Úpravy okruhu v Singapuru chceme natrvalo, přejí si jezdci

Kvůli stavebním pracím se musel okruh Marina Bay upravit, když se vypustila zatočená sekce u moře a průjezd pod tribunou. Jezdcům se tyto změny líbí a chtěli by je napořád.

Štítky: GP Singapuru Zveřejněno 17. 09 2023 — Petr Horák

Singapurská trať přišla o 4 pomalé zatáčky, které nahradila dlouhá rovinka. Okruh se tím zkrátil, zrychlil a počet závodních kol vzrostl z 61 na 63. Tato konfigurace by měla platit ještě následující dva roky a tradiční layout by se měl vrátit v roce 2027.

Avšak na pátečním jezdeckém briefingu se všichni piloti shodli, že by si upravenou trať přáli zachovat napořád. Fernando Alonso řekl: “Byla to zábava. Myslím, že oproti minulosti je to zlepšení. Je to rychlejší, lépe se během kola dostanete do rytmu. Jo, mně se to líbí.” Valtteri Bottas souhlasil: “Tenhle layout mám radši. Myslím, že to vytvoří aspoň o trochu víc možností k předjetí a hlavně je okruh teď rychlejší.”

Poslední místo zde 

Jenže je zde několik problémů. Tím největším je právě tribuna, pod kterou dříve trať vedla. Nyní na ní nikdo nesedí, což znamená ztrátu 25 000 míst, tedy 17 % celkové kapacity. Promotér tak logicky chce tribunu znovu uvést do provozu a kapacitu zvýšit. Zároveň se také předpokládá, že ona nová rovinka se později také stane součástí probíhající stavby a nebude ji možné používat.

Promotér Colin Sin naznačil, že by se mohl vyjednat kompromis. Trať by znovu vedla pod tribunou, ale zatáčky by byly upraveny, aby byly rychlejší. Prozradil také, že současný layout se možná použije ještě v roce 2027.

Sin řekl: “Nevím, jak dlouho bude stavba vládě trvat. Možná to bude víc než tři roky, teď to vypadá až na rok 2028, ale ještě nevíme. Až to budou mít, pokusíme se vylepšit trať v tomhle úseku. Ještě nemáme konkrétní plány, ale mohli bychom zrychlit nájezd do této sekce.” Trvalé ponechání rovinky moc pravděpodobně nevypadá. “25 000 lidí, to je díra v kapse,” dodal promotér Sin.