Na co se těšit v šesté sérii Drive To Survive

Seriálový hit Netflixu Drive to Survive se stal stejnou stálicí F1 jako Bizetova znělka z pódia "Los Toreadors", chmurné předpovědi Lewise Hamiltona na pneumatikách Pirelli a další vítězství Maxe Verstappena. Na co se těšit v šesté sérii Drive to Survive?

Štítky: 2023 Zveřejněno 21. 01 2024 — GPF1.cz

Tento nesmírně populární dokumentární seriál, který nyní vstupuje do své šesté sezóny, udělal z bývalého šéfa Haasu Guenthera Steinera hvězdu reality show a pozvedl status srdcařů Scuderie Charlese Leclerca a Carlose Sainze, zatímco se mu nějakým způsobem podařilo ještě více zhoršit už tak špatnou pověst oligarchova potomka Nikity Mazepina. Premiéra Drive to Survive (DtS) 2024, které se bude týkat sezóny ’23, je proto očekáváno jako nikdy předtím.

Od Steinerova rozpadu vztahů s majitelem týmu Genem Haasem až po babí léto Fernanda Alonsa v Aston Martinu – kamery Netflixu měly po celý rok na co koukat. Na základě nejzajímavějších příběhů z uplynulé sezony F1 odhadujeme, co by se mohlo (a mělo) objevit v seriálu Drive to Survive: 6. série. Fanoušci F1, staří i noví, byli mírně rozmazleni sezónou F1 2021, která přinesla největší drama na každém kroku, a rok 2023 byl po svém předchůdci dalším lehce zapomenutelným rokem na závodní dráze. DtS však již několikrát ukázal, že nevadí, když je nabídka závodů poněkud vlažná, vzrušení na obrazovce může být stále vysoké. Hamilton se možná při své procházce za titulem v roce 2020 jen těžko přetěžoval, ale třetí sezóna DtS, která jej ztvárnila, je všeobecně považována za jednu z nejlepších.

To znamená, že nejnovější díl by stále mohl být další klasikou. Možná.

GÜNTHER STEINER NEBUDE CHYBĚT

Guenther Steiner se od počátku DtS staral o zábavu a legraci pro všechny, ale minulý týden bylo oznámeno, že legrace definitivně skončila: nejnadanější muž, který kdy pocházel z Tyrolska (to je ta část Itálie, kde se mluví německy), dostal od Haasu výpověď.

Rok 2023 byl dalším obtížným rokem pro tým, který se postupně proměnil v poněkud elegantnější verzi Minardi, tj. v poměrně pomalý vůz F1 pocházející z italského motorsportu. Co se Steinerovi povedlo, byl Haas, který se odmítl zbavit své charakteristické vlastnosti, že je F1 bestií, která nemiluje nic jiného než chroupat své vlastní pneu Pirelli, ať už jsou rare, medium nebo well done.

To znamenalo, že se Haas několikrát během několika kol změnil z hrdiny Q3 na nulu ve velké ceně a v Poháru konstruktérů zůstal poslední.

Bude to v S6 na Steinerově motorce napsáno na zdi?

POŘÁDÁME ZÁJEZD DO VÍDNĚ NA F1 EXHIBITION. PŘIDEJ SE K NÁM!

PÉEREZ POD TLAKEM

Sergio Perez se stal novým Valtterim Bottasem. Jezdec, který je nesmírně demoralizovaný poté, co ho jeho kolega, mistr světa, na trati znovu a znovu naprosto ničí, a který je ponechán sám sobě v existenční krizi, zatímco zbytek týmu se vyhřívá v zeleném světle slávy se značkou Heineken.

Po většinu letošní sezony se proslýchalo, že největší šklebák F1 Daniel Ricciardo se možná chystá přenést zpět na sedadlo Red Bullu vedle Verstappena pro rok 2024, což byl Perez nucen několikrát vyvrátit. Nejenže pravidelně prohrával se svým týmovým kolegou, ale také se více než několikrát nedostal do Q3, přičemž na něj zjevně doléhal tlak.

Dočkáme se toho, že Sergio bude přemýšlet o svém osudu nad značkou tequily s Checovým podpisem? Je to docela možné.

CHRISTIAN HORNER & TOTO WOLFF

Nebojte, bude jich tam požehnaně…

KOLAPS ALPINU

Chudák Otmar Szafnauer: muž, který se stal potravou pro šampionát, který se nyní zdá být LinkedIn na kolech (a je jen o něco méně nesnesitelný), byl opět vystřelen z děla se značkou F1.

