Haas měl Magnussena před havárií v Mexiu včas zastavit

Šéf týmu Haas Günther Steiner připustil, že Kevin Magnussen měl být včas zastaven před jeho nehodou během Velké ceny Mexika.

Štítky: Haas Kevin Magnussen Zveřejněno 3. 11 2023 — GPF1.cz

Steiner prohlásil, že si „dají větší pozor“ na zvyšující se teplotu brzd poté, co Magnussenovi vyhořely senzory a přestaly předávat informace do boxů. Jak již bylo dříve odhaleno, teplota brzd se zvýšila, protože Magnussen se bránil Loganu Sargeantovi a nastavil rozložení brzdného účinku více dozadu. To nakonec přehnalo teplotu zadní části vozu, což vedlo k přehřátí zavěšení, a v tu chvíli tým ztratil data z brzd, protože čidla vyhořela.

Magnussenův inženýr mu právě řekl, že musí hlídat teploty, když zrovna selhalo levé zavěšení a Magnussen šel do bariéry.

„Ne, nic jsme neměnili,“ odpověděl Steiner na dotaz, zda byly na vozech provedeny nějaké úpravy, které by řešily problém s teplotou. „Jen musíme být opatrnější, když se tam [na vysoké teploty] dostane, více brzdit motorem, využívat brake-by-wire systém, nebo se prostě zvolnit. To je to, co můžeme udělat.

Je to trochu nešťastné, protože to [teplota] stoupá, brzdy neselhávají, kvůli horku vypadávají čidla a pak už nikdo neví, co se děje, a pak se zlomilo zavěšení. Jakmile se to rozjelo, bylo to velmi rychlé, to byl ten důvod. Brzda byla zřejmě trochu rozpálená, najednou odešla všechna čidla. A pak prasklo zavěšení.“

Steiner připustil, že zpráva od Magnussenova inženýra mohla být odeslána dříve.

„Ano, bylo pozdě,“ řekl. „A když už nemáte žádné senzory, přemýšlíte o nejhorším možném scénáři, a v tomto případě to tak bylo. Bylo prostě trochu pozdě.“

Na otázku, zda se jezdci poučili z ovládání brzd, Steiner dodal: „Také jsme se poučili, že když vypadnou senzory, je to moc horké! Je to docela dobré varování…“