Alfa Romeo opustí formuli 1, Sauberu ale stále na značce záleží
Tým bude v roce 2023 pokračovat pod názvem Alfa Romeo a očekává se, že se vrátí k identitě Sauberu na dva poslední přechodné roky s Ferrari, než v roce 2026 začne jeho partnerství s Audi.
V týmu z Hinwilu také došlo v posledních týdnech ke změně vedení, protože Fred Vasseur, který najal Bottase i Zhoua, odešel do nového působiště ve Ferrari.
Mezitím bývalý šéf McLarenu Andreas Seidl přišel v roli generálního ředitele, zatímco výkonný ředitel Alessandro Alunni Bravi bude působit jako zástupce týmu o závodních víkendech, zatímco Seidl se soustředí na širší obraz a připravuje půdu pro příchod Audi.
Navzdory komplikacím spojeným se změnou vedení, vlastnictví a názvu týmu během přechodu a zřejmému zaměření na přípravy na rok 2026 Bottas věří, že zapojení Audi může být pro tým v krátkodobém horizontu jen dobré.
„Především si myslím, že pro všechny v týmu a v továrně je opravdu pozitivní, že vše vypadá opravdu stabilně,” odpověděl na dotaz o postupném převzetí německého výrobce a změně identity.
„Pro tým je to skoro jako konkrétní základna, že všechno do budoucna, ať se stane cokoliv se jmény a věcmi, vypadá dobře. A s Alfou Romeo ještě jeden rok s týmem, myslím, že nejlepší je soustředit se na tohle.
Samozřejmě je opravdu škoda vidět Alfu Romeo opouštět tento sport, protože si myslím, že je to skvělá značka. A měla by patřit do F1. Ale je to tak, ve světě se neustále dějí změny.
Potom uvidíme se zbytkem po tomto roce, jestli to bude Sauber, to vlastně nic nezmění ve struktuře týmu, jen to změní jméno. Vědět, že podpora od Audi přijde, je jen pozitivní. Takže se těch jmen nebo něčeho podobného opravdu nemusíme bát. Takže si myslím, že všichni jsou v dobré situaci.”
Zhou, který stejně jako Bottas zvažuje možnost zůstat v kempu až do éry Audi, souhlasil, že tým je nyní v mnohem lepší situaci.
„Z mé strany jsem také velmi šťastný, za prvé, když vidím, jak se budoucnost týmu vyřeší,” řekl.
„Také jsem mluvil s lidmi kolem nás a všichni jsou velmi motivovaní, protože posledních pár let bylo docela těžkých, lidé odcházeli nebo přicházeli, nové tváře, noví členové.
Nyní ale skutečně vidíte, jaká je budoucnost tohoto týmu. Takže nás, jezdce a inženýry, chceme dělat co nejlépe, abychom vůz každým rokem vylepšovali.”
Zhou zdůraznil, že poslední rok pod názvem Alfa byl důležitý.
„V této sezpně se stále snaží skončit pro Alfu Romeo vysoko a na tratích, jako je pro nás Monza, se budou konat velmi speciální akce. Je to obrovská historická značka a právě tam jsem začal svou první cestu v F1.
Na druhou stranu, když se podívám na tým, myslím, že to bude jen lepší, protože v budoucnu můžete zapojit více lidí. Takže budování Hinwilu, celé továrny, vypadá, že je to velmi světlá budoucnost.”
Ford pozval Sergia Péreze, aby si zazávodil na elektrických motokárách s Jimmym Fallonem