Poté, co byl vyhozen z týmu, který nyní nese značku Aston Martin a v němž s ročním rozpočtem kolem dvou liber získal řadu umístění na stupních vítězů a dokonce i vítězství v závodě, se mu dostalo podobného zacházení i v Alpine poté, co informoval francouzské vedení, že vyzdvihnout tým do čela startovního pole prostě není práce na jedno ráno.

Na letošní GP Belgie bylo oznámeno, že Szafnauer a jeho dva zástupci Alan Permane a Pat Fry byli po další sezóně strávené v polovině pole vyhozeni.

Zcela státnicky Otmar ještě jednou zamával svým vojákům, když ve Spa zhasla světla, a pak byl odvezen na letiště. To bude zajímavá podívaná.

NARCISTICKÝ PREZIDENT

Prezident FIA Must Be Seen (pardon, Mohammed Ben Sulayem) se projevil jako takřka nediplomatický člověk, jak je to jen možné na někoho, jehož úkolem je být, ehm, diplomatický.

Od své inaugurace na konci roku 2021 a v průběhu následujícího roku se MBS několikrát dostal do střetu s Lewisem Hamiltonem a samotnou F1. Rok 2023 se ukázal být ještě podobnější.

Na jaře loňského roku obvinila Shaila-Ann Rao, bývalá dočasná generální tajemnice FIA pro motoristický sport, řídící orgán z případů sexistického chování, když koncem prosince 22 náhle odešla – což FIA důrazně odmítla.

To také způsobilo, že se opět vynořila poněkud ošklivá hlava MBS na jeho starých webových stránkách, kde se objevila ona nešťastně citovaná věta, že “nemá rád ženy, které si myslí, že jsou chytřejší než muži”.

Prezident také strčil svou šňůru FIA do aféry s 11. týmem, do níž se zapojil Andretti, čímž si opět na sebe přivolal hněv F1, než koncem loňského roku opustilo loď několik vedoucích představitelů řídícího orgánu najednou.

Objeví se tyto lahodné zákulisní intriky v DtS? Pravděpodobně ne. Tento seriál je koneckonců marnivým projektem F1. Sotva se v něm objevilo Hamiltonovo prosazování diverzity v roce 2020, debakl v Abú Zabí v roce 2021 nebo Nikita Mazepin, který na Instagramu živě vysílal záběry svého sexuálního obtěžování ženy.

Pokud se však MBS zmíní, možná s tím, že ji F1 využije jako nástroj k odvetnému úderu, výsledky by mohly být zajímavé.

VÍTANÝ DE VRIESŮV KONEC

Spoluzakladatel společnosti Box to Box (která produkuje DtS) Paul Martin se na začátku roku 23 po zprávě o Danielu Ricciardovi, který byl přistižen při obvyklé hře F1 o poslední židli (a také byl opravdu pomalý), vyvstaly vrásky na čele.

“Myslím, že bez Daniela by Drive to Survive pravděpodobně nevznikl,” řekl deníku The New York Post. “Byl prvním pilotem, se kterým jsme o tom mluvili, prvním pilotem, který nás pozval k sobě domů do Austrálie. Jeho odchod jsem prožíval velmi emotivně.”

Naštěstí Martin dokázal utřít oči poté, co Nyck de Vries dostal léčbu Helmuta Marka (tj. dostal padáka po půlce sezony), a dal Ricciardovi druhou šanci.

Už dříve jsme viděli, jak Pierre Gasly prochází psychickými mukami poté, co byl vhozen do ždímačky Milton Keynes.

De Vriesův pád a Ricciardovo vykoupení by mohly DtS zajistit určité drama.

OTCOVA MEDVĚDÍ SLUŽBA

Fernando Alonso a Aston Martin nechali zbytek startovního roštu zelený poté, co v Bahrajnu vyrukovali s jediným vozem, který se zdál být schopen udržet mušku směrem k Red Bullu.

Jako vždy, i v první polovině roku 2023 se Španěl dobře hodnotil na trati i mimo ni, takže očekávejte, že se v 6. sezóně objeví několik hlášek.

Kdo ví, třeba se v nich objeví i záchvaty vzteku Lance Strolla na konci sezóny, který se po nárazu do bariér v kvalifikaci rozhodl, že se mu v Singapuru závodit nechce.

Jeho otec a majitel týmu Lawrence působí jako módní magnát smíšený s padouchem ze Smrtonosné pasti, což znamená, že ho kamery DtS milují.

Očekává se, že nová sezona DsT vyjde týden před startem sezony v Bahrajnu.