Veřejná prohlášení: únor 2014

Při ročním zúčtování nabízíme ta nejzajímavější prohlášení z února 2014.

Zveřejněno 31. 12 2014 — Tomáš Richtr

Při ohlédnutí rok zpět nabízíme výběr nejzajímavějších prohlášení za ÚNOR 2013. Pro jiný měsíc uplynulého roku klikněte na odkaz níže.

 [12/2013] [01/2014] [02/2014] [03/2014] [04/2014] [05/2014]
[06/2014] [07/2014[08/2014] [09/2014] [10/2014] [11/2014] [12/2014]

 

“Jednou věcí jsem si jistý. Letošní sezona nejenže bude daleko nepředvídatelnější, vrátí také zábavu a nelítostné souboje.”

Bernie Ecclestone ve výroční zprávě

“Fyzicky to není stejné. Řídit to je jednodušší než kdy dříve. Síly přetížení a rychlosti jsou v zatáčkách menší. Je ale nutné kontrolovat více parametrů a na volantu je více tlačítek.”

Fernando Alonso o zkušenostech po prvních testech

“Myslím, že v televizi to bude pořád skvělá podívaná. Doufám ale, že se nevytratí ta magie pro lidi přímo na okruhu, pro hosty v naší garáži.”

Graeme Lowdon, šéf Marussie, o nové generaci pohonných jednotek

“Tak samozřejmě, pokud jeden z našich týmů odchází ke konkurenci, není to ideální.”

Šéf Mercedesu o přítomnosti pracovníků Hondy v továrně McLarenu během sezony 2014

“Je dobré mít nové, čerstvé nápady. A Eric Boullier je přináší.”

Jenson Button o jmenování nového šéfa týmu F1 McLaren

“Nečekám vlekou změnu, nebo nějaký šokující výsledek v podobě Brawnu a sezony 2009. To bylo kvůli dvojitým difuzorům. Letos budou silné týmy závodit pořád vepředu.”

Šéf Toro Rosso Franz Tost

“Není mi jasné, o co jim jde. Nechápu ten koncept. F1 není epická, jezdci nejsou hrdiny. Změny jsou účelové.”

Komentátor přenosů a bývalý pilot F1 Jacques Villeneuve

“Motory jsou na rok uzavřeny, takže je těžké cokoli měnit. Ale existuje tu jedno férové pravidlo, které umožňuje něco na motoru změnit, pokud máme problémy se spolehlivostí.”

Šéf Renaultu pro závody Remi Taffin

“Je to nové auto. Bude jiné. Samozřejmě, pokud s ním pojedete stejně jako vloni, nedojedete do cíle. Ale jak s ním závodit letos? Každý pilot si bude muset najít svůj vlastní styl.”

Sebastian Vettel z Red Bullu o nutnosti přizpůsobit jezdecký styl nové generaci formulí

“Kdyby si Renault o pár týdnů pospíšil, a kdybychom si my o pár týdnů pospíšili, všechny tyhle problémy bychom odhalili v továrně a ne na veřejnosti.”

Technický ředitel Red Bullu Adrian Newey o technických potížích týmu při prvních testech

“Přes zimu jsem přemýšlel a je pro mě nakonec dobře, že si mě Red Bull nevybral. Jsem rád, že tady zůstanu, stane se ze mě lepší pilot.”

Jean-Eric Vergne z Toro Rosso poté, kdy uvolněné místo u Red Bullu zabral Daniel Ricciardo a ne on

“Je to můj osobní názor, ale dvojité body se mi vůbec nelíbí. Je velmi divné, když třetí místo v Abú Dhabí má větší cenu než vítězství v Monaku.”

Adrian Newey o pravidlech dvojitého počtu bodů pro poslední závod

“Rádi bychom se pravidelně umisťovali v Q2.”

John Booth, šéf Marussie

“Když vyřešíme jeden problém, objeví se druhý.”

Sebastian Vettel z Red Bullu během druhých předsezonních testů v Bahrajnu

“Lotus a Renault mají za sebou úspěšná léta a jsme rádi, že na tomto partnerství můžeme stavět také pro sezonu 2014 a dále.”

Tisková zpráva týmu Lotus, kterou formálně potvrdil dodávku motorů Renault. Pro rok 2015 bude Lotus využívat motory Mercedes

“Platby byly úplatkem.”

Soudce Guy Newey o platbách Bernieho Ecclestona zaměstnanci banky Gerhardu Gribkowskému na konci soudního líčení, kterým ale zamítl žalobu společnosti Constantin Medien proti Ecclestonovi, která jej vinila z umělého ponížení prodejní ceny F1

“Nevíme, kolik mají v nádrži benzínu, nebo jak využívají pneumatiky. Takže ne, [jejich rychlost] mě netrápí.”

Fernando Alonso z Ferrari o rychlosti Mercedesu během druhých testů v Bahrajnu

“McLaren toho má v záloze ještě více.”

Kevin Magnussen po druhém dni testů v Bahrajnu, kdy skončil nejrychlešjí

“Pokud se podíváte do historie, Flavio [Briatore, tehdejší šéf továrního týmu F1 Reanult] rozhodl, že si KERS bude vyvíjet závodní tým sám místo toho, aby to byl dodavatel motorů. Renault ale pak závodní tým prodal a letos přešla zodpovědnost za vývoj systému rekuperace kinetické energie zpátky na výrobce motorů.”

Šéf Red Bullu Christian Horner o důvodech zpoždění Renaultu při vývoji nové generace pohonných jednotek

“Mercedes je rychlý, vypadá spolehlivě. To se ale změní. Ostatní tovární týmy se dotáhnou a bude to napínavá bitva mezi špičkou a středem pole.”

Pilot týmu Force Indie Sergio Pérez během testů v Bahrajnu

“Jsme napřed ve srovnání s tím, kde jsme si mysleli, že v tuhle dobu budeme, a to včetně odstupu na naše soupeře.”

Lewis Hamilton během druhé série předsezonních testů

“Myslím, že bychom se mohli stát hlavním týmem Renaultu.”

Technický ředitel Lotusu  Nick Chester o ambicích na roli vlajkové lodi Renaultu po létech dominance Red Bullu

“Ta auta jsou tak složitá. Trvá strašně dlouho, než se najde a prozkoumá problém.”

Šéf inženýringu Ferrari Pat Fry

“Neřeknu vám konkrétní čísla, ale je to jednoznačné zlepšení a proto jsme do tohoto řešení šli.”

Technický ředitel Lotusu Nick Chester o dvojitém ‘mrožím’ nosu Lotusu E22

“Den začal první katastrofou, kterou byl počítačový virus na bázi trojského koně, který se nám dostal do systému.”

Šéf Marussie John Booth o problémech během testů v Bahrajnu

“Formule GP2 zajíždějí rychlejší časy na kolo.”

Pilot Caterhamu Kamuj Kobajaši

“Je pravda, že Niko [Rosberg] v loňském roce strávil s inženýry déle tady půlhodinu, témhle hodinu. Ale já probral stejně velkou agendu. Jemu to jen déle trvalo. A protože zůstal o hodinu déle, lidé si říkali, že pracuje více než já.”

Lewis Hamilton v rozhovoru pro Autosport v reakci na prohlášení, že pravidla roku 2014 budou lépe sedět Niku Rosbergovi a že je na ně lépe připraven

“Mohu potvrdit, že FOTA byla rozpuštěna.”

Generální sekretář Oliver Weingarten o konci Asociace týmů formule 1

Diskuse k článku

Napsat komentář