Páté místo? Bláznivý výsledek, netají nadšení Magnussen

Kevin Magnussen byl na konci roku 2020 z Haasu odejit. Letos se však nečekaně vrátil, aby nahradil vyhozeného Mazepina. Dán od prvního dne v novém voze ukazuje, že tým s jeho angažováním neudělal chybu a v Bahrajnu tomu všemu dal svým pátým místem v cíli pomyslnou korunu.

Štítky: GP Bahrajnu Haas Kevin Magnussen Zveřejněno 21. 03 2022 — Vašek Štěpánek

Sluší se zmínit, že Magnussenovi k pátému místu pomohly výpadky obou Red Bullů v závěru závodu. Na straně druhé by i bez technických problémů rudých býku dojel pilot Haasu na slušné bodované pozici (pravděpodobně by Dán bral sedmé místo).

Magnussen se v dobré formě prezentoval po celý víkend, v kvalifikaci dostal monopost Haasu poprvé od roku 2019 do závěrečné části a pátým místem v závodě se postaral o nejlepší výsledek Haasu od Velké ceny Rakouska 2018.

„Byla to velká zábava a závod jsem si užil. Je skvělé být zase v této pozici s tímto týmem, který udělal neskutečný pokrok. Myslím, že jsme byli nejsilnějším autem ve středu pole, Mercedesy jsem viděl prakticky celý závod.

Jistě, na konci jsme měli Safety Car, který nám trochu pomohl, ale naše celková rychlost byla i tak velmi působivá. Celý víkend říkám, že jsem vděčný už jen za svůj návrat a teď tady stojím a máme na kontě páté místo a deset bodů, je to šílené,“ radoval se Magnussen.

Hrdina úvodního závodu je ale ve formuli už nějaký pátek a ví, že úspěch z první Grand Prix negarantuje úspěch napříč sezonou. Haas se tak musí soustředit na souboj ve středu pole i v dalších závodech a nesmí usnout na vavřínech.

„Našim cílem je střed pole. Dnes jsme měli štěstí, že jsme získali o čtyři body více, než které bychom získali za normální situace. Proto říkám, že pokud v Saúdské Arábii skončíme na sedmém místě, bude to stejně skvělé jako teď,“ pokračoval Dán.

Magnussen také přiznal, že se s vozem stále sžívá a první stint na měkké sadě pneumatik musel o pár kol zkrátit. Menší problémy byly u Magnussena vidět, v prvních kolech pilot Haasu několikrát probrzdil v nájezdu do první zatáčky.

Druhý stint už byl podle Magnussenových slov o hodně lepší a dodal, že s týmem bude tvrdě pracovat na dalších aspektech, které může zlepšit – hlavně co se práce s pneumatikami týče a v dalších závodech chce být ještě lepší.