Souhrn a analýza testů před startem sezony 2023

Následující tabulka ukazuje souhrnný přehled časů zajetých během tří dnů testování před začátkem nové sezony, která začíná už příští týden. Pod hodnotou nejlepšího času na kolo každého závodníka se nechází počet odjetých kol. Tučně je nejlepší čas daného dne. Následující grafy uvádí odhad přehledů výkonnostního rozložení. Odhaduje se, že po třech dnech bude mít Red…

Štítky: 2023 Zveřejněno 25. 02 2023 — GPF1.cz

Následující tabulka ukazuje souhrnný přehled časů zajetých během tří dnů testování před začátkem nové sezony, která začíná už příští týden. Pod hodnotou nejlepšího času na kolo každého závodníka se nechází počet odjetých kol. Tučně je nejlepší čas daného dne.

Následující grafy uvádí odhad přehledů výkonnostního rozložení.

Odhaduje se, že po třech dnech bude mít Red Bull náskok přibližně 0,28 sekundy před Mercedesem a 0,29 sekundy před Ferrari. Ferrari se v závodním režimu přiblíží Red Bullu na rozestup 0,16 sekundy. To nabízí teorii, že Ferrari se soustředí na takový vývoj auta, který upřednosťňuje nedělní závodní tempo před sobotním kvalifikačním.

Red Bull je celkově nejrychlejší v první a druhé třetině závodní dráhy, co do kvalifikačního tempa, Mercedes je nejrychlejší v sektoru třetím.

McLaren a Aston Martin jsou těsně na 4. a 5. místě v závodním tempu, McLaren ubírá z rychlosti na rovinkcáh ve prospěch rychlosti v zatáčkách, Aston Martin má o něco vyšší maximální rychlost na rovinkách a ztrácí v prvním sektoru okruhu, v pomalých zatáčkách.

Dobrý závěrečný den pro Mercedes znamenal přiblížení se Ferrari, nicméně při pohledu na potenciální rozpětí rychlosti má Ferrari stále možnost být rychlejší. Zdá se, že Aston Martin dosáhl největšího nárůstu oproti minulé sezóně, očekává se, že v kvalifikačním tempu bude na 4. místě a bude lídrem středu pole.

Zatímco kvalifikační potenciál McLarenu nevypadá dobře, v závodním tempu je čtvrtý nejrychlejší, následovaný Aston Martinem a Alfou Romeo.

Odhad kvalifikačního potenciálu po třech dnech testů

Odhad závodního potenciálu po třech dnech testů

Nyní nabízíme komentáře jezdců ze tří nejsilnějších týmů a reakci potenciálně největšího překvapení, kombinace Fernanda Alonsa a týmu Aston Martin:

Lewis Hamilton si myslí, že některá “nevyváženost”, která se vyskytovala v minulém autě , jsou přítomna i ve voze W14.

“Některá nevyváženost, kterou jsme měli loni, je prostě přítomna, takže na nich pracujeme,” řekl Hamilton novinářům. “Jsem opravdu pyšný na všechny v týmu, že po těžkém roce, který byl loni, zůstávají pozitivní, a na úžasnou práci přes zimu, abychom přijeli a měli najeto tolik kilometrů, kolik jsme měli.”

Předsezónní testy se Red Bullu vydařily, ale Helmut Marko doporučil mírnou opatrnost.

“Ano, šlo to dobře,” řekl novinářům v Bahrajnu. “Ale když to vezmeme z nadhledu, nevíme, kolik paliva měli ostatní na palubě, ale skutečnost, že další nejbližší vůz je od nás vzdálen čtyři desetiny sekundy, je povzbudivá. Tak, jak jsme test začali, to byl nejlepší první den testu v historii Red Bullu.”

Charles Leclerc je nadšený z “kroků vpřed”, které tým Ferrari udělal během předsezónního testu F1 v Bahrajnu.

“Máme za sebou tři velmi intenzivní dny testování,” řekl Leclerc po posledním dni předsezónního testování. “První den byl především o tom, že jsme provedli velký sběr dat a snažili se pochopit, jak moc naše odpovídají tomu, co jsme předpověděli v továrně. Zjistili jsme, že existuje docela dobrá korelace.”

Dvojnásobný šampion formule 1 Fernando Alonso říká, že zpětná vazba zraněného týmového kolegy Lance Strolla Aston Martinu během předsezónního testu v Bahrajnu “velmi chyběla”.

“Hodně to bolelo,” odpověděl na otázku médií ohledně Strollovy absence. “Myslím, že nám chyběl – protože některé mé komentáře, pocity s autem, nikdy nevíme, jestli jsem to jen já v novém týmu a novém autě. Je to možná jen věc Aston Martinu, že to Lance mohl postřehnout – takže, pocit z brzdového pedálu, posilovač řízení, všechny tyto věci, nevím, jestli je to dědictví po týmu, nebo jestli je to prostě nové do tohoto auta.”