Motorsports: FIA Formula One World Championship 2017, Grand Prix of Hungary, 
#55 Carlos Sainz Junior (ESP, Scuderia Toro Rosso),  *** Local Caption *** +++ www.hoch-zwei.net +++ copyright: HOCH ZWEI +++

Carlos Sainz: Postavit se proti šéfům Red Bullu nebylo příjemné

Rozhovor s pilotem týmu Toro Rosso před letní přestávkou.

Štítky: Carlos Sainz Red Bull Zveřejněno 5. 08 2017 — Pavel Fabry

Carlos Sainz jr. není letos terčem pozornosti zrovna málo. Několikrát na sebe upozornil působivým výkonem na trati, má za sebou ale také vzájemnou kolizi s týmovým kolegou Daniilem Kvjatem na Silverstonu a slovní roztržku s vedením Red Bullu kvůli svým komentářům o své budoucnosti u týmu. Dvaadvacetiletý Španěl před letní přestávkou poskytl odpovědi na některé otázky.

Otázka: Carlosi, dostal jste se do několika velkých titulků kvůli některým vyjádřením ohledně svojí situace u Toro Rosso. Dokonce zareagoval i Helmut Marko, a to je vždycky nebezpečné. Byl to z Vaší strany kalkulovaný risk?

Carlos Sainz jr.: „Ha, jestli to byl kalkulovaný risk z mojí strany! Já mám svůj názor a právě v tu chvíli jsem ho vyjádřil. Možná jsem k tomu mohl použít trochu jiná slova. Není to něco, co bych si užil, vidět Helmuta Marka a Christiana Hornera jít proti mně, ale to se v kariéře ve formuli 1 někdy stává. Ale mělo by to být za námi, takže obraťme list!“

Je to za Vámi?

„No, já myslím, že ano.“

Musíte mít plán B, nebo něco víc než plán B. Musíte mít svůj vlastní plán A. Můžete ho s námi sdílet?

„Ano, mám plán A. Dorazit na závod a odvést co nejlepší práci. To je vždycky můj plán A.“

Všichni, kteří sledovali Vaši situaci s Helmutem Markem, si mysleli, páni, ten musí mít odvahu, nebo aspoň chytrý nápad, kam jinam jít…

„No, tomu rozumím, ano. Z mé strany v tom ale není nic víc než čistá ambice. A ve víru ambicí někdy řeknete různé věci. Ale to jsem celý já! Mám cíle a plány.“

Vy jste tím jezdcem, který týmu vozí body. Myslíte si, že už nastal čas, abyste dostal skutečnou odměnu? Takovou, která se promění v sedačku v silném týmu?

„No, je mým jedním a jediným cílem, být jednou v budoucnu pilotem Red Bullu. To je to, co chci a to je to, co už jsem řekl stokrát. A pokud jedna odpověď ve víru vášní se trochu vymkne kontrole, taková je zkrátka „moderní doba“!“

Fanoušci milují rivalitu uvnitř týmu a právě teď spolu s Daniilem Kvjatem předvádíte dobrou show. Tým to ale nejspíš vidí jinak. Jak se věci mají za zavřenými dveřmi?

„Tým odvádí svou práci, když nám dvěma říkají, že z toho nemají radost a snaží se zajistit, aby se to už nestalo. Je to situace, ke které může dojít jednou za život. Stalo se to na Silverstonu a já doufám, že to bylo to moje „jednou“.“

Jak se tedy díváte zpětně na Silverstone? Skončit v prvním kole po kontaktu s týmovým kolegou není zrovna vrchol sezony…

„Začalo to už problémy v kvalifikaci, takže jsem chtěl do závodu dát všechno. Takže odstoupit v prvním kole kvůli něčemu, co je zcela mimo vaši kontrolu rozhodně není způsob, jakým byste chtěli zakončit závodní víkend!“

Do jaké míry to pro Vás a Daniila byl moment, který zabíjí vztahy?

„V té konkrétní chvíli to určitě byl „zabiják“. Ale čas všechno žehlí. Jak se říká, čas léčí. Po jednom nebo dvou týdnech je člověk schopen obrátit list a přestat na to myslet… aspoň by to tak mělo fungovat! Oba jsme dostatečně dospělí na to, abychom ten list obrátili. Známe se velice dobře už spoustu let, v nižších kategoriích jsme zažili podobné situace. Jdeme dál!“

Nakonec, jedním z největších témat tady v paddocku v Budapešti byla „svatozář“. Můžete nám poskytnout svůj pohled na věc?

„Jsem si jistý, že každý jezdec má svůj názor. Můj je ten, že se mi svatozář nelíbí, ale myslím, že je nezbytná! Musíme si na to zvyknout, nebo FIA spolu s týmy musí dál pracovat na tom, aby vypadala lépe. Já jsem ji zkoušel loni ve Spa a neměl jsem žádné problémy s viditelností, ale bylo pro mě problémem to, jak pohodlně se nastupuje a vystupuje z vozu. Oznámil jsem to FIA, aby s tím mohli něco udělat. FIA se zeptala všech jezdců na jejich zkušenost a názor a já myslím, že všichni jsme k tomu něco málo řekli.“

Diskuse k článku

V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.

Přidat názor

Napsat komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.