Frustrace ze ‘ztraceného’ Haasu

Haas vysvětluje, proč se mu nedaří v technologickém vývojovém závodě. Proč nasadil v USA významné úpravy a proč ani to neuspokojilo Nika Hülkenberga.

Štítky: Haas Nico Hülkenberg Zveřejněno 31. 10 2023 — GPF1.cz

Závodní ředitel Haasu Ayao Komatsu v Mexiku odpovídal na otázku, jak by vyhodnotil průběh sezony 2023.

“Náš startovní vůz měl samozřejmě slušné tempo na jedno kolo, ale opravdu jsme ‘žrali’ pneumatiky, takže v závislosti na podmínkách na okruhu, jestli je horko nebo zima, limit přední nápravy, limit zadní nápravy, drsnost asfaltu, to se mění, ale opravdu naše slabina v závodním tempu a chování v závěsu za jinými auty, to bylo extrémní.

Takže určité slabiny, které jsme identifikovali po, řekněme, čtyřech závodech, to byly hlavní problémy. Snažili jsme se původní vůz rozvíjet, ale nenacházeli jsme výkon, a tehdy jsme se rozhodli změnit směr, a to je balíček, který jsme dostali v Austinu.

Ale to, že vůz v Austinu nebyl vyloženě, řekněme, o pět desetin rychlejší, bylo způsobeno tím, že nešlo hned zmáčknout pomyslné tlačítko, protože se stále snažíme dostat výkon ze startovního vozu, řekněme, jeho vývojem, ale bohužel jsme ho nenašli.

Takže poučení je, že opravdu to rozhodování, jak daleko budeme pokračovat tímto směrem, kdy budeme muset udělat rozhodnutí o změně? Protože když změníte paket nebo kompletně koncepci, ztratíte na začátku spoustu přítlaku. Musíte ho získat zpět. Takže to je to těžké rozhodnutí – ale ano, chci říct, že je těžké někomu v týmu něco vyčítat, ale je to proces rozhodování, který jsme letos pravděpodobně mohli udělat lépe.”

A Ayao Komatsu ještě dodal: “Nemyslím si, že jsme toho v samotném balíčku v Austinu viděli dost, ale samozřejmě pokračuje jeho vyhodnocování v aerodynamickém tunelu a já vím, jak to v aerodynamickém tunelu v tuto chvíli vypadá, takže zjišťujeme další zlepšení, takže jsem si jistý, že to není špatný směr. Je to stoprocentně správný směr? Pravděpodobně ne. Ještě musíme zjistit víc, ale určitě je to lepší směr.”

Nico Hülkenberg byl ale po závodě v Mexiku vývojovou cestou Haasu vyloženě zklamán.

“Je to nevyhnutelné. Platíme cenu za to, že jsme nepřinesli modernizaci, a že jsme nenašli zlepšení,” řekl Hülkenberg. “Doufejme, že je to probuzení pro všechny v továrně, protože tímto tempem prostě nelze v F1 konkurovat.”

Hülkenberg také připustil, že vůz Haas staré specifikace mohl být pro Mexiko s množstvím nízkorychlostních zatáček lepší volbou.

“Pokud měla stará specifikace nějaké skutečně dobré vlastnosti, byla víceméně konkurenceschopná v nízkých rychlostech, a této trati samozřejmě nízké rychlosti dominují,” dodal. “Nevím, mám pocit, že by tu možná stará specifikace byla lepší, ale samozřejmě do budoucnosti vede pouze jednosměrka.”

Šéf týmu Günther Steiner Hülkenberga při jeho 200. startu ve Velké ceně chválil za jeho úsilí, kterým téměř vybojoval bod.

“Nico byl v dobré pozici, aby získal body, ale pak s červenou vlajkou, kterou jsme sami způsobili, jsme v posledním stintu nedokázali udržet pneumatiky při životě,” řekl. “Naše auto nedokáže udržet život v pneumatikách jako ostatní vozy, mohli jsme bojovat téměř po celou vzdálenost, ale téměř není dost dobré.

Jinak se zdá, že celý tým podal dobrý výkon a Nico jel fantasticky, aby se pokusil něco získat.”