Jak chápat „nejasnou“ formu Aston Martin z testů

Jak se bude Sebastianu Vettelovi dařit v novém působišti? Odpověď na tuto otázku není vůbec snadná. V předsezonních testech totiž Aston Martin kvůli technickým problémům neodjezdil velký počet kol a pohyboval se spíše ve spodní části celkového pořadí – jeho forma je tak velká neznámá.

Štítky: Aston Martin Sebastian Vettel Zveřejněno 21. 03 2021 — Lukáš Štěrovský

„V plánu bylo samozřejmě odjet více kol, takže ne všechno šlo tak, jak jsme zamýšleli,“ přiznává Sebastian Vettel, který je nespokojen s tím, že nedokázal zajet čisté kolo. „Z hlediska konkurenceschopnosti je těžké říct, jak na tom jsme. Oproti ostatním nemáme takový nájezd, abychom měli aspoň malé srovnání.

Nemyslím si ale, že je to moc důležité, protože až v prvním závodě stejně zjistíme, jak na tom všichni jsou, zbytek jsou jen spekulace. Až v Bahrajnu se odhalí skutečné pořadí,“ dodává Němec, který přiznal, že je ještě před pár lety by byl z podobné situace nervózní, zatímco dnes je v klidu.

Aston Martin se stejně jako Mercedes, od kterého odebírá pohonnou jednotku, trápil s technikou, zejména s převodovkou. Že všechno není ideální, ví i Vettel. „Nezáleží na tom, na čí straně je problém, musí být opraven. Pracujeme spolu a vše, co obdržíme zvenčí, musíme dostat do auta a zajistit, aby to fungovalo.

Pořád je toho hodně, v čem se můžeme já i tým zlepšit. Je jasné, že se musíme naučit vše o tom, jak auto nastavit a tak podobně. Ale na tom jsou všichni stejně, protože tři dny testů na takové věci vážně nestačí. Takže si myslím, že prvních pár závodů se budu zejména já spíše učit,“ tvrdí s tím, že tým alespoň netrpí nestabilní zádí tak jako Stříbrné šípy.

Přesto první dojmy nejsou podle kolegy Lance Strolla, který může letošní vůz snáz porovnat s tím loňským, zrovna veskrze pozitivní. „Kvůli některým změnám na zádi vozu je těžší vůz správně cítit. Je spousta dat, která si před prvním závodem musíme projít,“ popisuje a dodává, že chování auta hodně ovlivnily i podmínky během testů.

„Velký vliv měl nepředvídatelný vítr, který se měnil zatáčku od zatáčky. S rychlostí kolem 25 km/h, které dosahoval, cítíte velkou přilnavost, když fouká proti vám, a naopak vůbec žádný ‚grip‘, když vám fouká do zad,“ popisuje Kanaďan.