Haas měl Magnussena před havárií v Mexiu včas zastavit
Šéf týmu Haas Günther Steiner připustil, že Kevin Magnussen měl být včas zastaven před jeho nehodou během Velké ceny Mexika.
Steiner prohlásil, že si “dají větší pozor” na zvyšující se teplotu brzd poté, co Magnussenovi vyhořely senzory a přestaly předávat informace do boxů. Jak již bylo dříve odhaleno, teplota brzd se zvýšila, protože Magnussen se bránil Loganu Sargeantovi a nastavil rozložení brzdného účinku více dozadu. To nakonec přehnalo teplotu zadní části vozu, což vedlo k přehřátí zavěšení, a v tu chvíli tým ztratil data z brzd, protože čidla vyhořela.
Magnussenův inženýr mu právě řekl, že musí hlídat teploty, když zrovna selhalo levé zavěšení a Magnussen šel do bariéry.
“Ne, nic jsme neměnili,” odpověděl Steiner na dotaz, zda byly na vozech provedeny nějaké úpravy, které by řešily problém s teplotou. “Jen musíme být opatrnější, když se tam [na vysoké teploty] dostane, více brzdit motorem, využívat brake-by-wire systém, nebo se prostě zvolnit. To je to, co můžeme udělat.
Je to trochu nešťastné, protože to [teplota] stoupá, brzdy neselhávají, kvůli horku vypadávají čidla a pak už nikdo neví, co se děje, a pak se zlomilo zavěšení. Jakmile se to rozjelo, bylo to velmi rychlé, to byl ten důvod. Brzda byla zřejmě trochu rozpálená, najednou odešla všechna čidla. A pak prasklo zavěšení.”
Steiner připustil, že zpráva od Magnussenova inženýra mohla být odeslána dříve.
“Ano, bylo pozdě,” řekl. “A když už nemáte žádné senzory, přemýšlíte o nejhorším možném scénáři, a v tomto případě to tak bylo. Bylo prostě trochu pozdě.”
Na otázku, zda se jezdci poučili z ovládání brzd, Steiner dodal: “Také jsme se poučili, že když vypadnou senzory, je to moc horké! Je to docela dobré varování…”