Dokonalá F1 podle fanoušků: návrat motorů V8, tankování a konkurence v pneumatikách
V posledním ze série článků rozebírajících anketu webu Motorsport.com se zaměříme na to, co chtějí samotní diváci formule 1 do budoucna. Vítáte jejich názor, nebo byste raději něco trochu jiného?
Abyste si mohli udělat lepší obrázek o výsledcích ankety, je záhodno nejprve nastínit, o jak rozsáhlý dotazník se jednalo a kdo všechno se do sběru informací zapojil. Anketu, která byla k dispozici v patnácti jazycích, si pročetlo celkem 215 000 fanoušků a necelých 150 000 ze 194 různých zemí ji vyplnilo až do konce. V průměru jim to zabralo deset minut.
Anketa byla on-line sedmnáct týdnů mezi březnem a květnem a navazovala na předchozí dotazníky z let 2015, 2010, 2007 a 2005, kdy se konal vůbec první takovýto průzkum pod hlavičkou Mezinárodní automobilové federace. Letošní účast čtenářů překonala dosavadní rekord, jedná se tak o nejrozsáhlejší veřejný názor na formuli 1.
Šéf Mercedesu Toto #Wolff říká, že nutnost dosáhnout lepšího zvuku motorů musí být hlavním bodem při tvorbě nových pravidel pro rok 2021. pic.twitter.com/DnPihXPbZw
— GPF1 (@GPF1cz) June 2, 2017
Pozitivní zprávou je, že výsledky ankety v minulosti padly na úrodnou půdu. Pomohly například změně bodování, urychlení vysílání F1 v HD kvalitě či nasazení systému DRS. Podle průzkumu jsou fanoušci spokojeni se současným stavem, který splnil jejich předchozí požadavky – nárůst rychlosti vozů v zatáčkách, celkově rychlejší monoposty, nasazení revoluční technologie a snížení řídících asistentů.
Proto je nesmírně zajímavé podívat se na to, co fanoušci od královny motorsportu chtějí v budoucnosti. Konkrétně by diváci uvítali:
- zachování stávajícího formátu závodního víkendu
- více než jednoho dodavatele pneumatik
- návrat motorů V8
- zavedení rozpočtových stropů
- tankování během závodů
- zavedení zákaznických vozů
- body za nejrychlejší kolo v závodě
Naopak negativně se diváci vyjádřili k těmto položkám:
- umělé zavlažování
- závaží pro nejrychlejší jezdce
- obrácený startovní rošt
- rychle degradující pneumatiky
- závody v sobotu a dva kratší závody během víkendu
- nasazení třetích jezdců do závodů
Diskuse k článku