monaku, abychom shromáždili další údaje. A to uděláme v Barceloně, což je další závod, Montreal je zase trochu mimo a během dalších závodů snad opravdu zvýšíme rychlost našeho vozu – ale nebude to rychlý proces.”