Honda se obrátila na FIA kvůli vývoji motorů
Změna v možnosti vylepšovat pohonnou jednotku přiměla Hondu požádat FIA o přehodnocení situace.
Změna v možnosti vylepšovat pohonnou jednotku přiměla Hondu požádat FIA o přehodnocení situace.
Už v prosinci došlo na základě nejasnosti v pravidlech na Strategické skupině k dohodě, že výrobci pohonů budou moct vylepšovat své jednotky i v průběhu sezóny, což v praxi zřejmě bude znamenat oddálenou homologaci motorů 2015. To ale platí jen pro ty, kdo mají k dispozici vývojové žetony.
To jsou všichni výrobci kromě Hondy. Protože před prvním nasazením hybridních šestiválců smí výrobce vyvíjet neomezeně až do konce února a až před druhým rokem je vývoj omezený žetony. Japonci si tedy teď procházejí tím, čím si prošly Mercedes, Ferrari a Renault loni.
Přesto Honda není spokojená, protože došlo ke změně interpretace pravidel a ještě loni měli všichni za to, že i letos skončí úpravy motorů homologací na konci února. Proto se podle BBC obrátila Honda na FIA s žádostí o přehodnocení postoje.
FIA je zatím toho názoru, že povolovat Hondě vývoj i v průběhu sezóny by nebylo spravedlivé, protože ostatní výrobci ho v první sezóně také měli zakázaný. Jeden z čelních představitelů japonského výrobce se však nechal slyšet, že nová interpretace „nebude znamenat moc velké změny“.
Důvodem je to, že soupeři pořád můžou změnit jen necelou polovinu dílů pohonu, jen na to budou mít víc času.
Tome neboj já nejsem „na i v ní“…





V tom je ten vtip. Jen idiot by před rokem 2021 vstupoval do F1 jako dodavatel motorů, za stávajících pravidel.
🙂 Nebuďme naivní 😉
Minulý rok se VELMI BOHUŽEL počítá. Současné pohonné jednotky jsou naplánovány na léta 2014 – 2020 s postupným omezením vývoje rok od roku.
Snad to přirovnání nebude moc přitažené za vlasy, ale je to jako později narozené dítě chtít vrazit hned do 2. třídy základní školy.
Titulky to tak říkají, ale pravda je daleko blíže formě ‚velmi omezenému vývoji v úvodu sezony‘
😛
Nefer, to bylo teda nefér…
OK, asi jsem překladač špatně pochopil. 🙂 To víš my staří fandové „povinně naučeni ruštinou“ se „musí“ spoléhat na tyto vymoženosti v překladu a pak to tak dopadne. 😉
No, nikdy jsem neřekla, že je to fér, o tomhle mi přijde trochu zbytečný diskutovat… 🙂 V tuhle chvíli pravidla taková a sami si tím možnost, že tam vstoupí další hodně snížili…
Do roku 2020 by do F1 jako dodavatel motorů vstoupil jen cvok, pokud se nezmění pravidla, ale snažím se tu říct, že všichni o tom byli informováni dostatečně předem, takže teď vzdychat nad férovostí/neférovostí nemá význam… 😉
No, právě že ne… 😆
Řekl, že tohle jsou data, který určitě předají a je to v rámci toho, co je dovolené. A i když se mu to nelíbí, nemá jak na ně, protože McLaren si ohlídá, aby nepřekročil čáru.





