Leclerc na Red Bull Ringu konečně zvítězil

Charles Leclerc si spolehlivým výkonem zajistil první vítězství od závodu v Austrálii. Na trati pilot Ferrari svého soupeře Verstappena předjel hned třikrát. Sainz kvůli problémům opět nedokončil… Hamilton si díky tomu zajistil třetí podiové umístění v řadě.

Štítky: Charles Leclerc GP Rakouska Zveřejněno 10. 07 2022 — Vašek Štěpánek

Hned po startu, který Max Verstappen zvládl na výbornou, došlo ve 3. zatáčce ke kolizi mezi Russellem a Pérezem. Mexičan se propadl na poslední místo, pilot Mercedesu byl zase za svůj prohřešek ‚odměněn‘ penalizací 5 sekund.

Charles Leclerc začal hned v úvodních kolech vytvářet na vedoucího Verstappena tlak, pilot Ferrari se poté ve 12. kole dostal do vedení závodu. V tom samém kole se rozpoutala první vlna pit-stopů, kterou odstartoval Russell a právě Verstappen.

Trochu pomalejší úvod měl Lewis Hamilton, kterému se nedařilo předjet Micka Schumachera na Haasu, podobně jako v sobotním sprintu. Brit se ale ve 13. kole probral a během tří rovinek se dostal jak před Schumachera, tak Magnussena.

Pit-stopy vyvolaly ve středu pole skvělou bitvu o body, nejlépe z toho vyvázl Magnussen a také Norris. Pilot Haasu získal k dobru tři pozice, mladík u McLarenu vydělal pozice dokonce čtyři, pozadu nezůstal ani Ocon, který na dálku soupeřil s Hamiltonem.

Ve 26. kole ze závodu odstoupil Sergio Pérez, který měl poškozený vůz kvůli incidentu v úvodu závodu. Jen o tři okruhy déle své mechaniky poprvé navštívil také Hamilton, ten se sice propadl za Ocona, během dvou kol byl ale už před ním.

Po absolvování svého prvního pit-stopu se Leclerc znovu propadl za nizozemského závodníka, nebyl tam ale dlouho, brzy se pilot Ferrari znovu dostal do vedení. Carlos Sainz se také blížil. Ferrari mělo obecně v závodě mnohem lepší tempo.

Během závodu dostala řada pilotů napomenutí černobílou vlajkou za překračování limitů trati. Z celého startovního pole byla jen hrstka, která upozornění nedostala. Rozdávaly se dokonce i penalizace, které obdržel Gasly, Norris a Zhou.

Ve 40. kole došlo mezi Gaslym a Vettelem k velmi podobnému incidentu jako mezi Russellem a Pérezem v prvním kole. Pilot AlphaTauri za to obdržel podobně jako kolega u Mercedesu penalizaci, pro Gaslyho to byl už druhý trest.

Následně zavítal Russell podruhé ke svým mechanikům o něco dříve, pilot Mercedesu se pokusil o takzvaný ‚undercut‘… a vyšel! Mladík u stříbrných šípů se po všech pit-stopech dostal před Norrise, Magnussena i Schumachera, pěkný tah od Mercedesu.

Lídr závodu Leclerc se ve 49. kole odhodlal znovu do boxů, o kolo později udělal to samé také Sainz a Verstappen se znovu dostal do vedení. Opět to jezdci Red Bullu nevydrželo dlouho a musel se smířit s tím, že jej už potřetí v jednom závodě Leclerc předjel.

Pravděpodobně by se musel sklonit také před Sainzem, tomu ale v 58. kole odešel motor. Vítěz závodu na Silverstonu tak musel svůj monopost SF-75 odstavit ve třetí zatáčce. Záběry, to kvůli rychle se šířícímu požáru, byly vcelku dramatické.

Na trati byl aplikován virtuální Safety car, Leclerc i Verstappen toho využili a opět zajeli ke svým mechanikům a nasadili žlutou střední sadu gum, kterou už chvíli předtím nasadil Lewis Hamilton. Ten se díky Sainzově odpadnutí posunul na podiovou příčku.

George Russell se po skončení procedury virtuálního Safety caru dostal před Estebana Ocona a utvrdil si čtvrtou příčku. Brit na Red Bull Ringu podal dobrý výkon, čtvrtá příčka je po kolizi, penalizaci a propadu na poslední místo, hezké umístění.

Poté už cílovou pásku proťal převelice šťastný Leclerc, který zvítězil poprvé od Austrálie, která se jela začátkem dubna. Druhé místo obsadil Verstappen před Hamiltonem, který si dojel už pro třetí podium v řadě.

Čtvrtou příčku uhájil již zmíněný Russell před Oconem. Šestý skončil Schumacher, který podal snad svůj nejlepší výkon v kariéře. Sedmé místo si zajistil Norris před Magnussenem a kolegou Ricciardem. Bodovanou desítku uzavřel Alonso.