Robert Kubica své účinkování v F1 uzavřel

Čtvrteční večer přinesl zemětřesení mezi polskými fanoušky formule 1. Orlen neprodlouží sponzorskou smlouvu s Alfou Romeo, což pro Roberta Kubicu bude znamenat definitivní konec jeho dobrodružství s formulí 1. Orlen oznámí partnerství s dalším týmem – AlphaTauri.

Štítky: Alfa Romeo Robert Kubica Zveřejněno 27. 01 2023 — Jiří Košta

Daniel Obajtek sice opakovaně říkal, že kde je Orlen, tam je Kubica, ale v tomto případě to tak nebude. Smlouva AlphaTauri nezahrnuje osmatřicetiletého jezdce, který se chystá odejít z F1 jako pilot. To je konec Poláka s královnou motorsportu. Kubica podruhé opouští závodní sérii, i když úplně jinak, pokud si vzpomeneme na tragickou rallyovou nehodu v roce 2011.

Byl to sám Kubica, kdo dospěl k závěru, že nadešel okamžik k uzavření životní etapy zvané formule 1. Přestože si pilot v posledních třech letech užíval každou chvíli ve voze, kdy byl rezervou Alfy Romeo , také si uvědomil, že střet zájmů ovlivňuje jeho situaci ve vytrvalostních závodech WEC.

Zatímco v roce 2020 mohl polský jezdec doufat, že úspěšné výkony v testech a trénincích ve voze Alfa Romeo dají některým lidem zapomenout na jeho sezonu nočních můr v barvách Williamsu a naskytne se další příležitost pravidelně závodit v F1, v poslední době byla šance nula. V průběhu sezony 2022 se Kubica ani jednou neobjevil v souvislosti se spekulacemi o přestupech.

„Nikdy neříkej nikdy, ale čím víc času plyne, tím víc pochybuji, že se někdy vrátím jako jezdec F1 na plný úvazek do F1,” řekl Kubica v listopadu 2022.

Kubica bez jakékoli role v F1 to bude mít snazší s ambiciózním startovním programem v dálkových závodech WEC, a to je v současnosti hlavním cílem závodníka. Jednou z možností pro sezonu 2023 je spolupráce s týmem WRT, který od roku 2024 bude připravovat tovární vůz BMW ve třídě Hypercar. Kubica se za volantem může pokusit vyhrát vysněných 24 hodin Le Mans.

Orlen zvolil partnerství s AlphaTauri, protože společnost se chce i nadále prostřednictvím F1 propagovat a tímto způsobem oslovovat nové fanoušky, což je pro ni vzhledem k expanzi v Německu, České republice, Slovensku a Maďarsku nesmírně důležité. Jak formule 1 v posledních letech rostla ve světě na popularitě, rostly i míry sponzorství. Před lety vyjednaná sazba 10-12 milionů dolarů poskytla Williamsu nebo Alfě Romeo poměrně výraznou expozici logotypů, tentokrát však bude menší.

Kubicovo rozhodnutí ukončit své dobrodružství s F1 také usnadnilo úkol šéfů Orlenu. Jen před pár dny, kdy z webu Alfy Romeo zmizela loga společnosti Płock, pokračovala jednání se švýcarským týmem a diskutovalo se o možnosti pokračování spolupráce od sezony 2020. Když však vyšlo najevo, že se Kubica rozhodl odejít, polský palivový gigant zamířil k Alpha Tauri.

Šéf designu značky VW Kabaň vyměněn kvůli odlišným názorům ohledně EV