Okruh pro F1 v Kuvajtu přivítal první formule

Formule 1 od první návštěvy regionu v roce 2004 uspořádala 36 velkých cen na čtyřech tratích na Blízkém východě, ale v pouštích u Perského zálivu ještě neprozkoumala všechny možnosti.

Štítky: Kuvajt Zveřejněno 27. 01 2023 — Jiří Košta

Mistrovství světa nikdy nenavštívilo dubajský autodrom, i když koncem roku 2013 se trať neúspěšně pokusila postavit F1 jako svůj budoucí domov pro předsezonní testování. Od roku 2019 má Kuvajt také svůj vlastní stálý okruh, Kuwait Motor Town, který má nyní FIA stupeň jedna požadovaný pro pořádání závodů F1.

Tato trať dlouhá 5,6 kilometru by však nikdy nebyla v očích F1, protože nikdy předtím nehostovala monoposty v jakékoli kapacitě.

To vše se změní tento týden, protože na sedmidenní pobyt navštíví Formula Regional Middle East a šampionát Formule 4 Spojené arabské emiráty. Každý bude mít dvě kola a neobvykle se soutěžní sezení uskuteční ve čtvrtek až sobotu pro první kolo a od pondělí do středy pro druhé kolo.

Zatímco definice toho, kdy se víkend v Kuvajtu koná, není všeobecně dohodnutá, všechny definice zahrnují pátky. Zatímco F1 letos poprvé po desetiletích uspořádá velkou cenu v jiný den než v neděli, a to zavedením Velké ceny Las Vegas do kalendáře se sobotním slotem, nepřijala podobné změny jízdního řádu v jiných zemích Blízkého východu. různé víkendové sjezdy do Evropy.

Neobvyklý harmonogram znamená, že jezdci Formule Regional a Formule 4 absolvují každý šest závodů v šesti dnech. Ale to není jediný podivný jev, se kterým se v poušti setkají.

Dva z těchto nových zážitků přišly ve středu, protože každá série uspořádala před závody testovací sezení pro jezdce a týmy, aby se aklimatizovali na neznámou trať. Vzhledem k nedostatku historie závodů v monopostech je velmi neobvyklé, že se jedná o stálé místo, kam týmy dorazily bez dat ze simulátoru, bez možnosti sledovat videa z paluby monopostů online a bez možnosti získat zpětnou vazbu jezdců od předchozích návštěvníků.

Když jezdci vyjeli na trať poprvé, čekala je další nová výzva: mokrý povrch trati. Během jejich zahajovacího zasedání pršelo a omezovalo, kolik kol bylo možné dokončit. Ani jeden z 28 jezdců, kteří se zúčastnili, nebyl schopen zajet reprezentativní čas na kolo a trať na samém konci vyschla natolik, že si jezdci mohli připomínat, jakou rychlostí by měli projíždět zatáčkami.

Vzhledem k tomu, že se závodní linie stále formovala, neexistovala žádná „suchá“ linie, která by zaujala zvláště více než ostatní. Tito jezdci pak využili svého druhého testovacího sezení, aby se skutečně naučili trať a zjistili mezi nimi, jak ji obejít nejrychleji.

Uspořádání 20 zatáček proti směru hodinových ručiček je převážně vyplněno vysokorychlostními zatáčkami, přičemž několik z nich jsou dlouhé více vrcholové zatáčky, které by řidičům zatěžovaly krk. To je výzva, která je zažívána nepravidelně a z devíti tratí proti směru hodinových ručiček v kalendáři 23 závodů F1 bylo pouze pět hlavních součástí kalendáře před rokem 2020 a pouze dvě jsou běžně používány ve více než jedné doprovodné sérii.

Týmy očekávaly před letošním výletem do Kuvajtu podniknout, očekávaly horkou, suchou a prašnou trať. Určitě zaznamenali problém s pískem ve vzduchu, jak je vidět na obrázcích pořízených během středečního testu, ale místo toho byly teploty chladné a ve skutečnosti tomu tak bylo.