Analýza pátečních tréninků GP Velké Británie

Zatímco výsledky kvallifikace na Velkou cenu Velké Británie nejsou moc zřejmé, závodní tempo jednotlivých týmů už více.

Štítky: GP Velké Británie Zveřejněno 5. 07 2023 — GPF1.cz

Neobvyklá situace s pneumatikami může přinést překvapení v rámci velké ceny na Silverstonu. Nová konstrukce pneumatik Pirelli a vysoký minimální tlak v pneumatikách ovlivnily vyvážení vozů a některé týmy bojují s přetáčivostí. Williams a Ferrari se však výrazně zlepšily, zatímco Mercedes zatím zápasí.

Zásadní poznatky:

  • 🏎️ Vysoký minimální tlak v pneumatikách a nová konstrukce ovlivnily vyvážení vozů.
  • 🏎️ Vozy Mercedesu s přetáčivým vyvážením mají problémy, zatímco Williams s nedotáčivým vyvážením je výrazně rychlejší než obvykle.
  • 🏎️ Max Verstappen je stále nejrychlejší, ale jeho náskok na Sainze a Albona je malý.
  • 🏎️ Williams se ukazuje jako potenciální kandidát na postup do Q3, zatímco Mercedes má potíže.
  • 🏎️ V dlouhých jízdách byl Mercedes o něco konkurenceschopnější než v kvalifikačním tempu.
  • 🏎️ Verstappen a Red Bull nadále dominují, ačkoli Sainz je velmi blízkým soupeřem.
  • 🏎️ Tým Williams nedávno představil nový aerodynamický balíček v Montrealu, kde se ukázalo, že nebyl příliš výhodný pro výkonnost na okruzích s rychlými zatáčkami.
  • 🏎️ Alex Albon, další jezdec týmu Williams, se umístil na sedmém místě v Montrealu a na jedenáctém místě v Rakousku, ale páteční tréninky na Velké ceně Británie naznačovaly nečekaně dobré výsledky.
  • 🏎️ Tým musí analyzovat data a porozumět lepšímu výkonu vozu na rychlém okruhu ve Velké Británii.
  • 🏎️ Alex Albon potvrdil, že páteční výsledky byly překvapující a nečekané, ale současně si tým udržuje realistický pohled na situaci.
  • 🏎️ Tým Williams se zaměří na porozumění příčinám dobrého výkonu vozu a zabezpečení toho, aby nedopustil chyby při dalších krocích.
  • 🔀 Hamilton s Russellem jeli jiný program než ostatní týmy a v 1. kole se vyhnuli použití měkkých pneumatik.
  • 🧩 Hamilton se zmínil, že vůz je náročný na řízení bez ohledu na úpravy nastavení, což naznačuje, že něco není v pořádku.
  • 🔄 Ani tempo v dlouhých jízdách nebylo jednoznačné, ale Hamilton měl pocit, že se ke konci jeho stintu zlepšilo.
  • ❓ Russell uvedl, že pro pokles výkonu neexistuje žádné zřejmé vysvětlení a je nutná další analýza.
  • 🗣️ Hamilton a Russell uvažovali o změně nastavení, aby našli řešení, a plánovali na tom pracovat přes noc.

Odhad kvalifikačního potenciálu

Odhad závodního potenciálu

Výsledky 1. tréninku

Poř. Pilot Tým/Motor Čas Odstup Kol
1 Max Verstappen Red Bull/Honda RBPT 1’28.600 26
2 Sergio Pérez Red Bull/Honda RBPT 1’29.048 0.448 22
3 Alexander Albon Williams/Mercedes 1’29.089 0.489 22
4 Fernando Alonso Aston Martin/Mercedes 1’29.268 0.668 21
5 Charles Leclerc Ferrari 1’29.280 0.680 25
6 Esteban Ocon Alpine/Renault 1’29.319 0.719 23
7 Carlos Sainz Jr. Ferrari 1’29.357 0.757 25
8 Lando Norris McLaren/Mercedes 1’29.441 0.841 25
9 Lance Stroll Aston Martin/Mercedes 1’29.471 0.871 26
10 Oscar Piastri McLaren/Mercedes 1’29.658 1.058 16
11 Nyck de Vries AlphaTauri/Honda RBPT 1’29.691 1.091 26
12 Lewis Hamilton Mercedes 1’29.768 1.168 23
13 Pierre Gasly Alpine/Renault 1’29.828 1.228 24
14 George Russell Mercedes 1’29.874 1.274 28
15 Valtteri Bottas Alfa Romeo/Ferrari 1’30.090 1.490 22
16 Yuki Tsunoda AlphaTauri/Honda RBPT 1’30.092 1.492 28
17 Logan Sargeant Williams/Mercedes 1’30.124 1.524 24
18 Zhou Guanyu Alfa Romeo/Ferrari 1’30.321 1.721 20
19 Kevin Magnussen Haas/Ferrari 1’30.385 1.785 21
20 Nico Hülkenberg Haas/Ferrari 1’30.591 1.991 22

Výsledky 2. tréninku

Poř. Pilot Tým/Motor Čas Odstup Kol
1 Max Verstappen Red Bull/Honda RBPT 1’28.078 27
2 Carlos Sainz Jr. Ferrari 1’28.100 0.022 29
3 Alexander Albon Williams/Mercedes 1’28.296 0.218 30
4 Sergio Pérez Red Bull/Honda RBPT 1’28.342 0.264 30
5 Logan Sargeant Williams/Mercedes 1’28.766 0.688 29
6 Lance Stroll Aston Martin/Mercedes 1’28.866 0.788 30
7 Nico Hülkenberg Haas/Ferrari 1’28.880 0.802 28
8 Pierre Gasly Alpine/Renault 1’28.889 0.811 27
9 Oscar Piastri McLaren/Mercedes 1’28.926 0.848 29
10 Fernando Alonso Aston Martin/Mercedes 1’29.134 1.056 26
11 Zhou Guanyu Alfa Romeo/Ferrari 1’29.225 1.147 28
12 George Russell Mercedes 1’29.238 1.160 25
13 Esteban Ocon Alpine/Renault 1’29.242 1.164 24
14 Lando Norris McLaren/Mercedes 1’29.260 1.182 24
15 Lewis Hamilton Mercedes 1’29.283 1.205 24
16 Valtteri Bottas Alfa Romeo/Ferrari 1’29.378 1.300 28
17 Kevin Magnussen Haas/Ferrari 1’29.439 1.361 20
18 Yuki Tsunoda AlphaTauri/Honda RBPT 1’29.483 1.405 25
19 Nyck de Vries AlphaTauri/Honda RBPT 1’29.571 1.493 29
20 Nico Hülkenberg Haas/Ferrari 1’30.591 1.991 22