Veřejná prohlášení: leden 2014
Při ročním zúčtování nabízíme ta nejzajímavější prohlášení z ledna 2014.
Při ohlédnutí rok zpět nabízíme výběr nejzajímavějších prohlášení za LEDEN 2013. Pro jiný měsíc uplynulého roku klikněte na odkaz níže.
[12/2013] [01/2014] [02/2014] [03/2014] [04/2014] [05/2014]
[06/2014] [07/2014] [08/2014] [09/2014] [10/2014] [11/2014] [12/2014]
“O rozpočtových stropech mám vážně pochybnosti. Víte proč? Protože je velmi snadné podvádět. Obzvlášť pro automobilky. Mohu oslovit Chrysler v Detroitu, aby pro nás něco udělal. Mercedes může požádat svou firmu. Musíme učinit něco smysluplného, ale pravda je, že vysoké náklady jsou problémem číslo jedna.”
Luca di Montezemolo, prezident Ferrari
“Můžeme otevřeně říci, že jsme favoritem na zisk titulu mistra světa? Nemůžeme.”
Toto Wolff, šéf Mercedesu
“Pro rok 2015 tu existuje nebezpečí pro formuli 1: tlak na Ferrari, Mercedes, Renault a Hondu uspět. Je to jejich povinnost. Bude to o těchto čtyřech a zbytek daleko za nimi.”
Šéf Caterhamu Cyril Abiteboul
“S novými pravidly pro rok 2014 to bude velmi dramatické: možností, jak to zpackat, bude požehnaně.”
Pat Fry, šéf inženýringu Ferrari
“Stále utrácíme trochu méně, než ostatní top týmy. Ty největší utrácí třikrát čtyřikrát více než týmy ze středu pole, například Force India. Je to udržitelné? Není.”
Toto Wolff, šéf Mercedesu o finančních problémech F1
“Nehoda v Kanadě byla velmi nešťastná. Věci se v této záležitosti změní.”
Ředitel závodů Charlie Whiting k závěrečné zprávě o smrti traťového maršála Marka Robinsona při GP Kanady 2013, který upadl před jedoucím traktorem během odklizení vozu Estebana Gutiérreze
“To rychle zmizí.”
Šéf Marussie Graeme Lowdon o poznámce “záleží na potvrzení” ve startovní listině týmů pro sezonu 2014
“Je módním trendem hned kritizovat, když si například Vettel dojede pro devět vítězství v řadě. Ano, uplynulá sezona nebyla z nejdramatičtějších, ale byly v ní zajímavé závody. Pořád se hovoří o zlaté éře formule 1, ale několik posledních let bylo fantastických. Lidé mají krátkou paměť, a jsou cyničtí. Vadí mi to.”
Martin Whitmarsh, ještě pořád šéf McLarenu
“Sám upřímně žádnou krvavou lázeň nečekám.”
Šéf Mercedesu Toto Wolff o dramatických očekáváních masivní nespolehlivosti nových technologií v předsezonních testech
“Je to něco, o co by se měly starat týmy? Nemyslím si. Často se říká, jak jsou velké týmy arogantní, ale zkuste se posadit do křesla Stefana Domenicaliho (šéfa Ferrari) nebo Christiana Hornera (šéfa Red Bullu). Mají své priority a nějaký Caterham je nezajímá. Nejde o dobročinnost. F1 není charita.”
Šéf Caterhamu Cyril Abiteboul o tom, že je to FIA, kdo by měl převzít iniciativu nad redukcí nákladů ve formuli 1
“V prvním závodě může odstoupit až polovina vozů.”
Christian Horner, šéf Red Bullu. (Pro technické potíže z Velké ceny Austrálie 2014 odstoupilo 27 % vozů.)
“Tohle je poslední příležitost. Pokud zůstaneme vzadu, myslím, že už nebudu chtít pokračovat.”
Spolumajitel Caterhamu Tony Fernandes při proslovu k zaměstnancům týmu o tom, že neuspěje-li Caterham v nové sezoně, zváží odchod z formule 1
“Ferrari mi nabídlo novou smlouvu a není úplně spokojeno, že jsem ji nevzal.”
Nově podepsaný pilot Caterhamu Kamuj Kobajaši o svém rozhodnutí opustit tábor Ferrari a závodit v F1 za Caterham
“Samozřejmě, každý, kdo nebude přítomen prvním testům v Jerezu, nabere ztrátu. A to se týká i pohonné jednotky.”
Zástupce ředitele Renaultu Rob White k rozhodnutí Lotusu vynechat první test v Jerezu
“Tým je připraven nejlépe za ty čtyři roky, co jsem tady.”
Fernando Alonso
“Jsem udiven tím, kolik kilometrů se nám podařilo odjet. Když vidím, že některé týmy, jako například Red Bull, nevyjel vůbec, jen to dokazuje, jak je to těžké.”
Lewis Hamilton ke konci úvodních testů v Jerezu
“Čas hraje pro nás.”
Daniel Ricciardo z Red Bullu před třítýdenní přestávkou před druhou sérií testů v Bahrajnu
Diskuse k článku