V Rusku podle Ferrari nejde jezdit naplno. Palivo se musí šetřit už od startu

Sebastian Vettel a šéf Ferrari přes pohonné jednotky se shodují na tom, že Soči je extrémně náročným okruhem na spotřebu paliva. A to tak moc, že piloti musí myslet na jeho šetření už hned po startu. Současné motory podléhají dvojímu omezení z hlediska paliva. Jednak nesmí překročit spotřebu 100 litrů za závod, jednak nesmí být průtok…

2 Štítky: Ferrari GP Ruska Soči Zveřejněno 27. 04 2016 — Lukáš Štěrovský

Sebastian Vettel a šéf Ferrari přes pohonné jednotky se shodují na tom, že Soči je extrémně náročným okruhem na spotřebu paliva. A to tak moc, že piloti musí myslet na jeho šetření už hned po startu.

Současné motory podléhají dvojímu omezení z hlediska paliva. Jednak nesmí překročit spotřebu 100 litrů za závod, jednak nesmí být průtok paliva vyšší než 100 kilogramů za hodinu, což derivuje výkon rekuperačních systémů.

Relativně nový závod v Soči si už získal přízvisko podniku náročného na spotřebu paliva, jak prozradil Sebastian Vettel. „V Rusku je to obvykle těžké s palivem. V posledních dvou letech jsme viděli, že pneumatiky vydrží velmi dlouho. O to důležitější je ujistit se, že jste schopni jet na plno s vozem v kvalifikaci a přetavit to do dobrého výsledku v závodě.“

To potvrzuje i šéf Ferrari přes motory Mattia Binotto. „Jsou tu velmi dlouhé rovinky a rychlé zatáčky, ale také velké brzdění do pomalejších zatáček. Mnohem důležitější než čistý výkon je celková pohonná jednotka spolu se správnou správou energií. Musíte najít kompromis mezi dlouhými rovinkami, které vyžadují rychlou akceleraci, a zatáčkami plus každou další částí okruhu.

Nakonec musíte optimalizovat co nejlepší čas na kolo s pomocí správy energií, spalovacím motorem a celým systémem. Jezdci mohou volit hodně odlišné stopy, je tu jen málo šancí na předjíždění. Strategie se budou lišit, do čehož promluví i kvalifikace.

Další hledisko je spotřeba paliva. Když jsme sem před dvěma lety poprvé přijeli, okamžitě jsme si uvědomili, že spotřeba 100 kilogramů na závod je celkem omezující. Ve skutečnosti je třeba pracovat po celou dobu závodu tak, aby se šetřilo palivo. Velmi dlouhá třetí zatáčka poskytuje je zase velké přetížení, což zatěžuje rozvod oleje a mazání,“ dodal  Binotto.

Čtěte dále: Plané naděje? Ferrari v Rusku výrazně vylepšený motor nenasadí. Asi…

„Kimi, musíme šetřit s palivem!“ – Rusko je na pohonné hmoty extrémně náročné

„Kimi, musíme šetřit s palivem!“ – Rusko je na pohonné hmoty extrémně náročné

Diskuse k článku

Napsat komentář