Takže třeba pro Audi za dva roky nastavíme stejné podmínky, jako měli ostatní v roce 2013, aby je pak Audi mohle „férově“ několik let dohánět? Asi mi něco uniká, tuto „férovost“ jaksi nechápu. Nový výrobce by měl být naopak motivován třeba neomezeným vývojem alespoň v prvním roce.
Nefer: takže Wolff nepřímo obvinil McLaren ze špionáže!? Co si to dovoluje!? „Čistější“ tým v historii F1 nenajdeš a on se odváží takhle házet na někoho špínu… To si u mně pořádně pos…





😆 Možná proto…? Nechci sem vyloženě házet odkaz, ale tohle jsou slova Tota. 😛
Wolff said McLaren’s own telemetry would allow Honda engineers to see information about things such as torque, power delivery and driveability „and what is needed for cooling, hydraulics, electronics – all these things are of course passed on“.
Nefer: „Honda má od McLarenu k dispozici data z minulé sezóny.“





Počkej, ale to se přece nesmí, předávat data cizímu výrobci…
A ještě dodatek… Je samozřejmě dobře, že Honda se rozhodla do vstup do F1 a fandím jim, ale změny a pravidla byly známy dostatečně dopředu, aby i oni a kdokoliv jiný mohli vstoupit ve 2014. To, že to neudělali, je jejich rozhodnutí, kvůli kterému jsou teď v nevýhodě oproti ostatním, a nemyslím si, že by se jim to mělo ulehčovat. 😉
Neřekla bych, že je to nesmysl. 😀 Důležité bylo v mém předchozím příspěvku věta „než měli výrobci minulý rok“. Porovnávala jsem jejich „začáteční podmínky“, nikoliv to, že ti tři za sebou mají už rok závodění. 🙄
Jak může mít Honda „výhodnější postavení“, když všichni už mají rok ostrého závodění za sebou? To je přeci nesmysl. Minulý rok se nepočítá, počítá se pouze současnost. Nově vstupujícím výrobcům by se měla situace ulehčovat, ne naopak.
Nemyslím si, že „vývoj“ během sezóny bude tak zásadní… Honda tenhle „startovní“ rok má výhodnější postavení, než měli výrobci minulý rok, protože, jak napsal pan Richtr, má od McLarenu k dispozici data z minulé sezóny. 😉
A stejnou příležitost – pokud se razantně nezmění pravidla pro 2016, jak chtějí Ferrari a Renault -, budou mít příští rok i oni, byť s omezeními kvůli pozdějším vstupu.
Jenže Honda nevěděla, že se letos může vyvíjet i v sezoně, protože to tak být nemělo… 😉 Ale to je jedno, stejně má určitě lepší motor než Mercedes a vyhrají několik titulů… 😉
Je to tak. Honda má navíc vývoj neomezený až do února a k dispozici nikoli malé poznatky McLarenu-Mercedesu
Honda vychádza z poznatkov minulej sezóny, prevažne od McLarenu. Takú veľkú výhodu pri vývoji motora nikto nemal, všetci začínali z nuly.
Upřímně… Hodna tohle musela znát pravidla od začátku a bylo to jejich rozhodnutí vstoupit do Formule o rok později než ostatní. 🙄 Takže osobně mi to nespravedlivé nepřijde.
Tak by to Honda příští rok mít měla, problém je ale v tom, že příští rok se možná dost výrazně změní pravidla o motorech, takže může být vše zase úplně jinak.
Tak o tom si Honda může nechat jen zdát, že dostanou 32 žetonů. 🙁 To mě na tom nejvíce štve, že se FIA ohání „spravedlností“, ale díry mají v pravidlech víc než v ementálu a teď díky tomu už to bohužel „spravedlivé“ nebude. 😐 Ale popravdě každá éra měla nějaké kontraverze… 😉
FIA je zatím toho názoru, že povolovat Hondě vývoj i v průběhu sezóny by nebylo spravedlivé, protože ostatní výrobci ho v první sezóně také měli zakázaný.
No pokud FIA argumentuje takto, očekávám že na sezónou 2016 dostane Honda k dispozici 32 žetonů, bude mít na výběr stejné komponenty k úpravě (tj. pouze 3 budou zakázané) a bude moci homologovat motor po těchto úpravách kdykoliv během sezóny a začít s motorem 2015, nehledě na to, jestli ostatním se to pro příští rok zakáže – vždyť přece takhle to platilo pro ostatní na jejich druhou sezónu.