Nový vlastník Astonu Stroll prý demotivuje tým
Měl to být velký příběh návratu Aston Martinu. Místo toho se ale britská značka potýká s problémy se spolehlivostí a nepříliš oslnivými výkon. Zaměstnanci týmu jsou tak demotivovaní, alespoň je to pohled bývalého šéfa týmu Colina Kollese.
Kolles se domnívá, že Aston Martin trpí tím, že vloni miliardář Lawrence Stroll týmu vnutil zcela jinou filosofii vozu. Místo klasického vývoje přišel vloni Racing Point (dnešní Aston Martin) s růžovou kopií monopostu Mercedes z roku 2019.
Kolles si navíc myslí, že tým podepsal smlouvu se Sebastianem Vettel jen proto, aby Lance Stroll stoupnul na ceně, respektive aby ve formuli 1 o něm bylo lepší mínění.
„V minulosti tým fungoval jinak. Inženýři byli mladí. Tým měl navíc malý rozpočet a výkony, které stáj měla dokazovaly, že jsou lidé v továrně velmi efektivní a leckdy i velmi inovativní, a to je motivovalo. Od doby, co do týmu přišel Lawrence Stroll se vše změnilo a tím myslím opravdu všechno,“ uvedl Kolles.
Podle Colina Kollese, který šéfoval týmům HRT a také Force Indii (předchůdce Racing Pointu a Aston Martinu), bylo největší změnou zavedení nové filosofie auta. Kolles tak naráží na věrnou kopii Mercedesu z roku 2019, se kterou tým ze Silverstonu přišel minulý rok.
„Inženýři v týmu chtěli původně postavit zcela jiný monopost. Původně byl v plánu vůz s velkým sklonem vozu jako má nyní Red Bull. Stáj taková auta vyvíjela řadu let.
Poté ale přišel Stroll, který od Tota Wolffa koupil de facto vše, co mohl a nejspíš i něco navíc. Pro Lawrence to byl nejsnazší způsob, jak dosáhnout svých cílů. Strollova mentalita je taková, že bude podle něj, a ne po někom jiném,“ vyjádřil se ostře Kolles na adresu kanadského miliardáře.
Letošní změna pravidel nejvíce ublížila dvěma týmům – Mercedesu a Aston Martinu. Na rozdíl od zelených monopostů ale německý tým dokázal na změny reagovat a postupně se zlepšuje.