Tajemnosti kolem třetí předjížděcí zóny DRS
Vedení F1 se rozhodlo na Silverstonu implementovat třetí přejížděcí zónu. A je unikátní. Zatímco jiné DRS zóny celkem neomylně ukončí brzdění do zatáčky, tak zatáčky za třetí zónou DRS na Silverstonu brzdění nutně nevyžadují. A to znamená, že pilot může mít zadní spojler otevřený déle. Jenomže je tu velké 'ale'. To nejspíš zvládnou jen kvalitní týmy ze špičky. Někteří se obávají, že to paradoxně roztáhne startovní pole.
Zóny DRS mezi zatáčkami 5-6 (na rovince Wellington) a 14-15 (rovinka Hangar) nejsou nové. Nový je DRS zóna na cílové rovince, před zatáčkou Abbey, která v roce 2010 dostala novou úlohu, neboť na upraveném okruhu vede závodníky na novou sekci dráhy před tím, než se jezdci vrátí na původní verzi okruhu v zatáčce Luffield.
Pokud tuto zatáčku Abbey jezdci projedou naplno, a s ní následující zatáčku č. 2 Farm, pak mohou mít systém DRS aktivní až do okamžiku brzdění do zatáčky Village, tedy třetí v pořadí. Okruh na Silverstonu má navíc pro letošek zcela nový asfalt. Pneumatiky budou kombinace měkká (žlutá), střední (bílá) a premiéru si odbude tvrdá (modrá). Všechny tyto parametry jsou neznámou pro samotné závodníky, kteří sami nevědí, co od třetí zóny DRS, nového asfaltu a jiných pneumatik, který potřetí a naposled budou mít tenčí běhnou, čekat.
Diskuse k článku