Pět největších témat před GP Kanady
Sezona je v plném proudu a aktuálně se letošní šampionát nachází ve své evropské části, kterou pravidelně nabourává jeden závod za oceánem – Kanada. Udrží si Mercedes druhou příčku? Zvedne se Aston Martin a jaké změny provádí tým Sauber? To a další témata nabízí tento článek…
Bude Mercedes druhým nejlepším?
Německá automobilka začala sezonu podobně rozpačitým způsobem jako vloni. Mercedes už podruhé za sebou vsadil na špatný koncept vozu, který s návratem do Evropy předělal. Nový monopost W14 má bočnice, nové zavěšení a také novou podlahu.
Ve Španělsku přinesly změny první dvojité podium v sezoně. Lewis Hamilton dojel do cíle na druhém místě před týmovým kolegou Georgem Russellem. Stáj z Brackley se i díky silnému výsledku dostala na druhé místo v šampionátu před Aston Martin.
Otázkou je, zde si Mercedes vzestupnou formu a trend udrží také v Kanadě. Španělsko zkrátka černým šípům sedí, a tak bude okruh v Montrealu představovat další velkou zkoušku. Vedení týmu očekává těsný boj s Aston Martinem a Ferrari.
Hamiltonova smlouva
U Mercedesu ještě chvilku zůstaneme. Aktuálně se silně spekuluje o budoucnosti Hamiltona, který byl před časem silně spojován s Ferrari. Brit ale spekulace ohledně přestěhování se do Maranella popřel a znovu potvrdil, že je oddán Mercedesu.
Jak Hamilton, tak Toto Wolff společně tvrdí, že nová smlouva je otázkou hodiny. Obě strany mají zájem pokračovat i do dalších let. Sedminásobný šampion už naznačuje, že v týmu se mu líbí a těší se na rok 2024, ve kterém chce s Mercedesem atakovat nejvyšší příčky.
Podle zákulisních informací je už nová smlouva podepsána a nyní se čeká na vhodný čas pro zveřejnění. Kanada je pro takovou věc ideální, neboť okruh Gillese Villeneuva se v případě Hamiltona řadí k těm nejoblíbenějším. Samotný pilot Mercedesu je zde také populární.
Aston Martin chce odpovědět
Ve Španělsku Aston Martin zajel zatím nejhorší výsledek v sezoně, když se ani jeden z jezdců neumístil v TOP 5. Šlo o jednorázovou událost nebo se soupeři Aston Martinu zvedli? Vedení týmu doufá v první scénář.
Šéf stáje Mike Krack už potvrdil, že do Kanady veze jeho tým vylepšení, se kterými chce být znovu na druhém místě v šampionátu. Fernando Alonso zase prohlásil, že Barcelona byla snad posledním závodem v roce, ve kterém tým neskončil na stupních vítězů.
Kanada je navíc domácím závodem Lance Strolla, který se bude chtít doma předvést. Letos má v kariéře poprvé vůz, se kterým by před domácím publikem mohl zajet zajímavý výsledek. Tak uvidíme, jakou show nám zelené vozy v zemi javorových listů předvedou.
Změny v Sauberu
Na trati letos není moc vidět, v zákulisí je to ale přesně naopak. Tým Sauber [Alfa Romeo] se snaží zlepšovat. Nejde jen o výsledky na trati, které jsou letos poměrně za očekáváním a jezdci volají po vylepšeních.
Jde především o personální změny a postupný přerod v tovární tým Audi. Skupina Sauber už vloni v zimě dokázala zlákat uznávaného Andrease Seidla, který přišel z McLarenu. Nyní hlásí švýcarský tým další slibný přírůstek.
K týmu z Hinwillu se od prvního září připojí bývalý technický šéf McLarenu James Key, který se Seidlem spolupracoval právě už v britském Wokingu. Key se v Sauberu stane technickým ředitelem, který bude dohlížet na chod a vývoj monopostu.
Skvělý dav na skvělé trati
Závody v Kanadě bývají každoročně jedny z nejlepších. Skvělou atmosféru vytváří vášnivý dav fanoušků na tribunách, který podporuje svého oblíbeného pilota. Diváci v Kanadě jsou podle samotných pilotů jedni z nejlepších a nejslušnějších.
Za skvělou atmosférou stojí také profil trati, který je jako stvořený pro předjíždění a zajímavé momenty. V minulých letech jsme byli svědky skvělých soubojů v poslední šikaně nebo také v prvních zatáčkách okruhu či u vracečky na začátku třetího sektoru.
Aby toho nebylo málo, už tak krásný okruh se nachází doslova v okouzlujícím prostředí, trať Gillese Villeneuva leží na ostrově, který vykukuje z řeky svatého Vavřince. De facto celý ostrov slouží k pořádání závodů formule 1, a to je unikát.