Ukončení vývoje? Ani omylem, Renault zvolil agresivní přístup

Po špatném startu do sezony vedení Renaultu přistupuje k agresivnějším postupům, co se inovací na voze týče. Navzdory nedávným prohlášením technická vylepšení nasadí ještě letos. Renault má slibné základy, ale výsledky z prvních závodů tomu neodpovídají. Francouzský tým trápí hlavně smůla, nedostatek rychlosti i spolehlivosti. Zatím se mu nepodařilo získat body. Ale letos se chce…

Štítky: Renault Zveřejněno 27. 04 2016 — Marie Tomšíková

Po špatném startu do sezony vedení Renaultu přistupuje k agresivnějším postupům, co se inovací na voze týče. Navzdory nedávným prohlášením technická vylepšení nasadí ještě letos.

Renault má slibné základy, ale výsledky z prvních závodů tomu neodpovídají. Francouzský tým trápí hlavně smůla, nedostatek rychlosti i spolehlivosti. Zatím se mu nepodařilo získat body. Ale letos se chce hlavně učit a za špatné výsledky přebírá veškerou zodpovědnost.

Vyjádření z Enstone nevypadala příliš optimisticky. Tým zvažoval ukončit vývoj letošního monopostu a s nadějí vyhlížet sezonu 2017. Nyní šéf Renaultu Cyril Abiteboul obrátil. Řekl, že bylo schváleno rozhodnutí o dalším vývoji v letošním roce.

“Vedli jsme o tom interní rozhovory a usoudili jsme, že sezonu 2016 nebudeme odepisovat. Ale musíme se soustředit na rok 2017, protože ten představuje pro tým naší velikosti opravdovou výzvu. Nejsme typ organizace, která může své prostředky rovnoměrně rozdělit mezi dvě auta do dvou projektů. Jeden z nich by musel trpět, takže musíme být realističtí.

Na druhou stranu je tady pohled motivace, PR, Renaultu a současných sponzorů. Chceme otestovat naši schopnost vývoje a lépe pochopit sami sebe. Proto jsme se rozhodli být letos trochu agresivnější. Rádi bychom byli posuzováni podle pokroku, který uděláme v roce 2016.”

Tovární tým Renault se vrátil do formule 1 poté, co na poslední chvíli odkoupil Lotus. Měl tak nějaké základy, ale kvůli velmi špatné finanční situaci Lotus velmi brzy zastavil vývoj, a to má své následky. Ale přístup Renaultu je velmi sympatický, na nic se nevymlouvá.

“Zatím Jolyon ani Kevin neměli bezproblémový víkend. Není to uspokojivé, ale není to nic, co by nás omlouvalo. Ano, některá naše rozhodnutí jsme udělali pozdě, měli jsme omezený čas na vývoj. Chápu omezený vývoj přes zimu, ale podle mého názoru to neomlouvá naše potíže se spolehlivostí.

Nemáme žádnou omluvu pro to, abychom během sezony omezili vývoj. Neexistují žádné finanční potíže. Lidem nabízíme dlouholetou stabilitu, takže neakceptujeme žádné výmluvy, opravdu. Souhlasím, že ještě musíme najít stabilitu, zavést nějakou strukturu v řízení a tak dále, ale to nesmí odvádět pozornost od faktu, že musíme zapracovat na našem šasi.”

Abiteboul také přiznává, že Renault má jisté mezery i na straně infrastruktury. “Nikdy nemůžete být spokojeni s tím, co máte. Z pohledu manažerského týmu se snažíme pochopit, zda to, co dostaneme z továrny, je na přijatelné úrovni, nebo ne. Vrátím se k tomu, co se dělo kolem motoru. Když jsem přišel do továrny po roce a půl u Caterhamu, nebyl jsem si jistý tím, co jsme udělali a co z toho nefunguje.

Než pochopíte strukturu, schopnost plnit požadavky, lidi, a to, co je brzdí, tak to nějakou dobu trvá. Chce to věnovat čas analýzám a teprve potom rozhodovat. Myslím, že teď se musíme věnovat hlavně šasi. Musíme pochopit, zda to, co děláme, je za daných okolností normální. Pokud ne, tak musíme změnit naše postupy.”

Čtěte dále: Speciál: Jakou změnu na svém motoru Renault chystá? V Kanadě dožene ostatní

Renault se nevzdává. Ve vývoji bude pokračovat

Renault se nevzdává. Ve vývoji bude pokračovat

Diskuse k článku

Napsat komentář