Žádné výmluvy. Výsledky Renaultu sráží špatné auto a nepochopení pneumatik

Tým Renault po vstupu do formule 1 střídá světlejší okamžiky s těmi horšími. Je dobré připomenout, že před sezonou si kladl jediný cíl – naučit se pokoře. Přijmout chyby v jejich pravé podobě, poučit se z nich a pak hezky nalézt řešení. Výsledek? Prozatím se mu to daří. I v této chvíli, kdy nemá jako jeden ze tří týmů…

Štítky: Cyril Abiteboul Renault Zveřejněno 21. 04 2016 — Josef Nekvinda

Tým Renault po vstupu do formule 1 střídá světlejší okamžiky s těmi horšími. Je dobré připomenout, že před sezonou si kladl jediný cíl – naučit se pokoře. Přijmout chyby v jejich pravé podobě, poučit se z nich a pak hezky nalézt řešení. Výsledek? Prozatím se mu to daří. I v této chvíli, kdy nemá jako jeden ze tří týmů (společně s Manorem a Sauberem) na kontě ani bod, si stále zachovává svou důstojnost. Žádné výmluvy ani nářky. Renault si prý za svou pozici může sám.

A že pro výmluvy by tým z Enstone nemusel chodit daleko. Stačí se podívat na datum převzetí Lotusu, které se odehrálo v prosinci minulého roku. Ani nedostatek času však není hlavní příčinou prozatímního neúspěchu Renaultu.

„Nesmíme se stydět kvůli tomu, že to není dobré. Byl to špatný závod a špatný víkend. Takovými výkony se samozřejmě nechceme prezentovat. Musíme se teď zaměřit na auto a neztrácet čas výmluvami.

Dobře, nejlepší by bylo svést to na pozdní začátek našich prací a na auto, které bylo navrženo pro motory Mercedesu. Neexistuje už ale žádná omluva pro nedostatek pokroku od tohoto okamžiku. Jsme rádi, že tu jsme, ale nemůžeme se s tím uspokojit,“ sdělil generální ředitel Renaultu Cyril Abiteboul.

Co se naopak ukázalo v dobré formě, to je samotná pohonná jednotka Renaultu. Ačkoli u továrního týmu neznamenala výrazný úspěch, Red Bullu naopak pomohla k zisku pódiového umístění. Zlepšení se proto nyní musí týkat zejména auta, nad jehož letošním vývojem visí otazníky.

„Když se podíváme na Red Bull, dává nám to sebedůvěru a ukazuje, co všechno je možné. Dále se ukazuje, a to je pro Renault důležité, že když se soustředíme na určitou věc, dosahujeme velkého zlepšení. Hodně jsme pracovali na motoru a plánujeme v tomto duchu pokračovat, takže z toho budou profitovat hned čtyři auta,“ dodává Abiteboul.

Další oblast, která Renault sráží k zemi, je pak samotná práce s pneumatikami. Ukazuje se, že jakmile tým nenasbírá dostatek dat během tréninků, není schopen upravit nastavení auta tak, aby nedocházelo k jejich rychlému opotřebení.

„Hodně našich problémů pramení v oblasti pneumatik. Musíme zlepšit naše know-how. Nedokážeme-li v pátek vyjet na trať, hodně pak ztrácíme v neděli, což bylo vidět hlavně v Číně. V tomto směru jsme tam nezačali vůbec dobře,“ popsal strasti týmu Abiteboul.

Čtěte dále: Speciál: Jakou změnu na svém motoru Renault chystá? V Kanadě dožene ostatní

Není to ideální, to Renault ví, ale hodlá bojovat

Není to ideální, to Renault ví, ale hodlá bojovat

Diskuse k článku

Napsat komentář