Motorsports: FIA Formula One World Championship 2017, Grand Prix of Bahrain, 
#5 Sebastian Vettel (GER, Scuderia Ferrari)#77 Valtteri Bottas (FIN, Mercedes AMG Petronas),  *** Local Caption *** +++ www.hoch-zwei.net +++ copyright: HOCH ZWEI +++

Vítězstvím v GP Bahrajnu se Vettel ujal vedení v šampionátu

Pilot Ferrari ovládl dramatickou Velkou cenu Bahrajnu, kterou stejně jako předcházející závod v Číně ovlivnil výjezd zpomalovacího vozu v úvodní fázi závodu. Na druhém a třetím místě Vettela na stupních vítězů doplnili závodníci Mercedesu v pořadí Hamilton – Bottas.

11 Štítky: GP Bahrajnu výsledky Zveřejněno 16. 04 2017 — Lukáš Štěrovský

Problémy s motorem ještě před startem zaznamenal Stoffel Vandoorne, který nakonec ani neodstartoval. Po zhasnutí červených světel si udržel vedení Bottas, na druhé místo se prosmýkl Vettel před Hamiltona. Němec se rozhodl pro brzkou zastávku a undercut. Brzy na to vyjel na dráhu safety car, a to v důsledku kolize Sainze a Strolla. Kvůli problémům s brzdami také havaroval Max Verstappen.

Mercedes využil zpomalovací vůz k dvojité zastávce v boxech, čímž se obě auta propadla až za Vettela. Hamilton navíc před vjezdem do pitlane zbrzdil Ricciarda, čímž si vysloužil pětisekundový trest. Závod se ale zajímavě rozdělil, co se strategií týče, když lídr Vettel jel na měkčí sadě a musel ještě stavět, kdežto Hamilton, byť s trestem, nasadil tvrdší sadu, se kterou teoreticky mohl dojet do konce. To se však nakonec nestalo.

Brit se postupně dostal před svého stájového kolegu na odlišné strategii a stíhal vedoucího Vettela. Ten po polovině závodu zajel do boxů a nechal si nasadit měkkou sadu. 16 kol před cílem zamířil k mechanikům i Hamilton, avšak k překvapení všech bral rovněž – vyjma odbytí penalizace – tvrdší měkkou sadu. Hamilton sice předvedl slušnou stíhací jízdu a vrátil se až na druhé místo, na Vettela se ale nedotáhl. Němec tak v Bahrajnu zvítězil a navýšil svůj náskok na čele šampionátu.

Výsledky GP Bahrajnu:
C9jFwUrXUAEof5_

 

 

 

 

 

 

 

Podrobný průběh závodu:

Diskuse k článku

  1. Rendy
    Rendy 17.4.2017 (18:25)

    Jakub McL:
    Nabízím 13 motorů Honda původně určených do vozů F1, výkonostně však vhodné pro závody GP3. Počet motorů by měl (pokud nenastanou nečekané komplikace) plně pokrýt 3 závodní víkendy. Vše za cenu šrotu.

    Doufám, že mi za ty motory ještě slušně zaplatíš, když si je vezmu… 😉 Je to fakt tragédie… 😞

  2. Rendy
    Rendy 17.4.2017 (18:23)

    Bohužel jsem o5 znechucen vítězstvím Ferrari, snad to bylo jejich nejen letošní poslední… 😜 Penalizace byla pochopitelně zasloužená, protože komisař Radovan Novák je zarytý ferrarista, tak ani jiné rozhodnutí padnout nemohlo… 😉

  3. Jakub McL
    Jakub McL 17.4.2017 (10:50)

    Nabízím 13 motorů Honda původně určených do vozů F1, výkonostně však vhodné pro závody GP3. Počet motorů by měl (pokud nenastanou nečekané komplikace) plně pokrýt 3 závodní víkendy. Vše za cenu šrotu.

  4. villonso 17.4.2017 (8:55)

    droman:
    Myslím že Whiting se ukázal jako slušnej Ferrarista.

    Ne, nemyslím si. Více by Vettelovi prospělo, kdyby Whiting aktivoval VSC. Hamilton by totiž nějaké kolo a půl nemohl Vettela stahovat.

