GP Abú Dhabi 2017

Štítky: GP Abú Dhabi Zveřejněno 23. 11 2017 — Lukáš Štěrovský

ČASOVÝ HARMONOGRAM  A PROGRAM VYSÍLÁNÍ GP ABÚ DHABI 2017:

24. 11. 10:00 – 1. TRÉNINK (Sport 1)
24. 11. 14:00 – 2. TRÉNINK (Sport 1)
25. 11. 11:00 – 3. TRÉNINK (Sport 1)
25. 11. 14:00 – KVALIFIKACE (Sport 1)
25. 11. 15:30 – 1. ZÁVOD F2 (Sport 1)
26. 11. 08:15 – 1. ZÁVOD GP3 (Sport 2, záznam)
26. 11. 09:15 – 2. ZÁVOD GP3 (Sport 2)
26. 11. 11:15 – 2. ZÁVOD F2 (Sport 2)
26. 11. 13:00 – STUDIO F1 (Sport 2)
26. 11. 14:00 – GP 
ABÚ DHABI (Sport 2)

Ohlasy po volných trénincích:

Ohlasy po kvalifikaci:

Ohlasy po závodě:

PŘEHLED VYUŽITÍ POHONNÝCH JEDNOTEK – GP ABÚ DHABI

PilotTým (motor)Spalovací
motor
TurboMGU-HMGU-KÚložiště
energie
Řídicí jednotka
HamiltonMercedes555433
BottasMercedes444433
RicciardoRed Bull (Renault)668344
VerstappenRed Bull (Renault)656344
VettelFerrari555444
RäikkönenFerrari444444
PérezForce India (Mercedes)444422
OconForce India (Mercedes)444433
MassaWilliams (Mercedes)444432
StrollWilliams (Mercedes)444422
AlonsoMcLaren (Honda)91111876
VandoorneMcLaren (Honda)101212977
HartleyToro Rosso (Renault)769355
GaslyToro Rosso (Renault)579345
GrosjeanHaas (Ferrari)444444
MagnussenHaas (Ferrari)444444
HülkenbergRenault556444
SainzRenault566344
EricssonSauber (Ferrari)444444
WehrleinSauber (Ferrari)444444

Penalizace pro GP Abú Dhabi:

  • Brendon Hartley, 10 míst (nové MGU-H)

[oa_livecom_event id=’45’ ]

Historie GP Abú Dhabi:

Okruh Yas Marina, jenž se nachází v emirátu Abú Dhabi, patří mezi opravdové architektonické skvosty jednadvacátého století. Stavba zbrusu nového areálu stála závratných 900 miliónů eur a kromě závodní dráhy obsahuje rovněž přístav či ikonický pětihvězdičkový hotel.

Základní kámen byl položen v květnu 2007 a již o dva roky později se zde konala historicky první velká cena. Ta byla svým způsobem unikátní, neboť se až do letošní sezony jednalo o jediný závod v kalendáři, který začínal za světla a končil za tmy. V roce 2014 však k Abú Dhabi v tomto ohledu přidal nedaleký Bahrajn.

Stejně jako zbytek nových okruhů z poslední doby je i tento dílem světoznámého architekta Hermanna Tilkeho. Ten do svého návrhu zakomponoval jednadvacet zatáček, z nichž je dvanáct levých a devět pravých.

Pavel Turek obrazem z padoku Abú Dhabi

Z hlediska nastavení vozu představuje pro inženýry velký oříšek, neboť obsahuje jak technické úseky vyžadující velký přítlak, tak i místa, na nichž hraje nejdůležitější roli zejména vysoký výkon motoru a co nejmenší aerodynamický odpor. Dvě dlouhé rovinky mezi zatáčkami 7 – 8 a 9 – 11 nabízejí dobré možnosti k předjíždění, avšak ani ty kolikrát nestačí – své o tom ví například Fernando Alonso, kterému zde v památném finále v roce 2010 doslova proklouzl titul mezi prsty.

Za dvě nejzajímavější místa na trati by se pak bezesporu daly označit úsek mezi zatáčkami 18 – 19 a výjezd z boxové uličky. První je spektakulární tím, že v něm piloti projíždějí pod zmíněným hotelem, což v kombinaci s blikajícími LED diodami, jimiž je povrch budovy osázen, činí z tohoto místa během konání závodu velmi zajímavou barevnou podívanou.

Výjezd z pitlane byl vyprojektován tak, že při něm závodníci projíždějí skrze tunel a na závodní dráhu se vracejí na druhé straně těsně před vrcholem třetí zatáčky. I toto je ve světě královny motorsportu unikátní.

Pro piloty je okruh v Abú Dhabi o to náročnější, neboť se na něm jezdí proti zavedeným zvyklostem, tedy proti směru hodinových ručiček. Jedno kolo zde v konfiguraci pro závody formule 1 měří 5 554 metrů, přičemž během nedělního odpoledne jej závodníci musejí zvládnout hned pětapadesátkrát za sebou.

Rekordmanem a zároveň i nejúspěšnějším pilotem na trati Yas Marina je Sebastian Vettel. V roce 2009 tady během závodu zaznamenal čas 1:40,279, přičemž na stupni nejvyšším stanul hned třikrát (2009, 2010 a 2013).

Mapa okruhu