Haas využije pozorovatelů na trati. Strhne tím i další týmy?

Několikrát v této sezóně tratil kvůli provozu na trati, a proto se tým Haas uchýlil k snadnému řešení. Pro kvalifikaci v Baku využije takzvaných spotterů, kteří pro něho budou sledovat rozestupy vozů na dráze. Nejde však zatím o trvalé řešení.

Štítky: GP Ázerbájdžánu Haas Kevin Magnussen Zveřejněno 23. 06 2017 — Josef Nekvinda

Po vzoru amerických sérií NASCAR či IndyCar se tým Haas rozhodl nasadit pro závod v ulicích Baku spottery. Haasu v tomto případě jde pouze o to, aby se se svými vozy vyhnul v sobotní kvalifikaci velkému provozu na trati. Tým tak reaguje na případy, kdy se Kevin Magnussen nebyl schopen dostat do dalších fází kvalifikace. Stalo se tak už v Monaku, kde nepostoupil z Q2 a minulý závod v Kanadě dokonce ani z Q1.

Právě po této události se šéf týmu Günther Steiner nechal slyšet, že uvažuje o nasazení personálu okolo trati, který by zpět na boxovou zídku reflektoval situaci o provozu a potenciálních rozestupech. V Baku této novinky ve formuli 1 využijí oba jezdci Haasu.

“Chystáme nějaké změny. Oba budeme mít k dispozici člověka, který bude sledovat pouze provoz a nic jiného. Bude tedy něco jako spotter na GPS, takže doufejme, že nám to pomůže. Rosteme a zlepšujeme se s každým závodem a je dobré, že takové kroky děláme okamžitě.

V Monaku, kde jsme se zasekli v provozu, nebyla patrná nutnost změny na první pohled. Spíše to vypadalo na nešťastnou shodu okolností. Ale pak se situace opakovala znovu a poté už jsme se rozhodli jednat. Takový přístup je opravdu dobrý a líbí se mi,” vysvětloval Kevin Magnussen.

Sainz potřebuje brýle, anebo velká zrcátka

Haas se rozhodl pro tyto účely nenajímat nový personál a proto bude hledat ve vlastních řadách. Zatím prý není jasné, kdo se této role ujme. Zřejmé to bude až po pátečních trénincích, avšak Steiner již má představu o konkrétních osobách.

Americký tým se tak v této oblasti stává průkopníkem a lze očekávat, že se k této příležitosti odhodlají i jiné stáje i za odlišnými účely. Haas ovšem prozatím neplánuje trvalou implementaci. Spotterů chce využívat pouze na vytipovaných tratích.

“Kanada byla obzvláště obtížná, protože se jedná o krátký okruh. Ve stejném množství vozů to znamená méně prostoru, vy jezdíte více nalepení na sobě a navíc každý s pneumatikami pracuje jinak, aby se dostal do rychlého kola.

Pokud znáte situaci, můžete pilotům přinejmenším sdělit, jak by měli reagovat. Závodní inženýr má sám spoustu práce a pokud tu budeme mít spottery pro oba vozy, bude celkem snadné,” sdělil šéf týmu.

 

Diskuse k článku

Napsat komentář