  5. FandaF1 17.4.2017 (6:42)

    Jirx:
    S přirovnáním Hamiltonova zpomalení a Vettelova postavení na startu v Číně nevidím vůbec souvislost – mám na mysli na základě těchto incidentů se nedá posuzovat konzistence rozhodování ředitelství závodu. Jistě, Vettel si možná dle pravidel zasloužil penalizaci, ale když už to teda budeme porovnávat, o kolik více získal Vettel v Číně výhodu, než o co přišel Ricciardo za Hamiltonem v boxech? Já bych Vettela netrestal ale pokud by trest dostal, byl by oprávněný, pravidla jsou jasná (správně měl trest dostat, bez debat), stejně jako v případě Ricciarda – vždyť to zpomalení bylo fakt dost znát a odvolávat se na relativitu popisu pravidel je nesmysl. Celé závodění je relativní =D Vždy budou nastávat situace, které přesné znění pravidel nepokryje, proto jsou pravidla formulovaná takto „nejasně“, aby se to dalo aplikovat na danou situaci dle míry prohřešku a ovlivnění ostatních závodníků.

    Jinak to byl ale fajn závod, bojovalo se na špici, bojovalo se i vzadu, a strašně mě mrzí forma McLarenu, to je tak smutný že příště už budu fakt brečet.

    Možno je to pravidlo stanovené ako pri predbiehaní, že nesmieš zmeniť smer jazdy. Tieto posudzovania sú veľmi diskutabilné a ja usudzujem iba na základe mojich poznatkov.

  6. droman 16.4.2017 (23:08)

    Nejsem Hamiltonista,ani Vettelista,jak seříká v televizi.Penalizace pro Hamiltona jasná.Ale jak by Charlie Whiting vysvětloval potencionální úmrtí nebo zranění čtyř traťových komisařů,když tlačili ten Sauber a tomu projíždějícímu autu by praskla guma a stalo se neovladatelným,když se pořád mluví o bezpečnosti?Ty klucí se ohlíželi a nebylo jim do smíchu.Myslím že Whiting se ukázal jako slušnej Ferrarista.

  7. trencherman
    trencherman 16.4.2017 (21:50)

    Ach jo, velké zklamání.. proč Jetel? Příští závod snad bude mít lepší výsledek..

  8. Jirx
    Jirx 16.4.2017 (20:20)

    S přirovnáním Hamiltonova zpomalení a Vettelova postavení na startu v Číně nevidím vůbec souvislost – mám na mysli na základě těchto incidentů se nedá posuzovat konzistence rozhodování ředitelství závodu. Jistě, Vettel si možná dle pravidel zasloužil penalizaci, ale když už to teda budeme porovnávat, o kolik více získal Vettel v Číně výhodu, než o co přišel Ricciardo za Hamiltonem v boxech? Já bych Vettela netrestal ale pokud by trest dostal, byl by oprávněný, pravidla jsou jasná (správně měl trest dostat, bez debat), stejně jako v případě Ricciarda – vždyť to zpomalení bylo fakt dost znát a odvolávat se na relativitu popisu pravidel je nesmysl. Celé závodění je relativní =D Vždy budou nastávat situace, které přesné znění pravidel nepokryje, proto jsou pravidla formulovaná takto „nejasně“, aby se to dalo aplikovat na danou situaci dle míry prohřešku a ovlivnění ostatních závodníků.

    Jinak to byl ale fajn závod, bojovalo se na špici, bojovalo se i vzadu, a strašně mě mrzí forma McLarenu, to je tak smutný že příště už budu fakt brečet.

  9. villonso 16.4.2017 (19:39)

    Zdá se zřejmé, že změny pravidel pro rok 2017 ukončily dominanci Mercedesu.

  10. Dallas
    Dallas 16.4.2017 (17:42)

    Naprosto správna penalizace, konzistentní rozhodování komisařů. Nevím, čemu se moderátoři tak diví..

  11. Dallas
    Dallas 16.4.2017 (17:35)

    Hamiltona jednoznačně penalizovat. Hulkenberg byl taky vloni penalizovany, ze behem SF jel pomalu do boxu a Vettel ho v najezdu do boxu predjel. Stalo se to vloni v Číně.

Přidat názor

Napsat komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.