Halo zastoupilo dlouho existující ochranný oblouk – dostal dvojnásobnou dávku

Jedním z velkých otázek týkajících se nehody ze Silverstone, při které pilot Alfy Romeo Zhou Guanyu skončil koly vzhůru, je selhání ochranného oblouku za hlavou jezdce. Ten by normálně měl zajistit, aby závodníkova hlava v podobné situaci nepřišla do kontaktu s asfaltem. V této konkrétní situaci se tak ale stalo až díky systému Halo.

Štítky: Alfa Romeo Bezpečnost Frederic Vasseur Halo Zveřejněno 10. 07 2022 — Lukáš Štěrovský

Detaily zatím nezná ani šéf týmu Frédéric Vasseur. „Stále probíhá vyšetřování. Všechny informace o nehodě sdělíme FIA, je to v procesu. První závěr je, že náraz vozu o asfalt měl dvojnásobnou hodnotu oproti zatížení při crash testech,“ zamýšlí se.

„Nevím, jestli jste to viděli, ale v asfaltu náš vůz vytvořil rýhu hlubokou něco kolem čtyř nebo pěti centimetrů. To znamená, že v určité fázi, nehledě na crash testy, vždycky může přijít větší zatížení. Určitě budeme muset přijmout opatření na naší straně i na straně FIA, abychom zjistili, jak můžeme zlepšit bezpečnost,“ je si vědom.

Podle něj ale nehoda měla i pozitivní aspekty. „Byla to byla velká havárie, a nic se nestalo. Nedovedete si představit, jak by to mohlo dopadnout, kdyby došlo třeba k úniku paliva. To by byl zdaleka nejhorší možný scénář,“ tuší Frédéric Vasseur.