Haas dostatečně nevyužívá popularity F1 v USA. Není to nutné, hájí se

Ryze americký tým Haas prozatím nedokáže nalákat nové sponzory a využít tak velkého zájmu o formuli 1 za oceánem. Podle šéfa týmu Güenthera Steinera to ale ani není vyloženě nutné.

Štítky: Guenther Steiner Haas Zveřejněno 4. 05 2022 — Lukáš Štěrovský

Formule 1 se zejména díky seriálu Drive to Survive, se kterým v roce 2018 přišla streamovací platforma Netflix, těší v Americe velké oblibě. I proto se letos vyjma Austinu pojede nově v Miami a příští rok také v Las Vegas.

Haas jakožto jediný americký tým ale tímto „boomem“ zasažen není. Stáj se sídly v Severní Karolíně a v britském Banbury nemá ani americké jezdce, ani větší americké sponzory. Ba naopak, vloni vzbudila rozruch smlouvou s ruskou firmou Uralkali a následným zbarvením vozu do ruské trikolóry…

Na dotaz, zda proamerické vedení F1 nevyvíjí na Haas tlak, aby víc zdůrazňoval svoji americkou identitu, odpověděl šéf stáje Güenther Steiner záporně. „Žádný tlak shora na nás není a ani nemusí být,“ řekl.

„Sami bychom se v tomto rádi více angažovali a na některých věcech už pracujeme. Tenhle ‚boom‘ začal tak před dvěma lety, loni to nabralo sílu. Jako tým musíte rok vydržet a prezentovat tento zájem potenciálním sponzorům, abyste je získali na palubu,“ vysvětluje Steiner.

Ten se však nedomnívá, že tým nutně potřebuje americké sponzory. „Žádný sponzor beztak nemůže být američtější než Haas,“ naráží na firmu majitele stáje Genea Haase, která vyrábí obráběcí stroje.