Analýza pátečních tréninků GP Velké Británie
Zatímco výsledky kvallifikace na Velkou cenu Velké Británie nejsou moc zřejmé, závodní tempo jednotlivých týmů už více.
Štítky: GP Velké Británie
Zveřejněno 5. 07 2023 — GPF1.cz
Neobvyklá situace s pneumatikami může přinést překvapení v rámci velké ceny na Silverstonu. Nová konstrukce pneumatik Pirelli a vysoký minimální tlak v pneumatikách ovlivnily vyvážení vozů a některé týmy bojují s přetáčivostí. Williams a Ferrari se však výrazně zlepšily, zatímco Mercedes zatím zápasí.
Zásadní poznatky:
- 🏎️ Vysoký minimální tlak v pneumatikách a nová konstrukce ovlivnily vyvážení vozů.
- 🏎️ Vozy Mercedesu s přetáčivým vyvážením mají problémy, zatímco Williams s nedotáčivým vyvážením je výrazně rychlejší než obvykle.
- 🏎️ Max Verstappen je stále nejrychlejší, ale jeho náskok na Sainze a Albona je malý.
- 🏎️ Williams se ukazuje jako potenciální kandidát na postup do Q3, zatímco Mercedes má potíže.
- 🏎️ V dlouhých jízdách byl Mercedes o něco konkurenceschopnější než v kvalifikačním tempu.
- 🏎️ Verstappen a Red Bull nadále dominují, ačkoli Sainz je velmi blízkým soupeřem.
- 🏎️ Tým Williams nedávno představil nový aerodynamický balíček v Montrealu, kde se ukázalo, že nebyl příliš výhodný pro výkonnost na okruzích s rychlými zatáčkami.
- 🏎️ Alex Albon, další jezdec týmu Williams, se umístil na sedmém místě v Montrealu a na jedenáctém místě v Rakousku, ale páteční tréninky na Velké ceně Británie naznačovaly nečekaně dobré výsledky.
- 🏎️ Tým musí analyzovat data a porozumět lepšímu výkonu vozu na rychlém okruhu ve Velké Británii.
- 🏎️ Alex Albon potvrdil, že páteční výsledky byly překvapující a nečekané, ale současně si tým udržuje realistický pohled na situaci.
- 🏎️ Tým Williams se zaměří na porozumění příčinám dobrého výkonu vozu a zabezpečení toho, aby nedopustil chyby při dalších krocích.
- 🔀 Hamilton s Russellem jeli jiný program než ostatní týmy a v 1. kole se vyhnuli použití měkkých pneumatik.
- 🧩 Hamilton se zmínil, že vůz je náročný na řízení bez ohledu na úpravy nastavení, což naznačuje, že něco není v pořádku.
- 🔄 Ani tempo v dlouhých jízdách nebylo jednoznačné, ale Hamilton měl pocit, že se ke konci jeho stintu zlepšilo.
- ❓ Russell uvedl, že pro pokles výkonu neexistuje žádné zřejmé vysvětlení a je nutná další analýza.
- 🗣️ Hamilton a Russell uvažovali o změně nastavení, aby našli řešení, a plánovali na tom pracovat přes noc.
Odhad kvalifikačního potenciálu
Odhad závodního potenciálu
Výsledky 1. tréninku
Poř. | Pilot | Tým/Motor | Čas | Odstup | Kol |
1 | Max Verstappen | Red Bull/Honda RBPT | 1’28.600 | 26 | |
2 | Sergio Pérez | Red Bull/Honda RBPT | 1’29.048 | 0.448 | 22 |
3 | Alexander Albon | Williams/Mercedes | 1’29.089 | 0.489 | 22 |
4 | Fernando Alonso | Aston Martin/Mercedes | 1’29.268 | 0.668 | 21 |
5 | Charles Leclerc | Ferrari | 1’29.280 | 0.680 | 25 |
6 | Esteban Ocon | Alpine/Renault | 1’29.319 | 0.719 | 23 |
7 | Carlos Sainz Jr. | Ferrari | 1’29.357 | 0.757 | 25 |
8 | Lando Norris | McLaren/Mercedes | 1’29.441 | 0.841 | 25 |
9 | Lance Stroll | Aston Martin/Mercedes | 1’29.471 | 0.871 | 26 |
10 | Oscar Piastri | McLaren/Mercedes | 1’29.658 | 1.058 | 16 |
11 | Nyck de Vries | AlphaTauri/Honda RBPT | 1’29.691 | 1.091 | 26 |
12 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1’29.768 | 1.168 | 23 |
13 | Pierre Gasly | Alpine/Renault | 1’29.828 | 1.228 | 24 |
14 | George Russell | Mercedes | 1’29.874 | 1.274 | 28 |
15 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo/Ferrari | 1’30.090 | 1.490 | 22 |
16 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri/Honda RBPT | 1’30.092 | 1.492 | 28 |
17 | Logan Sargeant | Williams/Mercedes | 1’30.124 | 1.524 | 24 |
18 | Zhou Guanyu | Alfa Romeo/Ferrari | 1’30.321 | 1.721 | 20 |
19 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1’30.385 | 1.785 | 21 |
20 | Nico Hülkenberg | Haas/Ferrari | 1’30.591 | 1.991 | 22 |
Výsledky 2. tréninku
Poř. | Pilot | Tým/Motor | Čas | Odstup | Kol |
1 | Max Verstappen | Red Bull/Honda RBPT | 1’28.078 | 27 | |
2 | Carlos Sainz Jr. | Ferrari | 1’28.100 | 0.022 | 29 |
3 | Alexander Albon | Williams/Mercedes | 1’28.296 | 0.218 | 30 |
4 | Sergio Pérez | Red Bull/Honda RBPT | 1’28.342 | 0.264 | 30 |
5 | Logan Sargeant | Williams/Mercedes | 1’28.766 | 0.688 | 29 |
6 | Lance Stroll | Aston Martin/Mercedes | 1’28.866 | 0.788 | 30 |
7 | Nico Hülkenberg | Haas/Ferrari | 1’28.880 | 0.802 | 28 |
8 | Pierre Gasly | Alpine/Renault | 1’28.889 | 0.811 | 27 |
9 | Oscar Piastri | McLaren/Mercedes | 1’28.926 | 0.848 | 29 |
10 | Fernando Alonso | Aston Martin/Mercedes | 1’29.134 | 1.056 | 26 |
11 | Zhou Guanyu | Alfa Romeo/Ferrari | 1’29.225 | 1.147 | 28 |
12 | George Russell | Mercedes | 1’29.238 | 1.160 | 25 |
13 | Esteban Ocon | Alpine/Renault | 1’29.242 | 1.164 | 24 |
14 | Lando Norris | McLaren/Mercedes | 1’29.260 | 1.182 | 24 |
15 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1’29.283 | 1.205 | 24 |
16 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo/Ferrari | 1’29.378 | 1.300 | 28 |
17 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1’29.439 | 1.361 | 20 |
18 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri/Honda RBPT | 1’29.483 | 1.405 | 25 |
19 | Nyck de Vries | AlphaTauri/Honda RBPT | 1’29.571 | 1.493 | 29 |
20 | Nico Hülkenberg | Haas/Ferrari | 1’30.591 | 1.991 | 22 |