Poznámky z prvního dne testů

Sezona 2021 začala! Vozy v rámci prvního (z pouhých tří) dne testů vyjely na okruhu v Bahrajnu, rozhodně se ale nedá říci, že by vše šlo hladce. Technické problémy potkaly mj. velké týmy Ferrari a Mercedes, ostatním pak zkomplikovala práci písečná bouře, která se přes okruh přehnala odpoledne. Už tak těžko analyzovatelné časy zajeté během testů jsou tak v podstatě nečitelné...

Štítky: Předsezonní testy Zveřejněno 12. 03 2021 — Lukáš Štěrovský

Na čele skončil Max Verstappen, který odjel úctyhodných 139 kol, ale dopoledne také třeba absolvoval smyk, byť vůz dokázal udržet na dráze. Nizozemec byl po skončení jízd šťastný, i když opatrný, ostatně jako během celého období před sezonou.

„Byl to pozitivní den, odjeli jsme mnoho kol, i když podmínky byly celkem těžké. Bylo teplo, foukalo a samozřejmě víme, že v Bahrajnu je vysoká degradace pneumatik,“ tvrdí jezdec Red Bullu.

Podcast, DEN 1: Dancing in the… Sand!

„S průběhem dne jsme ale spokojeni. Nemusíme řešit tempo a tak, prostě jsme si odjeli to svoje. Auto se řídilo příjemně, což je podle mého vždycky pozitivní začátek.“

V dobrém světle se předvedl také McLaren, Lando Norris v premiéře s pohonnou jednotkou Mercedes zajel druhý nejrychlejší čas. Naopak se trápil samotný Mercedes. Ten přišel o většinu dopolední části, když Valtteriho Bottase už v instalačním kole zradila převodovka a tým ji musel vyměnit. Fin nakonec zkompletoval jen šest kol.

Volkswagen splnil evropské cíle v oblasti flotilových emisí CO2

Porouchané ferrari.

„Přišlo to jako blesk z čistého nebe, musíme to prozkoumat a analyzovat,“ řekl k poruše šéf týmu Toto Wolff. Toho nepotěšil ani druhý jezdec, Lewis Hamilton totiž v odpolední části vyjel zrovna v momentě, kdy se přes okruh přehnala písečná bouře. Brit tak nedokázal zajet relevantní čas.

Právě podmínky na trati značně komplikují analýzu zajetých časů. „Všichni jsme bojovali s autem, bylo to patrné i z TV záběrů,“ tvrdí Sebastian Vettel, který obsadil 13. místo, zatímco kolega Stroll byl 4. Němce navíc postihly i technické problémy na elektronice, kvůli kterým zůstal stát na konci boxové uličky.

O poznání hůře dopadl Charles Leclerc, jehož ferrari zůstalo stát krátce před polední pauzou přímo na dráze. Technika zradila i Haas, který rovněž musel měnit převodovku a Mick Schumacher tak při svém debutu v F1 nasbíral na konto jen 15 okruhů.

ČASY Z PRVNÍHO DNE: