O dva metráky těžší, ale o 2,5 sekundy rychlejší. 17 let mezi tím

Současný šéf McLarenu Andrea Stella vzpomíná, jak se před téměř dvaceti lety jezdila závěrečná pasáž okruhu u Barcelony. Poprvé od roku 2006 se pojede bez šikany, která byla zavedena o rok později.

Štítky: GP Španělska Zveřejněno 4. 06 2023 — GPF1.cz

Stella byl v té době inženýrem u Ferrari. V sobotu ve Španělsku odpovídal na dotaz, jak moc se liší náročnost posledních dvou zatáček s těmito vozy v roce 2023 ve srovnání s roky 2005 a 2006?

“Myslím, že se vlastně vracíme do roku 2003 – jako před 20 lety – kolo na pole position už bylo dnes překonáno o několik sekund, takže tato generace vozů je mnohem rychlejší. Myslím, že v té době byly vozy formule 1 jako motokáry s velkým výkonem, malými aerodynamickými silami a velmi, velmi lehkými vozy. Byly o 200 kg lehčí než tyto vozy.

S dnešní generací vozů Formule 1, jako je předposlední zatáčka, je naplno průjezdná za všech podmínek. Tehdy to byla náročná zatáčka. Ale jsou mnohem rychlejší, i když jsou o 200 kg těžší, protože mají obrovský přítlak, mnohem větší pneumatiky a také mnohem lepší přilnavost a stále poměrně výkonné motory. Takže jiné výzvy.

Myslím, že ta auta byla mnohem temperamentnější, jako motokáry. Tato auta jsou velmi stabilní a rychlá. Ano… ale nejsem si jistý. Měl byste se zeptat jezdců.”

Jezdci nakonec ani v kvalifikaci nejeli poslední zatáčku naplno. Max Verstappen předpovídá, že s vývojem vozů to ale bude už příští rok možné.

Verstappenův čas z kvalifikace má hodnotu 1:12,272. V roce 2006 zajel Fernando Alonso pole position v čase 1:14,648. Nejrychlejší čas testů má hodnotu 1:13,469 a zajel jej Michael Schumacher.

Neoblíbená zatáčka (šikana) okruhu GP Španělska je po 16 letech pryč