GP Abú Dhabi 2017
ČASOVÝ HARMONOGRAM A PROGRAM VYSÍLÁNÍ GP ABÚ DHABI 2017:
24. 11. 10:00 – 1. TRÉNINK (Sport 1)
24. 11. 14:00 – 2. TRÉNINK (Sport 1)
25. 11. 11:00 – 3. TRÉNINK (Sport 1)
25. 11. 14:00 – KVALIFIKACE (Sport 1)
25. 11. 15:30 – 1. ZÁVOD F2 (Sport 1)
26. 11. 08:15 – 1. ZÁVOD GP3 (Sport 2, záznam)
26. 11. 09:15 – 2. ZÁVOD GP3 (Sport 2)
26. 11. 11:15 – 2. ZÁVOD F2 (Sport 2)
26. 11. 13:00 – STUDIO F1 (Sport 2)
26. 11. 14:00 – GP ABÚ DHABI (Sport 2)
Ohlasy po volných trénincích:
Ohlasy po kvalifikaci:
Ohlasy po závodě:
PŘEHLED VYUŽITÍ POHONNÝCH JEDNOTEK – GP ABÚ DHABI
Pilot | Tým (motor) | Spalovací motor | Turbo | MGU-H | MGU-K | Úložiště energie | Řídicí jednotka |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Hamilton | Mercedes | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 |
Bottas | Mercedes | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Ricciardo | Red Bull (Renault) | 6 | 6 | 8 | 3 | 4 | 4 |
Verstappen | Red Bull (Renault) | 6 | 5 | 6 | 3 | 4 | 4 |
Vettel | Ferrari | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
Räikkönen | Ferrari | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Pérez | Force India (Mercedes) | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 |
Ocon | Force India (Mercedes) | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Massa | Williams (Mercedes) | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 |
Stroll | Williams (Mercedes) | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 |
Alonso | McLaren (Honda) | 9 | 11 | 11 | 8 | 7 | 6 |
Vandoorne | McLaren (Honda) | 10 | 12 | 12 | 9 | 7 | 7 |
Hartley | Toro Rosso (Renault) | 7 | 6 | 9 | 3 | 5 | 5 |
Gasly | Toro Rosso (Renault) | 5 | 7 | 9 | 3 | 4 | 5 |
Grosjean | Haas (Ferrari) | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Magnussen | Haas (Ferrari) | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Hülkenberg | Renault | 5 | 5 | 6 | 4 | 4 | 4 |
Sainz | Renault | 5 | 6 | 6 | 3 | 4 | 4 |
Ericsson | Sauber (Ferrari) | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Wehrlein | Sauber (Ferrari) | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Penalizace pro GP Abú Dhabi:
- Brendon Hartley, 10 míst (nové MGU-H)
[oa_livecom_event id=’45’ ]
Historie GP Abú Dhabi:
Okruh Yas Marina, jenž se nachází v emirátu Abú Dhabi, patří mezi opravdové architektonické skvosty jednadvacátého století. Stavba zbrusu nového areálu stála závratných 900 miliónů eur a kromě závodní dráhy obsahuje rovněž přístav či ikonický pětihvězdičkový hotel.
Základní kámen byl položen v květnu 2007 a již o dva roky později se zde konala historicky první velká cena. Ta byla svým způsobem unikátní, neboť se až do letošní sezony jednalo o jediný závod v kalendáři, který začínal za světla a končil za tmy. V roce 2014 však k Abú Dhabi v tomto ohledu přidal nedaleký Bahrajn.
Stejně jako zbytek nových okruhů z poslední doby je i tento dílem světoznámého architekta Hermanna Tilkeho. Ten do svého návrhu zakomponoval jednadvacet zatáček, z nichž je dvanáct levých a devět pravých.
Z hlediska nastavení vozu představuje pro inženýry velký oříšek, neboť obsahuje jak technické úseky vyžadující velký přítlak, tak i místa, na nichž hraje nejdůležitější roli zejména vysoký výkon motoru a co nejmenší aerodynamický odpor. Dvě dlouhé rovinky mezi zatáčkami 7 – 8 a 9 – 11 nabízejí dobré možnosti k předjíždění, avšak ani ty kolikrát nestačí – své o tom ví například Fernando Alonso, kterému zde v památném finále v roce 2010 doslova proklouzl titul mezi prsty.
Za dvě nejzajímavější místa na trati by se pak bezesporu daly označit úsek mezi zatáčkami 18 – 19 a výjezd z boxové uličky. První je spektakulární tím, že v něm piloti projíždějí pod zmíněným hotelem, což v kombinaci s blikajícími LED diodami, jimiž je povrch budovy osázen, činí z tohoto místa během konání závodu velmi zajímavou barevnou podívanou.
Výjezd z pitlane byl vyprojektován tak, že při něm závodníci projíždějí skrze tunel a na závodní dráhu se vracejí na druhé straně těsně před vrcholem třetí zatáčky. I toto je ve světě královny motorsportu unikátní.
Pro piloty je okruh v Abú Dhabi o to náročnější, neboť se na něm jezdí proti zavedeným zvyklostem, tedy proti směru hodinových ručiček. Jedno kolo zde v konfiguraci pro závody formule 1 měří 5 554 metrů, přičemž během nedělního odpoledne jej závodníci musejí zvládnout hned pětapadesátkrát za sebou.
Rekordmanem a zároveň i nejúspěšnějším pilotem na trati Yas Marina je Sebastian Vettel. V roce 2009 tady během závodu zaznamenal čas 1:40,279, přičemž na stupni nejvyšším stanul hned třikrát (2009, 2010 a 2013).