Renault rezignuje. Zvažuje ukončit vývoj letošního vozu

Prozatímní nezdary v závodech a obsáhlé změny v pravidlech pro nadcházející sezonu zahnaly Renault do kouta. Ten tak již nyní zvažuje zastavit vývoj letošního auta. Jasno chce mít do dvou týdnů. V Austrálii to vypadalo slibně, s přibývajícím časem už to tak slavné není. Renault zažil nadějný start do sezony, po kterém ovšem přišlo čínské vystřízlivění. Sami…

Štítky: Cyril Abiteboul Renault Zveřejněno 19. 04 2016 — Josef Nekvinda

Prozatímní nezdary v závodech a obsáhlé změny v pravidlech pro nadcházející sezonu zahnaly Renault do kouta. Ten tak již nyní zvažuje zastavit vývoj letošního auta. Jasno chce mít do dvou týdnů.

V Austrálii to vypadalo slibně, s přibývajícím časem už to tak slavné není. Renault zažil nadějný start do sezony, po kterém ovšem přišlo čínské vystřízlivění. Sami Enstonští přiznávají, že změny na autě nejsou velké, natož pak patrné. Hlavní balík vylepšení je ale naplánován až na závod ve Španělsku. Do té doby už chce mít tým jasno o tom, zda má smysl ve vývoji letošního auta pokračovat.

„Nyní nás čekají jen malé úpravy v oblasti aerodynamiky, hlavní vylepšení přijdou zejména ve Španělsku. V tomto okamžiku ale rozhodujeme o autě 2016, a to s ohledem na sezonu 2017. Stále bereme v úvahu, jak moc se ještě letos můžeme zlepšit. Všechny úpravy nicméně musí být využitelné i pro auto další generace,“ prozradil v Číně šéf týmu Renault Cyril Abiteboul.

Renault letos stále čeká na první mistrovský bod, na každý pád ale přiznal, že sezona 2016 je s ohledem na rozsáhlé změny v pravidlech pro příští rok o to složitější.

„Abych byl upřímný, uvnitř týmu panují dohady o tom, zda má smysl dále rozvíjet náš současný vůz. Pokud se teď zaměříme na výkon, bude to mít za následek lepší umístění v cíli tento rok. Na druhou stranu nás čekají velké změny v technických pravidlech pro další sezonu, proto potřebujeme učinit rozhodnutí, kdy se zaměřit na vývoj nového auta. To bychom měli učinit do dvou týdnů a může to znamenat, že víceméně ukončíme vývoj na letošním voze,“ pokračoval Abiteboul.

Toto rozhodnutí se však netýká pohonné jednotky. Tu i nadále hodlá Renault rozvíjet doslova jako šílený. „Bez ohledu na to, jak se rozhodneme v případě auta, musíme mít daleko konkurenceschopnější motor,“ sdělil. Největší inovace v oblasti pohonné jednotky se v Enstone chystají pro závod v Kanadě, který je na programu již v červnu.

Čtěte dále: Těžký život nováčka. Renault má rychlost, o body ho připravila smůla

Diskuse k článku

Napsat komentář